Ä
Äiti on vähän PIRTEÄ
Vieras
Meiän vauva nukkui puoltoista kuukautta (5kk-6,5kk) älyttömän huonosti, 15min-2h välein heräsi joka yö, eikä usein rauhottunut kuin tissille. Puolvuotiaana alotettiin kiinteät, eikä siitäkään ollut mitään apua. Kolme yötä sitten otin pojan nukkumaan ihan viereen, saman peiton alle. (sitä ennenkin kyllä nukkui vieressä unipussissaan) Nyt ollaan nukuttu kolme yötä niin, että ainoastaan kerran on tuo pikkukaveri havahtunut syömään. Aamullakin ollaan nukuttu nyt tunti pidempään, ei tartte enää kuudelta olla ylhäällä. Ihana oli aamulla herätä kun pikkunen sykerö nukkuu ja tuhisee poski minun rintaa vasten.
Minä en kyllä kuuntele enää yhtään juttua siitä, kuinka vauva pitää totuttaa nukkumaan omassa sängyssä/huoneessa jne jne. Eihän mitään eläinten poikasiakaan emo laita pois vierestään nukkumaan, vaan kaikki on yhdessä kasassa. Ja nämä ihmisen poikaset on ihan yhtä avuttomia, miks niiden pitää olla heti syntymästä saakka niin itsenäisiä...
Ja sitten: Minua ei haittaa yhtään, jos jonkun vauva tykkää nukkua omassa sängyssä tai omassa huoneessa. En myöskään sano, että vieressä nukuttaminen sopii kaikille, jos esim. äiti ei pysty silloin kunnolla nukkumaan.
Minä en kyllä kuuntele enää yhtään juttua siitä, kuinka vauva pitää totuttaa nukkumaan omassa sängyssä/huoneessa jne jne. Eihän mitään eläinten poikasiakaan emo laita pois vierestään nukkumaan, vaan kaikki on yhdessä kasassa. Ja nämä ihmisen poikaset on ihan yhtä avuttomia, miks niiden pitää olla heti syntymästä saakka niin itsenäisiä...
Ja sitten: Minua ei haittaa yhtään, jos jonkun vauva tykkää nukkua omassa sängyssä tai omassa huoneessa. En myöskään sano, että vieressä nukuttaminen sopii kaikille, jos esim. äiti ei pysty silloin kunnolla nukkumaan.