Maitoallergisten vauvojen äidit tai muuten asiasta tietävät. Mielipiteitä pian!

  • Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
ja vauvalta on loppunut puklailut kuin seinään.
Vain vähän on kuulunut rohinaa ja nekin loppuneet asennon muutoksella. Ei siis oikeastaan juuri mitään entiseen verranten:)
Siis todella selvä ero tähän mennessä.
Tottakai sitä miettii, että voiko tuolla meneillään olevalla lääkekuurillakin olla paranemissuuntaan osuutta???

Nyt olenkin sitten tuijottanut tuttelin ja nutrician comfort korvikkeen tuoteselosteita, sekä miettinyt, että mitä yhteistä niillä on valmisruokien kanssa (kun nekään ei ole tahtonut sopia vaikkei ole maitoa tai viljaa).
Yhteistä niillä on kasvisöljyt, kuten auringonkukka öljy yms.
Voisikohan olla niin, että syyllinen löytyy noista yhteisistä ainesosista?

En muista oliko joku tässä ketjussa vai tuolla vauvan saitin puolella, joka kertoi juuri tuosta auringonkukkaöljylle herkistymisestä?

Meidän suunta nyt tällä hetkellä näyttää siltä, että alamme kokeilemaan tuon kaurajuoman rinnalle vähitellen hapanmaitotuotteita uudelleen (eka kerralla emme päässeet edes vauhtiin, oli niin epäjohdonmukaista nuo kokeilut, kun kokeiltiin vähän sitä ja tätä uutta yhtäaikaa).
Tänään kun käymme lääkärissä toisen lapsen kanssa, niin otan myös selvää, että pitäisikö käydä tuon proteiini asian vuoksi myös ravitsemusasiantuntijalla.

Jospa tämä nyt sitten tästä...
 
"huoh"
Elikkä ihan on ok, jos nyt tuo kaurajuoma passaa.
Yhtään ei saa supistaa ruokavaliota ja jos tuntuu, että tarvitsee, niin sitten lähete keskussairaalaan.
Kaurajuomassa maitoon verraten puuttuu vain proteiineja, mutta saanee ne kuulemma lihasta, jos tarpeeksi syö ja muutenkin on monipuolinen ruokavalio.

Itse en usko maitoallergiaan vaan vieläkin vakaasti uskon, että kyseessä on ihan jokin muu aiheuttaja, joka löytyy siitä pitkästä ainesluettelosta mikä on korvikkeiden ja teollisten vauvanruokapurkkien kyljissä.

En tiedä, että liekkö ketään kiinnostaa tämä meidän tapauksemme, mutta itseäni usein harmittaa se, ettei ap:t useinkaan tule kertomaan miten lopulta kävi.
Siinä syy miksi minä nyt sitten vielä kirjoittelen tätä.
 
kiitos!
Minua ainakin kiinnostaa kovasti ja harmittaa myös se, kun ei monikaan ehdi kirjoittamaan jatkoa jutullee, kun luulee sen unohtuneen. Mitä kaikkea siinä kaurajuomassa on? Koita joskus luomuvuohenmaitoa, se on niin paljon parempaa, kuin mikään teollinen valmiste, Itse annoin omille lapsille vastalypsettyä maitoa niin paljon kuin halusivat, 8 kk:n iästä ja aina on ollut terveenä: eka mahatautikin tuli vasta 4:n ikäisenä tarhasta:)
 
vuohenmaito =kutunmaito
Vuohenmaidon koostumus tuossa, mut korostan, että se täytyy aina olla pikkuvauvalle luomua ja mieluiten kaikille eläimille, muuten ei kannata nähdä vaivaa. Ne glyfosaattijäämät ja rehuissa olevat muuntogeeniset ainekset voivat olla monien muidenkin allergioiden takana!

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=604&lang=fi
 
"huoh"
siihen on lisätty kalsiumia ja d-vitamiinia. Suolaa on vähemmän kuin tavallisessa maidossa.
Lisäksi taisi olla tuossa meidän käyttämässämme KEIJU-merkkisessä kaurajuomassa myös rypsiöljyä.




Minua ainakin kiinnostaa kovasti ja harmittaa myös se, kun ei monikaan ehdi kirjoittamaan jatkoa jutullee, kun luulee sen unohtuneen. Mitä kaikkea siinä kaurajuomassa on? Koita joskus luomuvuohenmaitoa, se on niin paljon parempaa, kuin mikään teollinen valmiste, Itse annoin omille lapsille vastalypsettyä maitoa niin paljon kuin halusivat, 8 kk:n iästä ja aina on ollut terveenä: eka mahatautikin tuli vasta 4:n ikäisenä tarhasta:)
 
voi surku
stabilointiaine siinä, se E401 valmistetaan ruskolevästä. Eihän levävalmisteita saa antaa lapsille? Saattaa saada liikaa jodia ja leväperäisiin tuotteisiin ei ainakaan kannata luottaa nykyvesissä....
 
proteiinia enemmän
stabilointiaine siinä, se E401 valmistetaan ruskolevästä. Eihän levävalmisteita saa antaa lapsille? Saattaa saada liikaa jodia ja leväperäisiin tuotteisiin ei ainakaan kannata luottaa nykyvesissä....

Antaisin tätä toista, kun proteiiniakin siinä on enemmän eikä voi olla jäämiä korrenvahvistajista (nehän närästää ja tulee paljon pukluja)

http://www.erimenu.fi/tuote/Sk%C3%A5nemejerier%20ek%20f%C3%B6r/Oatly%20Kaurajuoma%20Luomu/
 
"huoh"
Mistä sitten pikkuinen saisi kalsiumin?

