maitoallergia ja naudanliha?

Meillä esikoisella vauva-aikana ei sopinut maito eikä naudanliha eikä viljatkaan. Nyt 7 vuotiaana naudanliha ja vehnä jo sopii. Mitä sinulla olisi kysyttävänä? En ehkä enää muista kaikkea tarkasti. Tällä uudella vauvalle (7kk) tuntuu naudanliha sopivan mutta maitojen kanssa ongelmaa, nannista teen puuron, juomana ei mene juuri mitään.
 
Yleensähän maitoallergiset on allergisia myös naudanlihalle. Samoin kuin puolella maitoallergisista on myös vilja-allergioita ja osalla myös kananmunaallergia. Meillä on nyt maidon lisäksi todettu soija-allergia. Ruokavaliosta tällähetkellä pois myös viljat(kauraa lukuunottamatta) ja kananmuna.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 13:45 mimmu kirjoitti:
Yleensähän maitoallergiset on allergisia myös naudanlihalle. Samoin kuin puolella maitoallergisista on myös vilja-allergioita ja osalla myös kananmunaallergia. Meillä on nyt maidon lisäksi todettu soija-allergia. Ruokavaliosta tällähetkellä pois myös viljat(kauraa lukuunottamatta) ja kananmuna.
Mä en sanoisi, että yleensä maitoallergikot on allergisia naudanlihalle. Toiset on, toiset ei. Ja naudanlihalle voi olla allerginen, vaikkei olisi maidolle. Ne eivät kulje käsi kädessä. Mun käsityksen mukaan se on soija, jolle maitoallergikko on helpoimmin myös allerginen. Ja tätä mieltä on myös meidän allergialääkäri. Hänkään ei ole autenttista tutkimustietoa löytänyt naudanlihan ja maidon yhteydestä.
 
Meillä 7kk pojalla maitoallergia. Imetän ja olen imetysdietillä ja naudanliha on yksi joka aiheuttaa oireita siis jos minä olen sitä syönyt. Tuntuu että en uskalla kokeilla vielä pitkään aikaan naudanlihan antamista pojalle .
 
Naudanlihassa ja maidossa on osittain samoja proteiineja. Jos on joillekin näille allerginen, on silloin molemmille kyseisille ruoka-aineillekin. Voi myös olla allerginen pelkästään jommallekummalle. Meillä maitoallergia meni pojalla ohi 3,5 v, naudanlihaa ei siedä vieläkään (nyt melkein 5 v).
 
Meillä ei ole tytölle, maitoallergikko, sopinut naudanliha. Nyt 1.6 v ja olen maitoa kokeillut muutaman kerran, ok, ei oireita. Ajattelin kokeilla pian naudanlihaa pienen määrän. Ja toivottavasti päästäis pian testeihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 13:45 mimmu kirjoitti:
Yleensähän maitoallergiset on allergisia myös naudanlihalle. Samoin kuin puolella maitoallergisista on myös vilja-allergioita ja osalla myös kananmunaallergia. Meillä on nyt maidon lisäksi todettu soija-allergia. Ruokavaliosta tällähetkellä pois myös viljat(kauraa lukuunottamatta) ja kananmuna.
meillä (lapsilla 4x) vain maito paitsi kuopuksella (4kk) myös soija...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 09:58 Äitiliini kirjoitti:
Meillä ei ole tytölle, maitoallergikko, sopinut naudanliha. Nyt 1.6 v ja olen maitoa kokeillut muutaman kerran, ok, ei oireita. Ajattelin kokeilla pian naudanlihaa pienen määrän. Ja toivottavasti päästäis pian testeihin.
Mihin testeihin? Allergiatestithän ovat vain suuntaa-antavia, lopullinen diagnoosi tehdään aina välttämis-altistus-kokeilulla. Esim lapsuusiän maitoallergikolla saattaa näkyä vasta-aineet vielä aikuisenakin, vaikka maito olisi sopinut jo vuosikymmenet.
 

Yhteistyössä