makarooni lootan ohje kertokaas,se johon sulatejuustoa.....

Elikkäs paistan ja maustan jauhelihan n. 400-500g
Sitten keitän pussillisen makaroneja puolikypsiksi
Sitten makaronejen sekaan heitän reilun ruokalusikallisen sulatejuustoa (ihan mikä vaan)
hämmentelen makaroneja niin kauan että juusto sulaa.
Sitten sekotan jauhelihan joukkoon ja kaikki sitten vuokaan ja melkeen 1 ja puol litraa maitoa päälle (voi myös laittaa kiehautettua vettä jossa lihaliemikuutio) ja uuniin noin 45min-1h ja 200 astetta

Maidolla tehdystä tulee enemmän oikean makaronilaatikon makuista kun vedellä.

Ja sulatejuustoa kannattaa laittaa oman maun mukaan.

Itse tykkään löysähköstä makaroonilaatikosta ja sulatejuuston maku tökkii minulla niin laitan ruokalusikan verran siksi että ei tuu liiaksi sen makuista, mutta sitoo kuitenkin ainekset ja jää vähän löysäksi. =)

Toivottavasti oli tarpeeksi selvästi kerrottu ja sellainen ohje jota halusit.
 
Mie teen ihan tavallisen lootan, mut laitan ensin vuoan pohjalle vaan puolet makaroni-jauheliha seoksesta ja pilkon siihen väliin ½-1 paketillista kosknlaskijaa. Sitten loput seoksesta päälle ja munamaito perään.
 
Mä teen niin että laitan jauhelihaa, koskenlaskijaa paloina ja makaronia kerroksittain vuokaan niin että päälimmäinen kerros on makaronia. Liemi tulee kasvisliemestä ja vain päälle laitan lasillisen munamaitoa. Hyvää tulee!
 
Mä teen niin että paistan jauhelihan (400g) ja sipulin ja keitän makaronit lähes kypsiksi. Sit laitan kattilaan 3-4 dl maitoa ja paketillisen Kavli kevytsulatejuustoa ja sulattelen sen siihen maitoon ja kaadan vuokaan makaronien ja jauhelihan päälle ja sitten vaan uuniin vartiksi. Annan seisoa noin 30 min ja sitten eikun syömään :) On muuten älyttömän hyvää ja tuo sulatejuusto ei maistu siinä oikeastaan sulatejuustolta.
 
pussi makaronia raakana uunivuokaan, sekaan 400 g ruskistettua, maustettua jauhelihaa.
1,2 litraan kiehuvaa vettä liuotetaan 1 lihaliemikuutio ja 200 g sulatejuustoa...tämä kaadetaan jauheliha-makaroniseoksen päälle. Uuniin 200 astetta kunnes kypsää, n. 40 min-tunti...en oo aikaa tarkemmin kattellu ikinä.
 

Yhteistyössä