Mahtavat miehen sukulaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Mies menee viikonloppuna yksin lapsen kanssa kotipaikkakunnalleen, kun mulla meni välit poikki heidän kanssaan alkukeväästä. Monia syitä, pitkän ajan kuluessa syntyneitä, mutta näin nyt kävi.

Syy mm. törkeä kielenkäyttö mua kohtaan ja että osa heistä kännissä viikonlopuisin temmelsi mun fb-seinällä ja kirjoitteli humalassa kommentteja.

Me ollaan niin eri planeetalta.

Sanoin, että jos ja kun alkavat puhumaan musta paskaa lapsen kuullen, niin stoppaa se. Ei olla lapselle sanottu, että mikä on tilanne. Mies sanoi, että jos rupeavat siihen, niin hän stoppaa sen, vaikka lapsi olisi jossain kuuloetäisyyden ulkopuolella.

Onko kellään muulla välit poikki?

Minusta on kummallista, että miehesi on näiden ihmisten kanssa tekemisissä. Perhe pitää yhtä oli tilanne mikä tahansa. Jos minun puolisoani oma sukuni alkaisin haukkumaan niin kyllä välit sinne päin katkeaisi ja lapset ei tekemisissä olisi.

Ei ole välit poikki, mutta en halua olla tiettyjen miehen sukulaisten kanssa tekemisissä idioottimaisen käytöksen takia.

En halua, että käyvät esimerkiksi meillä kylässä, eipä mieskään juuri sitten heitä/häntä tapaa, vaikka olen ilmaissut, että toivon hänen hoitavan tapaamiset niin, että hän käy itse kylässä (ilman minua).
Minua ei haittaa, vaikka lapsikaan ei ole tekemisissä, vaikka kyse isovanhemmasta. Pärjää kyllä ihan hyvin kolmellakin isovanhemmalla. Sitäpaitsi käytös ja elämäntyyli on niin kaukana siitä, mitä haluan lapselleni opettaa, että varmaan parempi että lapsi jää ilman hänen esimerkkiään.

Ei vielä ole, mutta hyvin pian menee... Tai sitten välit menee miehen kanssa poikki. En jaksa enää sitä että vanhempiaan pitää tavata jatkuvasti, kun saan aina pelkkiä haukkuja ja arvostelua osakseni, ja joskus olen itkenytkin kun tullut niin paha mieli, niin mies on suuttunut MULLE ja keksinyt syitä, miksi mun pitäisi ymmärtää vanhempiaan. Tapailkoon keskenään, en mä sitä halua kieltää, mutta itseni haluaisin pyyhkiä heidän elämästään ihan kokonaan.

Ei ole varsinaisesti välit poikki, mutta ei muuten vaan pidetä paljon yhteyttä, ei mieskään.
Anoppi ja appi ei ole tollaisia törkimyksiä, muttei niitä vaan ole ikinä kiinnostanut pätkääkään poikansa asiat eikä omat lapsenlapsensakaan.
Yhteenväliin anoppi soitteli vähän väliä, aina kun tarvitsi jotakin. Yleensä vinkui rahaa, kun hassaavat omansa baareissa vaikka kummallakin on hyvä eläke, appiukko on ihan juoppo eikä anoppikaan lasiin sylje.
Tai sitten mun miehen olisi pitänyt kuskata niitä milloin mihinkin, tai mennä remppaamaan mökkiä, tai korjata niitten autoa.
Mieheni lakkasi sitten tekemästä mitään palveluksia, kun muuten ei ikinä otettu yhteyttä muuta kuin
silloin kun halusivat meiltä jotakin. Siihen loppui niitten soittelutkin, nyt ei ole nähty ainakaan kolmeen vuoteen.

Ei olisi muuten, mutta anoppi vetelee viimeisiään. Sen jälkeen kun on kuollut, ei kuulemma ole syytä olla tekemisissä. Mies menee siis vanhaa äitiään tapaamaan. (Anoppi ei ole fb:ssa sekoillut.)

[QUOTE="vieras";28482507]Minusta on kummallista, että miehesi on näiden ihmisten kanssa tekemisissä. Perhe pitää yhtä oli tilanne mikä tahansa. Jos minun puolisoani oma sukuni alkaisin haukkumaan niin kyllä välit sinne päin katkeaisi ja lapset ei tekemisissä olisi.[/QUOTE]

Anoppi on kyllä silti samaa kastia. Kerran kun hänen sisko kävi yhtäaikaa kylässä kun me oltiin, kävi meille toiseen huoneeseen haukkumassa siskoaan. Varmaan kuuli.

Ekan miehen suvun kanssa tekemisissä vain kun on pakko. Ollaan kutsuttu kaikkiin lasten juhliin, jollain kokoonpanoilla osallistuttu heidän juhliin jne. Eipähän noita lasten kuulumiset muuten kiinnosta. Ainoastaan yksi setä aidosti kiinnostunut. nyt lapset aikuisia ja huolehtivat itse yhteyden pidosta, lähinnä sen yhden sedän kanssa tekemisissä.

Yhteistyössä