Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä oon miettinyt samaa,poika 2,5v aloitti ensi kertaa hoidossa kolmisen viikkoa sitten perhepäivähoitajalla. Aamulla jää itkun kanssa,kotiinhaettaessa painelee ulos hoitajan luota kengät kainalossa ja kotona saa varsinkin iltaisin usein pelkokohtauksia,säikkyy pienintäkin rasausta ja on herkempi itkemään kuin ennen. Hoitajan mukaan päivät menevät tosi hyvin,syö reippaasti (on aina nälissään kotiin tullessa vaikka välipalapöydästä haen),on kuulemma iloinen ja reipas. Poika sai ensimmäisellä hoitoviikolla yöllä kohtauksen,huusi sängyssään kuin hinaaja että "pois,pois,täti pois" ja huitoi käsillä ympäriinsä. En tiedä onko jotain vialla..Hoitaja vaikuttaa minusta mukavalta,pitkä ura jo takana ja jutellessa tuntuu avoimelta ja rempseältä ihmiseltä. En tiedä mitä teen jos tilanne jatkuu :/
Kuulostaa, ettei hoitopaikassa kaikki ole kunnossa, siellä on jotain, minkä takia lapsi ei viihdy ja minkä takia pelkää.
Mun lasten yksi pph oli myös tosi kiva. MUTTA onneksi esikoinen oli niin iso, että osasi kertoa.
"älä sano aamulla, että minua väsyttää, kun XXX laittaa sitten sänkyyn pimeään huoneeseen" Olin siis sanonut aamulla, että lapsi on väsynyt, joten pph oli laittanut lapsen vuoteeseen, vaikkei tämä ollut halunnut, ja kun lapsi oli pyytänyt valoja päälle, oli täti sanonut että pimeässähän sitä nukutaan. Lapsi pelkäsi pimeää.
Lisäksi siellä katsottiin jatkuvasti videoita (siihen aikaan ne oli videoita) ja lapsi pelkäsi hoitotädin teini-ikäistä, valtavan lihavaa poikaa. Onneksi mulla ei ollut vakipaikkaa, lopetin työt ja jäin kodinhoidontuelle nuoremman kanssa. Ko,. lapsi oli 4 v ja nuorempi 1 v.