Maissisoseen valmistus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Mites sitä tehdään?
Irrotanko nuo maissit tähkästä ennen keittämistä vai vasta sen jälkeen? :snotty:
Ja kauankohan sitä pitää keittää...?
Oon ennen ton maissisoseen ostanu kaupasta,mutta nyt ajattelin tehdä itse..

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
maissisose on ainut mitä en oo kotona onnistunu järkevästi valmistamaan, vaan siitä jää aina kökköstä :D mut onnea yritykseen :D

Kiitti vaan rohkaisusta! :kieh:
No juu,ainakin aion yrittää. :D Meinasin siivilöidä ne isoimmat kuoret siitä pois tai jotain. :xmas:

...ja todennäköisesti ostat sen jatkossakin. Ne jyväset joutuu vielä hiertämään jonkin siivilän läpi, että kelpaa lapselle. Se on aika karkeaa se itse tehty sose. Noihin jyväsiin kannattaa siirtyä vasta sitten, kun saa olla reiluja sattumia. Ne menee kokonaisina paremmin alas kuin jollain sauvasekoittimella sekoitettuna.

Mä en ole tuollaisista tähkistä tehnyt vaan ihan pakasteirtomaissista. Keitin eka vedessä n. 4 minuuttia ja sitten lusikalla painelin siivilän läpi, että kuoret jäi siis pois.

jep jep, enpä oo minäkään onnistunu sitä tekemään itse :D Joka jyväsen ympärillä on kuori joten jos suoraan muusaa ne jyvät niin kuoret jää sinne sekaan. Taas jos pusertaa sen siivilän läpi niin siivilä on rikki ennenkuin on puolet pusertanu :D Tuu kertoon miten onnistuu ja anna mulleki vinkkiä jos tulee hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
maissisose on ainut mitä en oo kotona onnistunu järkevästi valmistamaan, vaan siitä jää aina kökköstä :D mut onnea yritykseen :D

Kiitti vaan rohkaisusta! :kieh:
No juu,ainakin aion yrittää. :D Meinasin siivilöidä ne isoimmat kuoret siitä pois tai jotain. :xmas:

:laugh: ole hyvä vaan :D mä olen aikanaan sitä monta kertaa yrittänyt, mut ei sitä kumpikaan meiän vauvoista suostunut syömään :D

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
jep jep, enpä oo minäkään onnistunu sitä tekemään itse :D Joka jyväsen ympärillä on kuori joten jos suoraan muusaa ne jyvät niin kuoret jää sinne sekaan. Taas jos pusertaa sen siivilän läpi niin siivilä on rikki ennenkuin on puolet pusertanu :D Tuu kertoon miten onnistuu ja anna mulleki vinkkiä jos tulee hyvä!

Ei mulla vaan siivilä ole mennyt rikki. Sitten pitää ostaa vaan kunnon siivilä ;)

Minä olen tehny maissisoseen pakastemaissista, ensten tietty keittelin maissit, sitten sauvasekottimella soseeks, aika notkeeta saa tehä. Koska sitten se sose mössätään siivilän läpi. Tai ainakin meijän pojulle kelpaa vaan tuo siivilöity versio.
Niin ja siitä yhdestä pakastemaissi pussillisesta ei sitte hirveesti sitä sosetta tule :|
Mutta ihan hyvää tuosta on tullu ja hyvin maistuu meijän pikku miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Minä olen tehny maissisoseen pakastemaissista, ensten tietty keittelin maissit, sitten sauvasekottimella soseeks, aika notkeeta saa tehä. Koska sitten se sose mössätään siivilän läpi. Tai ainakin meijän pojulle kelpaa vaan tuo siivilöity versio.
Niin ja siitä yhdestä pakastemaissi pussillisesta ei sitte hirveesti sitä sosetta tule :|
Mutta ihan hyvää tuosta on tullu ja hyvin maistuu meijän pikku miehelle.

Ai niin, näin mäkin tein, että ensin saivasekoittimella mössöksi ja se sitten vasta siivilän läpi, ei suoraan kokonaisina kattilasta. Se varmaan käykin jo siivilän päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...ja todennäköisesti ostat sen jatkossakin. Ne jyväset joutuu vielä hiertämään jonkin siivilän läpi, että kelpaa lapselle. Se on aika karkeaa se itse tehty sose. Noihin jyväsiin kannattaa siirtyä vasta sitten, kun saa olla reiluja sattumia. Ne menee kokonaisina paremmin alas kuin jollain sauvasekoittimella sekoitettuna.

Itse tein sileäksi suavasekoittimella.Tosin tein pakastemaissista..

Yhteistyössä