Mahtavaa! Tili tuli eilen ja nyt se jo melkein meni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten voi olla lääkärikulut 90? Olette siis kumpikin vanhemmista töissä, joten työterveys ei maksa. Lapsesta taas ei maksa kunnallisessa mitään. Sitten miten paljon puhutte puhelimessa? Meillä minä+kolme lasta ja puhelinlasku kaikista yhteensä alle 30 euroa.

[QUOTE="killi";29847542]Sen lisäksi teillä on 2 autoa, ja visalasku?
Nyt Visa pois lompakosta. Jos et halua luopua, niin jätä kaappiin, mutta yhdellä autolla ja ilman visalaskua tulette aikas hyvin toimeen.[/QUOTE]

2 autoa on tällä hetkellä välttämätöntä, mies tarvitsee omaansa töissä ja minä yritän lasta kuljettaa noihin lääkärireissuihin ja muihin esim töistä taukojen aikaan, joten pääsen nopeammin sillä tavalla viemään. Visassa ei ole kuin 1000 euron luotto, joten se toimii meillä pienenä hätävarana, kuten nyt tuo 100 euroa viime kuussa tuli käytettyä sillä.

Joku mainitsi asumismenoista. Meillä menee asumiseen siis 600e lainanhoitokulut + 300e vastike. Lainaa ei mielestäni ole enää paljon ja 6 vuoden päästä viimeistään se on maksettu pois. Sitten ei mene enää lainanhoitokuluja. En näe järkevänä lähteä tästä nyt tiukan rahatilanteen vuoksi vuokralle.

On varmasti kulutustottumuksissa parantamisen varaa, esimerkiksi ruokaostoksiin meillä menee paljon. Mut mitähän sitä sitten jättäisi sinne kauppaan.. eineslihapullista saisi halvalla ruokaa, mutta ne ei niin houkuttele :/ Yksi hyvä vinkki tuolla olikin, että laskee noiden vakuutusten summan vuositasolla ja laittaa sivuun niihin ne rahat joka kuukausi, ettei käy näin et yhtenä kuukautena menee sit tilistä iso summa niihin.

Enemmän ehkä ärsyttää tässä tilanteessa se, että tulikin valittua sellainen ammatti, mistä tienaa saman verran varmaa kuin työttömät kotona ollessaan kelatukien ja sossutukien voimin. Ylpeä olen siitä, että omalla työlläni meidät elätän, mutta välillä syö naista se, että suuresta vastuusta ja työstä maksetaan niin vähän. Me pärjätään nipin napin kyllä, mutta olisihan se hienoa, jos voisi jonkun lomareissun joskus heittää tai vaikka saisi hieman isomman kodin. Näillä tuloilla se jää vain haaveeksi.

[QUOTE="hmmm";29847617]Miten voi olla lääkärikulut 90? Olette siis kumpikin vanhemmista töissä, joten työterveys ei maksa. Lapsesta taas ei maksa kunnallisessa mitään. Sitten miten paljon puhutte puhelimessa? Meillä minä+kolme lasta ja puhelinlasku kaikista yhteensä alle 30 euroa.[/QUOTE]

Keskussairaalan poliklinikkamaksuja (lapsen sairaudesta johtuen), yksi lasku on 29,30e ja viime kuussa käytiin kolme kertaa.

Minä puhun puhelimessa paljon, siksi mulla onkin aika iso lasku tässä perheessä. Siitä voisi juu säästää vähän. Meillä on liittymät Soneralta. Liittymissä on kaikilla se paketti, johon sisältyy puhe, txt ja netti.

Joo pienet on palkat hoitajilla, ite teen osa-aikaista duunia, kolmivuorotyö, käteen jää n.1800€kk, lisiä työvuorolistakaan riippuen 40-500€, onneks mies on hyväpalkkainen!

Kuumimmat

Yhteistyössä