Maistuisko tälläiset tapakset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lentokala

Aktiivinen jäsen
12.02.2005
13 695
1
36
Elikkä tässä tulevan viikonlopun tapas-illan purtavat:

- marinoituja oliiveja, herkkusieniä, aurinkokuivattua
tomaattia ja valkosipulinkynsiä
- artisokansydämiä, pinjansiemeniä ja hunajaa
- kananpoikaa vartaassa, hedelmäinen salsa
- chorizo makkaraa
- lammaslihapullia, tomaatti chutneya
- espanjalainen munakas
- yrttimarinoituja katkarapuja
- sitruunaista valkosipuli-mustekalaa
- patonkia ja tapenadea
ja jälkkäriksi
- Manchego- ja sinihomejuustoa, tuoretta ananasta ja viinirypäleitä

Jos on jotain mitä jääätte kaipaaman niin kertokaa?

Toki juomat sitten tähän lisäksi; Cavaa, viiniä, brandyä ja sangriaa :p

Kiitos kaunis jos tykkäätte! :)

Täytyy vissiin tän harjoituskierroksen jälkeen kutsua palstamammat :whistle:

Mutta ihan rehellisesti oisin kaivannut jotain lisää tuohon jälkkäriin?
En kumminkaan ala mitään crema catalanaa tekemään vaan joku pikkumakea mutten keksi mitään espanjalaista...: /

No ei tuo kovin espanjalaiselta kuulosta (ainakaan pohjoisespanjalaiselta missä oon asunu) oliiveja ja munakasta lukuunottamatta,mutta ei kai sen suomessa niin väliäkään...

[QUOTE="katerina";22289461]No ei tuo kovin espanjalaiselta kuulosta (ainakaan pohjoisespanjalaiselta missä oon asunu) oliiveja ja munakasta lukuunottamatta,mutta ei kai sen suomessa niin väliäkään...[/QUOTE]

No jos noi tapakset ei ole riittävän espanjalais"henkiset" niin paikallisena voit varmaan antaa sen oikean jälkkäri vinkin? :)

[QUOTE="katerina";22289461]No ei tuo kovin espanjalaiselta kuulosta (ainakaan pohjoisespanjalaiselta missä oon asunu) oliiveja ja munakasta lukuunottamatta,mutta ei kai sen suomessa niin väliäkään...[/QUOTE]

Onhan toi chorizo sentään myös. Jäisi tosin se multa syömättä, samoin kuin mustekala, herkkusienet ja katkaravut.

Mulle tuli heti ekaks mieleen jamón serrano ku yritin miettii jotai espanjalaista :D

Mä teen aina joskus silleen, että kun mietin illallista tai illanistujaisia jonkun teeman ympärille, käyn esim. kurkkimassa kyseisen maan ruokaa tarjoavien ravintoloiden ruokalistoja, saa usein hyviä ideoita :)

Yhteistyössä