maito ja ulkomaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

stidi

Jäsen
18.08.2006
33
0
6
ollaan lähössä bulgariaan elokuussa. ja mukana on 3 vuotias ja 1v2kk vanhat lapset. Nyt askarruttaa tuon nuoremman maidon saanti... Mitä hänelle kannattaa juottaa? Kun häbelle tuo maito vielä on kuitenkin aika tärkeää... vanhempi pärjää viikon ilmankin....

Mitä maitoa kannattaa ottaa mukaan? ja säilyykö se?
Kuitenkin kun lapsi ei enään käytä korviketta. Ruuat otamme täältä hänele mukaan.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita, kiitos.

meillä kulki aika pitkään mukana "pillimaitoja" eli ihan huoneenlämmössä säilyvä hylamaito kahden desin pillipurkeissa. Nythän tuota ei litrakaupalla voi käsitavaraan ottaa mutta jospa sinne matkalaukkuun saat sitä mahtumaan muutaman purkin. hylahan on hiukka makeampaa kuin tavallinen maito mutta meidän maitovasikalle maistui.
Joskus ostettiin jostakin ulkomailta muka vastaavanlaista pillimaitoa mutta ei kuulema ollut samanlaista eikä yhtä hyvää.
Maailmalla on matkattu euroopan ulkopuolellakin ja yleensä on maitoa saatu ravintoloissa, kunhan sen vaan on muistanut tilatessaan että tilaa kylmää maitoa ja niinpä meidän maidonjuoja onkin opetellut tuon kylmän maidon suomen ja englannin lisäksi muutamalla muulla kielella. Pelkkä maitotilaus kun voi tuoda pöytään lämmitetyn ja sokeroidun maidon. <br><br>

Me on aina kaytetty matkoilla paikallista maitoa eli ei olla raahattu sita mukanamme Suomesta. Olen pyrkinyt ostamaan iskukuumennettua maitoa, silla en valttamatta luota kaikkien maiden pastorointimenetelmiin...

Paikallista maitoa ollaan mekin juotu reissuilla. Niinkin erikoisesta paikasta kuin Kiinasta (aasialaiset kun eivät juuri maitoa juo) löytyi juuri iskukuumennettua pillimaitoa tetroissa. En olisi ihan heti uskonut. Varmaan sitä saa Bulgariastakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 21:00 Inkeri81 kirjoitti:
Bulgariasta mitään tietämättä, vinkkaan kuitenkin, että esim. Brasiliassa maitoa saa ostaa apteekeista. Se on sellaista lämpimässä säilyvää.

mutta jossakin muualla tropiikissa olen nähnyt sikäläistä "maitoa", säilykepurkissa ja paksua kuin siirappi. ei maito välttämättä maitoa ole. Mutta kannattaa jo joku 2-3 v opettaa juomaan myös vettä tms ruokajuomana maailmalla. yhdessä viikossa ei kalkin puutteeseen ehdi kuolemaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 21:30 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 21:00 Inkeri81 kirjoitti:
Bulgariasta mitään tietämättä, vinkkaan kuitenkin, että esim. Brasiliassa maitoa saa ostaa apteekeista. Se on sellaista lämpimässä säilyvää.

mutta jossakin muualla tropiikissa olen nähnyt sikäläistä "maitoa", säilykepurkissa ja paksua kuin siirappi. ei maito välttämättä maitoa ole. Mutta kannattaa jo joku 2-3 v opettaa juomaan myös vettä tms ruokajuomana maailmalla. yhdessä viikossa ei kalkin puutteeseen ehdi kuolemaan.

Juu, tuo vanhempi kyllä juo tuota vettä ja muutakin, hän tässä ei ole "ongelma" Lähinnä tuo vuoden ikäinen... Hän kuitenkin on tottunut saamaan maito pullon ennen nukkumman menoa... rauhottaa pikkuisen...

Kiitos kuitenkin tuosta hyla maito vinkistä....

<br><br>

\
mutta jossakin muualla tropiikissa olen nähnyt sikäläistä "maitoa", säilykepurkissa ja paksua kuin siirappi. ei maito välttämättä maitoa ole.

On varmati ollut condensed milk -tosi hyvää leivontaan, mutta ei se juotavaksi ole tarkoitettu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 23:56 vieras kirjoitti:
\
mutta jossakin muualla tropiikissa olen nähnyt sikäläistä "maitoa", säilykepurkissa ja paksua kuin siirappi. ei maito välttämättä maitoa ole.

On varmati ollut condensed milk -tosi hyvää leivontaan, mutta ei se juotavaksi ole tarkoitettu.

selvä, itse kun en maitoa juo niin en silloin tarvinnut juontimaitoon tutustua.

Meilläkin oli viikon matkalla mukana sekä 2 dl:n että 5 dl:n hyla-maitoja. Käteviä, koska säilyvät avaamattomina myös huoneenlämmössä ja huoneessamme oli jääkaappi, jossa pystyi säilyttämään avatunkin maidon. =)

Yhteistyössä