Veikkaan kirsikkatomaattia.Mikä tuo keltainen tuossa keskellä?
Ilman lammasta kyllä maistuisi.
En tiedä maistuisiko, on huonoja makukokemuksia lampaasta mutta mielelläni maistaisin hyvältähän tuo näyttää
Jos on huonoa komemusta lampaasta niin silloin on ollut huono kokki. Tuo keltainen siinä keskellä on suolaveteen säilöttyä sitruunaa joka on se juttu lammastaginessa.Mikä tuo keltainen tuossa keskellä?
Fagotti (ital. fagotto 'risukimppu') on matalaääninen puupuhallinfagotti
On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvaillaJos on huonoa komemusta lampaasta niin silloin on ollut huono kokki. Tuo keltainen siinä keskellä on suolaveteen säilöttyä sitruunaa joka on se juttu lammastaginessa.
On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvailla
Voi ros, nyt mun rupes tekeen mieli tequilaa ...ja se ei sovi mulle mut jos vappuna pikku maistiaiset....Cuscus ei sovi dieettiin. Ja suola ja sitruuna sopii vain teguilaan.
Mutta toi lammastagine. Himottaa maistaa vaikka oonkin pitkävihainen ja sä yhä ärsyttävä.
Teetkö sen siis isona paistina vai palasina patatyyliin?Tarpeeksi mausteita eikä mitään rosmariinia tai minttua. Sopivasti happoa ja vähän jotain makeaa. Ja ainakin neljä tuntia uunissa tai padassa.
Sit on hyvää lammasta.
Tässä esim ihan ok resepti kun en löytänyt enään tuota mistä itse olen tehnyt kun ei ole tarttenu moneen vuoteen lukia enään sitä, paitsi kuivattuja viikunoita ja persikoita sinne ja kokonaisia manteleita yms.On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvailla
Kiitos, tarttee kerätä rohkeutta ja testata, harmittaa niin vietävästi kun ei osaa. Ja kun ei ole ollut hajua mikä ois hyvä ohje niin en montaa kertaa oo uskaltanu kokeilla. Tekemällähän sitä vaan oppii.Tässä esim ihan ok resepti kun en löytänyt enään tuota mistä itse olen tehnyt kun ei ole tarttenu moneen vuoteen lukia enään sitä, paitsi kuivattuja viikunoita ja persikoita sinne ja kokonaisia manteleita yms.
https://www.thespruceeats.com/tagine-of-lamb-with-preserved-lemon-2394664