Raskauden aikainen maidon tulo, totta vai sattumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olen raskaana viikolla 34, noin viikko sitten tuli ekan kerran maitoa vähäsen.

Huomasin vaan tänään toistamiseen, että maitoa alkoi tulla kun ajattelin vauvaa :O äsken katsoin vauvan ultrakuvia ja pohdiskelin kaikenlaista, ja nyt hetki sen jälkeen molemmista rinnoista tuli vähän maitoa, märät läntit paidassa. Onko tämä vain sattumaa vai saako vauvan ajattelu jo tässä vaiheessa maidon erittymään? olen kyllä kuullut että vauvan läsnäolo tai vauvan ajattelu saa maidon erittymään, mutta vasta synnytyksen jälkeen :P kunhan pohdin, minusta jännä ilmiö.

Itselläni alkoi tulla joskus puolen välin jälkeen maitoa kun ajattelin vauvaa tai jotain muuta hellyttävää. Joskus öisin heräsin märkiin lakanoihin kesken vauvaunien. Liivinsuojat vaan käyttöön. Ihme kyllä, itselläni tuo maidontulo loppui ennen synnytystä ja kesti viisi päivää ennenkuin alkoi herumaan. Sitten sitä riittikin...

[QUOTE="vieras";26580439]Itselläni alkoi tulla joskus puolen välin jälkeen maitoa kun ajattelin vauvaa tai jotain muuta hellyttävää. Joskus öisin heräsin märkiin lakanoihin kesken vauvaunien. Liivinsuojat vaan käyttöön. Ihme kyllä, itselläni tuo maidontulo loppui ennen synnytystä ja kesti viisi päivää ennenkuin alkoi herumaan. Sitten sitä riittikin...[/QUOTE]

Okei. Eli ei ole vain sattumaa ehkäpä :) eikös se ole ihan normaalia että synnytyksen jälkeen maito ei nouse heti kunnolla, vaan vasta muutamien päivien jälkeen? ja sitten sitä tosiaan riittää... ainakin meillä sanottiin valmennuksessa että vauva tarvitsee maitoa ekoina päivinään muutaman ruokalusikallisen suunnilleen, kun vatsalaukku on niin pieni.. niin eihän sitä sit tarttekkaan tursuta :)

Mulla oli viikkoja vasta jotain 14 kun alkoi tulemaan maitoa. Ei tarvinnut edes ajatella vauvaa tai olla lasten seurassa, sitä vaan tuli. Oli kyllä tosi ärsyttävää..

Nyt on 7+jotain ja jos puristelee tissejä niin pisaroita heruu.

Yhteistyössä