maidonkeräys,saako sekoittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kun imetän kerään toisesta rinnasta heruvan maidon talteen ja laitan jääkaappiin kylmenemään. Tiedän, ettei seuraavalla kerralla tulevaa lämmintä maitoa saa laittaa samaan astiaan kylmenemään. Mutta voinko sitten maitojen kylmettyä sekoittaa ne keskenään ja antaa esim. päivän aikana kertyneet maidot illalla samasta pullosta. Vauva on vasta viikon ikäinen, joten tarkkana täytyy olla näiden juttujen kanssa.

Itse olen kyllä ymmärtänyt ja tehnytkin niin, että samaan pulloon olen kerännyt päivän aikana maitoa, vaikka toinen on lämmintä ja toinen on jääkaappi kylmää.

Ei sanota kaikissa oppaissa. Mulla on yksi opas jos sanotaan et voi sekoittaa =(, mut varmasti sit parempi ettei sekota, jos suurin osa on sitä vastaan.
Ei sit millään aina ota näistä jutuista selvää, pöh!

Aika mahdotonta on ainakin mulla niiden lirujen kerääminen jos ei sekoita samaan pulloon jääkaappiin. Sen verran vähän heruu kerrallaan vapaasta rinnasta. Olenkin omaa harkintaa käyttäen laittanut saman päivän maidot aina samaan pulloon. Jos jääkaappi on tarpeeksi kylmällä ja kerrallaan tulee pienehkö nestelisäys, niin vaikea uskoa, että menisi pilalle. Sen sijaan en ole säilytellyt maitoja jääkaapissa niin pitkiä aikoja kuin mihin oppaissa ""annetaan lupa"". Eli joko samana iltana syöntiin tai sitten pakkaseen. Näin meillä. Vauva reilut 2 kk.

En usko että tuossa se jääkaapin kylmyys vaikuttaa, vaan nesteiden lämpöero niiden yhdistyessä. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Minä ainakin heitin ihan vaan viemäriin ""kerätyt"" maidot. En uskaltanut likalle niitä pakastella.