maitotauti

Kaikki joilla on kovasti itkuisia vauvoja, käykääpä maitotautiyhdistyksen sivulla. Meidän tyttö 06/07 alkoi itkemisen parin viikon ikäisenä. Kaikkea mahdollista kokeiltiin, kunnes olin maidottomalla ruokavaliolla. Oltiin jo menossa maitoaltistukseen, mutta kuulin allergiasta homogenoiduille maitotuotteille. Eli käytän nyt luomumaitoa yms. ja imetän. Meidän vaivat loppu siihen. Siis hirveet ilmavaivat, poskien kuiva ja punainen iho, kakka löysää, vaippaihottuma, oksentelu... Kannattaa kokeilla!!!!!!!!!!!!

Kirjoititkin mulle tästä tuonne toiseen aloittamaani ketjuun. Olen myös tutustunut ja lukenut kyseisiä sivuja, en vain ole "uskaltanut" ryhtyä tuumasta toimeen...

Kun imetät, niin oletko ollut itse tuolla luomumaidolla, vaiko annatko sitä myös korvikkeen sijasta imettämisen ohella?

Otin semperin käyttöön ja kyllä vain se tilanne hieman paheni, pulautteli nimittäin heti jotenkin enemmän ja otin tuon neocaten käyttöön uudestaan. Ajattelin sillä mennä nyt seuraavaan lääkärireissuun, joka on 4.pvä..

Mutta olen NIIIIIIIn kiinnostunut tästä maitotautiasiasta...

Kerro kaikki! :snotty: :D

Kiitos! =)

Varmasti ihan asiaakin noilla sivuilla, mutta nuo ohjeet pienen vauvan ruokkimiseen luomumaito-kermaseoksella ovat kertakaikkisen vastuuttomia! Löytyvät täältä:
http://kotisivu.dnainternet.net/taunotu/kokemukset/kokemukset_lapset1.html

Jos vauvalla on ongelmia liittyen maitoasioihin, kannattaa etsiä hyvä allergologi eikä lähteä kokeilemaan luomumaitoja pikkuisilla! Myös kyseisen sivuston ylläpitäjän mukaan tieteellinen näyttö maitotaudista ja täten myös luomumaidon vaikutuksista puuttuu.

Ensinnäkin anopillani on 8 lasta. Juttelin tästä maitoasiasta hänen kanssaan. On myös antanut tankkimaidosta tehtyä korviketta ja hengissä ovat kaikki. Itse imetän ja käytän luomumaitoa, sekä välttelin muuten maitoa. Yleensähän se on homogenoitu. Jos hirvittää tuo luomukorvike, niin monille on käynyt NAN:in jauhe. Maitojauheet on homogenoimattomia. Kannattaa kokeilla. Olen myös testannut tuon itse keittämäni korvikkeen ja sopi ihan hyvin. Purkkikorvikkeet meillä oksennetaan saman tien.

Olen täysin samaa mieltä Jellonaisen kanssa. On vastuutonta neuvoa antamaan äidinmaidonkorvikkeen sijasta pienelle vauvalle kotitekoista luomumaito-kerma-vesiseosta.

Äidinmaidonkorvikkeiden sisältö on tarkasti säädöksissä määritelty. Sen täytyy sisältää tiettyjä ravintoaineita, vitamiineja, kivennäisaineita ja muita, ja em. aineille on määritelty tarkat vähimmäis- ja enimmäismäärät. Näin pyritään takaamaan, että äidinmaidonkorviketta syövä lapsi saa em. aineita sopivasti, ei liian vähän, mutta ei liikaakaan.

Kotitekoinen korvike ei täytä pienen vauvan ravitsemuksellisia tarpeita. Kyllä siitä rasvaa, proteiineja ja energiaa saa, mutta se kaikki muu, se kaikki muu...

Miten sitten ennen vauvat selvisi hengissä????????? Karjalan evakotkin elivät paljon kovempaa elämää ja taisi heistä tulla paljon kovempia työihmisiä ilman oikeita vitamiinisuhteita!!!!!!!!!!!!!!Mutta onhan vaihtoehtona NAN:in jauhe!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja uudestisyntynyt:
Miten sitten ennen vauvat selvisi hengissä????????? Karjalan evakotkin elivät paljon kovempaa elämää ja taisi heistä tulla paljon kovempia työihmisiä ilman oikeita vitamiinisuhteita!!!!!!!!!!!!!!Mutta onhan vaihtoehtona NAN:in jauhe!!!!
Hengissä säilyivät mutta kärsivät kyllä puutostaudeista. Lapsikuolleisuuskin oli toista luokkaa kuin nykyään, joten ihan varmasti ne vahvimmat selvisivät. Eikä silloin paljon noteerattu pientä ripulia tai mahakivistyksiä, pääasia että edes jotain ravintoa vauvalle saatiin ellei rintamaitoa saanut jostain syystä. Onneksi nykyään ei enää tarvitse turvautua moisiin keinoihin, vaan tieteen avulla on kehitetty lehmänmaidosta tuote, joka on mahdollisimman lähellä äidinmaitoa.

No tämä asia on varmasti moni piippuinen juttu. Anoppini lapset mieheni mukaan lukien ei ole kärsinyt mistään puutoksista ja ovat olleet terveitä. Tiedän myös muita joilla nyt on vauva ja heidän elämänsä on helpottunut luomumaidon myötä. Paras ratkaisu on, että imettää ja itse käyttää luomumaitoa. Ja jos ei imetä, voi itse pohtia sopivaa vaihtoehtoa ja sitä mikä on luonnollista!!! Että tämä tästä.

Yhteistyössä