maidon tulo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma04

Vieras
olisin kysellyt että missä vaiheessa olette huomanneet että rinnoistanne on tullut ensimmäisen kerran maitoa?

minä olen nyt rv 20+2 ja pari päivää on rinnoista vähän valunnut nestettä,silleen että paita on kostunut.
ihmettelin että miten näin aikasessa vaiheessa tuo maito rupeaa jo kertymään.eihän ole mitään haittaa vaikka vähän jo tihuttaa näin aikasessa vaiheessa?

ensimmäisen raskauden aikana huomasin ekan kerran joskus tuossa rv30 ja siintä viitisen viikkoa kun esikoiseni syntyi eli ennenaikaisena....eli eikai tämä enteile taas sitä?

Sama täällä, rv 20+2, ja pari kertaa sellaista tosi pientä tihkumista ollut. En edes tiedä onko maitoa vai jotain muuta nestettä, mutta jotain kyllä tihkuu. En ole osannut olla huolissani.

mitään syytä ei kerrottu miksi synty ennenaikaisena.mitään supistuksia eikä muutakaan ollut ennen kun sitten menin sairaalaan ja siellä ne sitten pitivätkin muutaman päivän sisällä ennen kuin vauveli syntyi.

olen monesta paikasta lukenut, että joillain maitoa tihkuu jo hyvin aikaisessa vaiheessa.

kannattaa pitää hyvänä merkkinä. tuttavallani ei tule maitoa ollenkaan, vaavi on kuukauden ikäinen.. kurjempi tilanne se.

itselläni ei ole tihkunut, mutta luin tosiaan, että se olisi aivan normaalia.

Itselläni on tullut maitoa jo kohta kaksi kuukautta noin joka toinen päivä, välillä runsaastikin. Nyt tasan 27 vkoa. Neuvolasta kysyin asiasta ja sieltä sanottiin, että se on pelkästään positiivista jos maitoa alkaa tihkuttaa hyvissä ajoin:)

Onko kellään käynyt näin, että se varhain alkanut maidon tulo onkin sitten laantunut? Mitenköhän se sitten vaikuttaa... Niin mielelläni imettäisin lastani. (Mutta en toki ota hirveitä paineita asiasta, uskon että korvike on ihan yhtä hyvä vaihtoehto)

Minulla tullut maitoa jo rv 20 lähtien, ajoittain runsaastikin, mutta nyt ei ole tullut pariin viikkoon juuri ollenkaan.. ja raskausviikkoja nyt 37+2... toivottavasti vain väliaikainen juttu, ja vauvan synnyttyä alkaa maitoa virrata!

Eskoisesta rinnat alkoi vuotaa jo raskauden puolessa välissä ja tämän toisen kohdalla vasta näin loppumetreillä (rv37). Esikoinen oli tyttö ja uusi tulokas ultran mukaan poika. Voisiko maidon tihkuminen siis viitata lapsen sukupuoleen??? Eikös sikiön oma hormonitoiminta käynnisty suurinpiirtein puolessa välissä raskautta?

Yhteistyössä