Mahtaneeko 6kk riittää mahdollisesti allergisen siedättämiseen? (kissa-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Sisälemmikeitä meillä ei ole ollut.
Mies epäilee/muistelee että vois olla jotain pisteitä saanut kissastakin joskus muinoin lapsuudessa otetuissa allergiatesteissä.
Suurin allergiaoire taitaa kuitenkin olla asenteessa.....

MUTTA, nyt siis lupa heltis ja saan ottaa kissan. Ehtona on se, että kissa lähtee, ei mies, jos allergia käy mahdottomaksi. ;)

Keväällä tulee siitepölyistä oireita, niin sikäli nyt talvella tuntuis hyvältä ajankohdalta kissaa kokeilla.
Löysin jo hieman vanhemman pennun sillä sopparilla, että ottavat kissan takaisin jos sellainen luopumisen paikka tulisi.

Eikä tartte arvostella sitten ratkaisuamme, mutta mietityttää että onkohan tuo 6kk sellainen toteennäyttävä aika, omalle lemmikille kun kuulemma VOI siedättyä.

No meillä oli muutaman viikon kissat sisällä, erillään asuintiloista kuitenkin, ja mä olen ollut siitä asti tukossa.

Eli jos ei todellakaan kestä kissaa, se kyllä sitten selviää jo ennen sitä puolta vuotta.

Voi siedättyä. Pikkujyrsijöille siedättynee vuodessa, kun taas koiralle viidessä vuodessa allergialääkärin mukaan.

Itse olen kissalle allerginen ja saan heti silmäni ja nenäni kutiaviksi ja vetisiksi.
Ex-anopille jäi kissa, jolle kukaan ei ollut allerginen, joten kissoissakin on (lähinnä siinä karvanlaadussa ja hilseessä yms) eroja. Ex-anoppi on astmaatikko ja kissa oli puoliangora, kumpikaan meistä ei reagoinu kissalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Voi siedättyä. Pikkujyrsijöille siedättynee vuodessa, kun taas koiralle viidessä vuodessa allergialääkärin mukaan.

5 vuodessa? :o yllättävän pitkä aika.

Toki, jos oireet on pahoja eikä tosiaan siedä niin sitten ei auta itku markkinoilla.

Mutta suostui nyt edes kokeilemaan!

Yhteistyössä