Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Muistaakseni portin halvat karjalanpiirakat on maidottomia. Sininen Keijun margariini on myös maidotonta, mutta leikkeleistä en ole maidotonta löytänyt ( olen tosin kuullut, että launataimakkaraa oilisi maidottomana). Sokerikakku ja teeleivät on maidottomia ja helppoja. Yksi voi/lehtitaikina löytyy maidottomana, mutta en nyt nimeä muista. Jotkut pahasti maitoallergiset saattaa olla allergisia myös naudanlihalle! Eli huomioi, jos jauhelihaa käytät. Pähkinät ja tietääkseni suolatikut (ei ainakaan tuoteselosteessa lue maiton ainesosia) ovat maidottomia.
Kaikki kokoliha leikkeleet on maidotomia

kinkkuleikkeleet ja sellaiset. Toki halpismakkara esim. lauantai ei ole koska siinä on sitä lihaa vähän ja muuta sitäki enemmä

Ja anteeksi mutta naudanliha

entä jos possuille on syötetty maitoproteiinilla tehostettua rehua tai kanalle? En kyllä valmistaisi noin allergiselle vieraalle yhtään mitään
Ei uskoisi, mutta kinkkuleikkeet ja kaikki on vain laktoosittomia! Ne ei ole maidottomia!!! Sisällysluettelostakaan ei löydy maidon ainesosia, mutta siltikään ne ei maidottomia ole. Oisko niiden valmistusvaiheissa jotakin missä on vaarana joutua maidon kanssa tekemisiin (?) Uskomattomalta tuo mustakin kuulostaa, mutta olen kohta joka ainoan leikkelepaketin kaupassa lukenut ja ne tosiaan on vain laktoosittomia...
Ja tosiaan jos on pahasti allerginen niin voi olla jopa naudan lihalle. Mä olen noihin perehtynyt, kun kummilapsella on maito (& muna) allergia ja olen kanssa koittanut kahvipöytään tarjottavia löytää.