Mahtuuko kaksioon 2 vuotiaan ja vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilaa vaativa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilaa vaativa

Vieras
Ja tietysti minä ja mies. Haluaisin muuttaa isompaan kun vauva syntyy mutta mies on sitä mieltä että vasta parin vuoden päästä aikaisintaan. Nukumme miehen kanssa olohuoneessa ja makuuhuone on esikoisen huone. Miten käytännössä toi sitten onnistuu?

meillä muuten sama tilanne, meidänkin sänky olkkarissa ja esikolla makkari.Syksyllä syntyy toinen ja neliöitä vaan 58, saa nähä kuin mahutaan...isompaankaan ei oikein oo varaa eikä kyllä mieluista oo löytynytkään.Luulen kyllä et ainakin eka vuosi varmaan mahuttas suht ok mut sen jälkeen voi olla jo vähän turhan ahasta...

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
meillä muuten sama tilanne, meidänkin sänky olkkarissa ja esikolla makkari.Syksyllä syntyy toinen ja neliöitä vaan 58, saa nähä kuin mahutaan...isompaankaan ei oikein oo varaa eikä kyllä mieluista oo löytynytkään.Luulen kyllä et ainakin eka vuosi varmaan mahuttas suht ok mut sen jälkeen voi olla jo vähän turhan ahasta...

Mihin laitatte vauvan nukkumaan? Olohuoneeseen vai esikon kanssa? Mietin jos mies siirtyisi makuuhuoneeseen tytön kanssa ja minä ja vauva ollaan olohuoneessa. Saa ainakin mies ja tyttö nukuttua. Mutta ei tänne pinnis mahdu millään :/

Kyllä mahuttas pakon edessä, mutta kun on tottunut asumaan kolmiossa niin olisi todella vaikea nyt muuttaa enään kaksioon.
Minä tekisin tuossa tilanteessa varmaan niin että nukkuttais kaikki siellä makkarissa ja olohuone olisi sitten päiväkäytössä.

Ja meillä kyllä niin mies kuin taaperokin nukkuu kuin tukki vaikka vauva heräileekin yöllä.

meillä mahtuu pinnis just ja just tohon meijän sängyn päätyyn, ja varmaan ekan puol vuotta muutenkin nukkuu meijän välissä niinkun esikkokin aikoinaan.Meillä on mies tosi sikee uninen joten se ei herää kyllä mihinkään kun taas esikoinen on tosi herkkäuninen niin en kyl mielellään laita vauvaa samaan huoneeseen ennen kun yöt rauhottuu.eikä kyllä tohon huoneeseen pinnis+jatkettava mahtuiskaan järkevästi kun on muitakin huonekaluja siellä...
Kiva ois jos löytäs jostain halvan kolmion!Jos pitäisitte vauvaa ekaks jossain kopassa tms. mahtuisko se olkkariin?jos vaikka säilyttäis sängyn alla tms...

Riippuu ihan kaksion koosta. Me kyllä muutettiin 48 neliön kaksiosta 66,5 neliön kolmioon ennen ensimmäisenkään lapsen syntymistä. :) Tosin yksi syy on sekin, että miehen on pakko nukkua eri huoneessa kuin minun, koska hän kuorsaa. :o

minkä kokoinen kaksio teillä on?
meillä on 53neliöö ja meillä 120cm sänky ,pinnis ja jatkettava lasten sänky makkarissa,kaikki siististi rivissä eikä makkariin muuta mahukkaan ja hyvin pärjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Miksi 2 vuotiaalla on oma huone? Ja minä en koskaan suostuisi nukkumaan olkkarissa.

meillä ainakin tää johtuu just siitä ettei kaikki mahuttais samaan huoneeseen nukkumaan, meillä kun iso jenkkisänky ja makkari pieni laatikko.Olis luultavasti pojalla silti oma huone koska nukkuu tosi huonosti ja häiriintyy jo pienistäkin äänistä yöllä joten tarvii sen "oman rauhan". Onneks on iso, koko asunnon kokonen olkkari niin mahtuu sänky hyvin tähän.Ja sekin vaikuttaa et on tullu pojalle haalittua leluja ja huonekaluja joita sit taas en olkkarissa haluis säilyttää joten on kivempi kun ovat pojan huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Miksi 2 vuotiaalla on oma huone? Ja minä en koskaan suostuisi nukkumaan olkkarissa.

Käytännöllisempää, kaikki lelut ja muut romut on siellä, vanha hoitopöytä jne. Sekä mies että tyttö aika herkkä unisia. Me nukutaan vuodesohvalla, meillä ei siis ole sänkyä. Näin päivällä olohuone on ihan olohuoneen näkönen. Makuuhuoneeseen ei millään mahdu tytön sänky ja meidän sänky vaikka kuinka pieni ostettaisi. Täytyy varmaan aluksi laittaa vauva koppaan mutta pian senkin unet luulisi häiriintyvän kun katsomme miehen kanssa kuitenkin myöhään telkkaa tms. Ja pelkään tytön unien kärsivän jos vauvan laittaa sinne. Eihän sitä tietysti tiedä vielä. Helpompaa olisi jos mies suostuisi muuttamaan ;)

Yhteistyössä