maidontuotannosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap, haluaisi antaa rintamaitoa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap, haluaisi antaa rintamaitoa..

Vieras
Onnistuuko maidontuotannon lisääminen sitkeesti pumppaamalla? Kun tilanne on se, että vauva ei suostu rintaa syömään, joten olen hänelle sitten rintamaitoa pumpannut, mutta jotenkin se on sitten pikkuhiljaa jäänyt, kun ei oo aina muistanut, ja sitten antanut vauvalle tuttelia.

Nyt sitten ongelmana on se, että kerralla kun pumppaa tulee maitoa vaan n. 20ml. (olen pumpannut muutaman kerran päivässä, enää..) Jos alkaisin taas säännöllisesti pumppaamaan, ja pumppaisin vaikka sieltä ei mitään tulisikaan, niin alkaako se maito taas lisääntymään, vai lopetanko suosiolla koko homman?

Ei kaikilla heru pumpulle juuri mitään. Mulla ainakin rinnat tulivat pumppaamisesta niin h**vetin kipeiksi, että ei puhettakaan että olisin tätä jatkanut. Jos vauva ei huoli rintaa, niin sinuna en lähtisi tuohon pumppurumbaan vaan antaisin ihan suosiolla maidon purkista.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ei kaikilla heru pumpulle juuri mitään. Mulla ainakin rinnat tulivat pumppaamisesta niin h**vetin kipeiksi, että ei puhettakaan että olisin tätä jatkanut. Jos vauva ei huoli rintaa, niin sinuna en lähtisi tuohon pumppurumbaan vaan antaisin ihan suosiolla maidon purkista.

Mutta tähän asti sinne on aina tullut se tarvittava määrä, mutta nyt kun olen vähentänyt pumppaamista, tuntuu, että maitokin alkaa loppua.. :´(

Muistan lukeneeni, että usein pumppaamalla sais ainakin ylläpidettyä maidontuotantoa. Meillä kävi niin, että kerralla sain pumpattua sen 20ml ja kun muussa vauvan hoidossa oli niin kiinni, eikä ehtinyt tarpeeksi usein pumppaamaan, niin pikkuhiljaa mulla loppui maidontulo kokonaan. Sitkeesti vaan pumppaamaan, jos ehdit :) Tsemppiä! =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja x:

Mutta tähän asti sinne on aina tullut se tarvittava määrä, mutta nyt kun olen vähentänyt pumppaamista, tuntuu, että maitokin alkaa loppua.. :´(

Kysynnän ja tarjonnan laki pelaa, oli sitten kyseessä pumppu tai vauvan suu. Jos alat pumppailla ahkerasti, niin on hyvinkin mahdollista että saat maitomäärät nousemaan. Siitä vaan, jos tuntuu että jaksat. Mä en tuossa tilanteessa jaksaisi.

Pumppaamalla, nestettä juomalla, rentoutumalla, rintoja hieromalla pumppauksen aikana. Itse huomasin että esim saunan jälkeen maitoa saattoi tulla pumppaamalla pullollinen ja vähän toistakin. (vauva söi rintaa myös)

Itsellä paljon vaikutti mieliala/rentous.

Yhteistyössä