Itse mietin vielä tuota keijun kaurajuoman sisältämää rypsiöljyäkin, mutta on noita kaurajuomiankin vaikka minkämoisia, joten katsastan vielä vaihtoehdot läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja proteiinia enemmän;22463940:
stabilointiaine siinä, se E401 valmistetaan ruskolevästä. Eihän levävalmisteita saa antaa lapsille? Saattaa saada liikaa jodia ja leväperäisiin tuotteisiin ei ainakaan kannata luottaa nykyvesissä....

Antaisin tätä toista, kun proteiiniakin siinä on enemmän eikä voi olla jäämiä korrenvahvistajista (nehän närästää ja tulee paljon pukluja)

Oatly Kaurajuoma Luomu
 
Maurice
kijtoirti:Yksi Bemari sammui keskelle meidan suoraa rakennetun heinapaalishikaanin kohdalle. Muuten ei jaanyt jalkipolville kerrottavaa naista ralleista. Vauhdinkin kanssa oli vahan niin ja nain mutta ihan kiva katsella niita silti!
 
"Kana"
Well after my metnieg with the fascist City Manager, I went over to show the NYT article to my ultra-liberal Yale PhD sister and her ultra-liberal Yale PhD husband. They read it in about 2 minutes, chuckling all the while as though to an inside joke.So then Tom the Ignoramus asked "What's a Fascist?"; and they simultaneoulsly answered "You know, like Bush"!!I still love them though.
 
vierailija
Millä ne tutkii sen maitoallergian, siitähän tässä on paljon kysymys! En minäkään menis antamaan lehmänmaitoa silloin, kun sille on allergine, mut sopii usein vuohenmaitoa, koska kyse on juuri siitä proteiinista, mut luomussa ei ole mitään muuta, mitä taas voi olla tilamaidossa ja vastikkeissa. Luomuvuohenmaitoa täytys kokeilla useamman, niin vois sanoa edes jotakin. Mut jos ei ole kokeillut, ei voi tietää. Tavallisessa maidossa sallitaan jäämiä vaikka mistä:-(

Eikä kannata pilata niitä omatekoisia tuotteita esimerkiksi käyttämällä juustonteossa pansuolaa-
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lysiinihydrokloridi.htm
 
vierailija
Vuohenmaidosta siis et voi sanoa mitään kokemuksen perusteella? Mulla oli kauan sitten yks tuttu, joka ei voinut syödä mitään muuta, kuin riisikakkuja ja maitoallergia oli niin paha, et ei vanhemmat voineet kuunnella sitä raapimista, iho ihan rikki yms. LUOMUvuohenmaidolla se sit oli kunnossa monta vuotta ja kun sitä ei enää mistään saanut, tuli astma:-(

Eihän nämä ihan yksiselitteisä asioita olekaan.... Luepa tuo ja sit ajattele, et eläinten rehu on älytöntä businessta - siitähän nämä vaivat ihmisessä johtuu:
http://koti.utanet.fi/~paula/maalla/kalkkunakukkoja.htm
 
vierailija
Huutaako kivuista vai nukkuuko.
Annoin sitten tuota kaurajuomaa pariin otteeseen ja yötä vastenkin meinaan antaa.
Ainakin hengitys kuulostaa tosi paljon paremmalta ja muutenkin merkit ainakin nyt ihan hyvät.
Voihan se toki ollakin niin, ettei tuokaan käy pitemmän päälle.

Olen toki antanut yhtenä iltana vähän kauramaitoa ja huusi seuraavana yönä, mutta tod. näk. se olikin se hieman aiemmin antamamme soijajogurtti joka siellä masussa silloin väänsi...tai sitten ei...

Toivottavasti tästä alkaisi parempi aika:)
Eikai kukaan ....no enpäsanokaan😮
 
vierailija
Meillä on yleensä vain luomumaitoa joten sitä varmaan silloin kokeiltiin. Voita olen myös myöhemmin kokeillut koska siinä on niin vähän sitä maitoproteiinia. Ja vauva sai useamman kerran vahingossa sormiinsa esim. juustoa josta aina seurasi reaktio.

Kaikissa maitotuotteissa ei ole sitä vitamiinilisää.

Ei tää allergia meidän elämää haittaa, menee varmaan oli vuoden parin sisällä, ei ole tarvetta ruveta kikkailemaan vuohenmaidoilla tai muulla.
Ohi?
Miten lapsi on nämä vuodet jaksellut?
 
vierailija
Huutaako kivuista vai nukkuuko.
Annoin sitten tuota kaurajuomaa pariin otteeseen ja yötä vastenkin meinaan antaa.
Ainakin hengitys kuulostaa tosi paljon paremmalta ja muutenkin merkit ainakin nyt ihan hyvät.
Voihan se toki ollakin niin, ettei tuokaan käy pitemmän päälle.

Olen toki antanut yhtenä iltana vähän kauramaitoa ja huusi seuraavana yönä, mutta tod. näk. se olikin se hieman aiemmin antamamme soijajogurtti joka siellä masussa silloin väänsi...tai sitten ei...

Toivottavasti tästä alkaisi parempi aika:)
Älytöntä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ....post: 22447980":
ja olenkin valmistautunut asian selvittelyn monimutkaisuuteen. Myös hoitoon pääsy julkisella puolella voi olla hieman heikossa, sillä lapsihan on itse enkeli ja erittäin hyvät hengitysäänet aina juuri kun olemme lääkärillä.
Oireetkaan ei meillä tosin ole kovin rajoittavat, mutta kuitenkin oireita on.
Refluksi tosiaan ehkä ihan ykkösenä mietteissä, mutta toki maito -ja vilja herkitymiset ovat myös ajattelussa mukana.
Miten selvisitte jatkossa?
 

Yhteistyössä