Makaroni-jauheliha-mössö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Voiko tuosta tulla hyvää?
Miten teet?

Olen kipeänä, eikä voimia juurikaan ruoanlaittoon. Kaapissa jauhelihaa ja makaronia. Vai teenkö suosiolla jauhelihakastikkeen?

tekisin jauhelihakastikkeen,samalla vaivalla kun paistan j-lihan heitän joukkoon purkillisen tomaattimurskaa ja maustan pizzamausteella,valkosipulilla,mustapippurilla yms.

Minä en voi suoraan sanoen edes kuvitella tekeväni ruuaksi makaroni-jauhelihamössöä, saati sitten että käyttäisin ruokaan vielä liemikuutiotakin tuomaan lisäainemakua...

Ap: tee ihan oikea ruoka, siis kunnon kastike. Eikä mitään mössöä.

Meillä tehdään tuota joskus.Sekaan laitan tosin vielä he-ma-pa pussin tai kaksi makaroonin määrästä riippuen.
On meinaan meidän tyttöjen 7v ja 5v suosikki.

Ravintoarvoltaan se on aikalailla sama, onko jauheliha sellaisenaan vai tomaattikastikkeessa. Toki tomaatti on terveellistä, mutta aika vähän se tuo tähän mitään lisäarvoa. Voi sitten syödä tuoreen tomaatin vaikka lohkoina.
Ei tuo minustakaan ole "oikeaa ruokaa" tai kulinaristinen nautinto, mutta kipeänä tai kiireisenä aivan passeli.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
mä teen monesti tuota, parhaina päivinä lisään ihan loppuvaiheessa jauhelihan sekaan tomaattia ja pyöräytän nopeasti pannulla. sitten vaan jauheliha/tomaatti makaronin sekaan ja joskus ruokakermaa perään.. nam nam :P

[QUOTE="mie";24588338]Voiko tuosta tulla hyvää?
Miten teet?

Olen kipeänä, eikä voimia juurikaan ruoanlaittoon. Kaapissa jauhelihaa ja makaronia. Vai teenkö suosiolla jauhelihakastikkeen?[/QUOTE]

Eipä se eroa juurikaan makaronilaatikosta, sekin on mössöä.

Minä en voi suoraan sanoen edes kuvitella tekeväni ruuaksi makaroni-jauhelihamössöä, saati sitten että käyttäisin ruokaan vielä liemikuutiotakin tuomaan lisäainemakua...

Ap: tee ihan oikea ruoka, siis kunnon kastike. Eikä mitään mössöä.

Et oo kuullut makaronilaatikosta koskaan? Eipä se munamaito paljon muuta ton safkan olemusta. Juustoo voi heittää ton mössönki päälle.

[QUOTE="vieras";24588438]Ravintoarvoltaan se on aikalailla sama, onko jauheliha sellaisenaan vai tomaattikastikkeessa. Toki tomaatti on terveellistä, mutta aika vähän se tuo tähän mitään lisäarvoa. Voi sitten syödä tuoreen tomaatin vaikka lohkoina.
Ei tuo minustakaan ole "oikeaa ruokaa" tai kulinaristinen nautinto, mutta kipeänä tai kiireisenä aivan passeli.[/QUOTE]

no itse asiassa auringossa kypsynyt ja parhaaseen satoaikaan purkitettu tomaatti on ravintoarvoltaan jotain ihan muuta kuin keinovalossa varastossa tai kasvihuoneessa kypsynyt talvitomaatti.

LISÄKSI tomaatti on niitä harvoja vihanneksia, joiden ominaisuudet paranevat kypsennettäessä, lykopeenit ja muut tulevat paremmin hyödynettävään muotoon. tomaattimurska on superruokaa niinkuin joku naistenlehti vastikään toitotti.

mutta noin muuten meilläkin tehdään tota mössöä pikaruokana, koska tomaattikastike vaatisi vähintään sen vartin haudutuksen ollaksee hyvää, monesti tehdään niin että syödään pikaruokana osa ja laitetaan loppu sitten makaroonilaatikoksi, joka joko pakastetaa tai syödään lähipäivinä.

Voi jestas taas näitä kommentteja..Meillä tehdään makaroonimössöä kerran viikossa. Onko jokaikisessä ruoassa ajateltava kaikki arvot tasan ja tarkkaan kohdalleen. Hengissä pysyy ihan varmasti jos joskus tekee niinkin kammottavaa ruokaa kun makaroonimössö!!

Yhteistyössä