maitoaltistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lissu

Jäsen
19.05.2004
145
0
16
heippa!
meil on viikon päästä maitoaltistustestit, kun vatsaoireet on hävinny peptidillä. mua hieman mietityttää, kun ne antaa tuttelia. meinaa voihan siitä saada vatsanväänteitä ilman allergiaakin ja vieläpä yhtäkkiä syötettynä peptidin jälkeen vai mitä? kantsisko siis kokeilla kotona jotain muitakin merkkejä varmistuakseen? ja jos siitä nyt saadaan masu kipeeks niin osaatteko arvioida kauan kestää, että tilanne palaa taas entiselleen peptidin avulla? kestääkö siinä se kaks viikkoa mikä meni alunperin, kun kuukauden ikäisenä vaihdettiin peptidiin? jos joku sai jotain selvää ja jaksaa vielä vastatakkin niin kiitos kamalasti!!!

t.epätietoinen

tee kotona silleen että laitat tavallista maitoa tipan johonkin kohtaan käsivartta (ihon on oltava puhdas ja ehjä ei siis allergia kohta) lapsen nukkuessa ja annat olla sen tipan siinä hyvän tovin ja sit pyyhit pois. Jos tulee paukku niin ihan varmasti on allerginen.. näin olen itse testaillut esim kiivin tomaatin ja persikan kun epäilin allergiaa ja kaikista nousi patti vaikka ihoa ei rikottukaan millään niin kuin oikeissa testeissä.. Voit sitten kertoa kun menette altistukseen jos nousi patti niin osaavat olla varovaisempia sen altistuksen kanssa.. tais tulla mullakin aika sekava sepustus mutta toivottavasti ymmärsit :whistle:

Kyllä se vaan on valitettava tosiasia, että useissa tapauksessa sitä maitoa joudutaan juottamaan. Ensin siis kokeillaan iholle pisara, sitten suupieleen ja lopulta muutama pisara suuhun. Jos ei tule näistä mitään oireita niin sitten aletaan vaan juottamaan vähitellen suurenevin annoksin seuraten koko ajan oireita. Jos ei iltapäivällä näy vielä mitään niin yleensä altistusta voidaan jatkaa kotona sillä varsinkin suolioireiset reagoi hitaasti. Eli siis oireethan ei tule edes samana päivänä. Kotona sitten jatketaan maidon antamista, seurataan oireita ja pidetään lista kakkaamista ym.
Meillä ei tullut pojalle iholle sivellystä maidosta oireita mutta kun alettiin juomaan tuttelia niin iho lehahti ja tuli märkiviä patteja. Altistus lopetettiin sitten heti ja saatiin samantien c-todistus.
Vauvoillahan voi olla monesti vatsavaivoja ihan luonnostaan ja voi olla hankala erottaa allergiaoireet ns tavallisista mahavaivoista. Mutta jos Peptidi-tuttelilla saa mahan rauhalliseksi nin vois epäillä kyllä allergiaa. Meille ei kyllä edes tuo Peptidi sopinut. Pari viikkoa auttoi ja sitten tuli oireet takaisin. Soijaa kokeiltiin mutta päädyttiin lopulta Neogateen. Nyt pojalla ikää reilu vuosi. Allergioita tullut paljon lisää ja maitoallergiakaan ei ole helpottanut. Tänään ollaan menossa allergiakontrolliin.

Pitää vielä lisätä, ettei kannata nyt mennä kokeilemaan mitään muuta maitoa ennen altistusta paitsi iholle siveltynä ehkä. Meillä menee reilusti se pari viikkoa kokeilun jälkeen aina ennen kuin suoliston toiminta muuttuu normaaliksi. Jos nyt menee itse testailemaan maitoja ennen altistusta niin se voi siirtyä.

Yhteistyössä