maitoallergia?

te joilla on allergisia lapsia apua tarvittas :)
Meijän 4kk tytölle ilmesty ihan yhtäkkiä punaisia ihan selviä laikkuja mahaan ja reisiin. leuassa pientä röpelöö :( Miten teidän vauvat on reagoinnu maitoon ?

meillä ei tyttö ole kiukkunen ainut et yöt nukkuu melko huonosti herää 1,5h välein syömään tissiä. Pulloa on saannut lisänä jonkin verran eikä aikasemmin ole tullut mitään.
Kova tyttö on piereskeleen ja kuolamaan, hieroskelee myös paljon silmiään :(

Neuvolantäti oli sitä mieltä et tarvis olla ripulia ja huutoa et vois olla allergiaa :eek: tämä siis näkemättä näppyjä, vauvoille tulee ihottumaa ja joskus vauvat ei nuku oli vastaus :(
 
On olemassa suolioireista allergiaa ja iho-oireista allergiaa. Omalla reagoi molemmat. Tulee ripuli, kipuja ja ihottumaa poskiin ja leukaan. Alkoi 7kk iässä. Kokeile ilman maitoa pari viikkoa. Sitten kokeile taas antaa maitoa. Seuraat häivääkö oireet tai alaako ne takaisin kun aloitetaan maito uudelleen.
 
No minä sille neuvolantädille tänään just soitin ni se oli et noh vauvoille tulee ihottumaa ihan hyvin voit antaa maitoa ei se allerginen ole :D Raivostutti todella paljon kun se puhu kun vähä-älylliselle :(( Sit kun kysyin et noh mitäs sitten jos sillä onkin maitoallergiaa ja juotan maitoo ni sen suolisto ? eikö se voi mennä huonoks ni ei kuulemma :eek: itse olen hieman erimieltä ?

me ollaan nyt pe annettu viimeks pulloo ja ite oon juonnu maitoo kahvissa ni reisistä on lähteny pois ja mun mielestä poskien täplät on vaaleemmat aina kun herää :O
 
()()**
Meillä tyttö ei missään vaiheessa ollut kiukkuinen/ itkuinen. Oli tyytyväinen ja aurinkoinen. Vatsa oireet tuli vasta myöhemmin ja nyt reagoi todella herkästi maitoon. Kävimme yksityisellä allergialääkärillä. Ensin maito lopetettiin kolmeksi viikoksi ja koska oireet hävisi niin tehtiin maitoaltistus. Reagoi jo 1ml maitoa, joten dg oli selvä.
 

Yhteistyössä