Maitoa rinnoista?? Apuja kaivataan nopeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zora

Jäsen
15.10.2007
40
0
6
Säikähdin hieman. Vauvaa yritetään, nyt kp 20/27. Huomasin maitotipan toisessa nännissä ja puristaessa kevyesti nännistä noita valkoisia/kermamaisia tippoja tulee lisää, toisessa rinnassa sama homma. Menkat ovat olleet suht säännölliset, voiko mulla silti olla joku prolaktiinihäiriö, vai voisiko tämä olla merkki jo alkaneesta raskaudesta?? Suuret kiitokset kaikille jotka vastaavat! Olen tosi huolestunut, ikinä ei ole tällaista ollut!

Nostelen. Kiitos vastauksesta, toivoisin kovasti että johtuisi raskaudesta, mutta enpä ole kuullut tällaisesta raskausoireesta! Kumma fiilis kun minun synnyttämättömän naisen rinnoista tulee maitoa :o .

Voi hyvinkin olla kyse raskaudesta. Joskus maitoa alkaa erittyä hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Näin itselläni varsinkin ensimmäisessä raskaudessa. Toivottavasti kyse on juuri tuosta sinullakin :)

Jos olisin raskaana, olisin vasta rv 3+0! Eli ei kait näin aikaisin voisi tapahtua noin suuria muutoksia? Huoli alkaa olla kova, kun tuota maitoa tulee edelleenkin tippoja. Koskaan ei ole tällaista ollut. Rinnat on muutenkin arat (kuten tosin aina oviksen jälkeen). Pelottaa että minussa on jotain vikaa :(. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

älä pelkää!Mulla tästä viidennestä oli ensimmäinen oire maitotipat vaikkei ennen ole koskaan raskausaikana maitoa tullut ja toisekseen olen imettänyt tosi vähäisiä aikoja!mitä jos tekisit testin?

Alkuperäinen kirjoittaja Zora:
Kiitos vastaajille! Ehkä tälle on tosiaan joku "ei-vaarallinen" selitys. Ihan kummalta vaan tuntuu kun tippoja tihkuu edelleen.. :o

Mitä useammin kokeilet, tuleeko maitoa vielä, sitä enemmän sitä todennäköisesti erittyy... Tee testi :) Ja jollei siinä näy mitään niin kysäise lääkäriltä jatkot

Moi, tein tuolloin tosi aikaisilla kp:illa aconin testin (kp 21/27), ja testi oli puhdas nega. Maitotippoja tulee kuiteskin edelleen ja rinnat on arat. Lisääkin kokemuksia olisi tosi mukava kuulla :). Nyt kp 24/27 ja siis noin 5 päivän ajan on tihkunut maitoa ja jatkuu edelleen. Voisikohan olla toiveita, että testi muuttuu plussaksi? t. zora

Alkuperäinen kirjoittaja Zora1:
Moi, tein tuolloin tosi aikaisilla kp:illa aconin testin (kp 21/27), ja testi oli puhdas nega. Maitotippoja tulee kuiteskin edelleen ja rinnat on arat. Lisääkin kokemuksia olisi tosi mukava kuulla :). Nyt kp 24/27 ja siis noin 5 päivän ajan on tihkunut maitoa ja jatkuu edelleen. Voisikohan olla toiveita, että testi muuttuu plussaksi? t. zora

mä luulen et mahdollisuudet on aika suuretkin. selviä oireita ainakin havaittavissa.

Moi! Aika jännä, kun soitin terveydenhoitajallekin tästä maitoasiasta, joka sanoi, ettei tämä voi olla raskausoire. Mutta teidän kokemukset väittää kyllä toisin?! Nyt kp 25/27, testaan vasta kun menkat on myöhässä. Välillä koskee alavatsaan ikävästi, mutta menee pian ohi. Maitoa tihkuu edelleen jne..

Minä tulin ensimmäisen kerran raskaaksi vasta 35-vuotiaana, mutta parikymppisestä lähtien ollut maidoneritystä rinnoista. Kävin joskus lääkärilläkin, sanoi minun olevan valeraskaana kuin koirat (mitään kokeita ei otettu)

Yhteistyössä