Mahtaakohan tällä firmalla olla mahiksia menestymiseen? Eikös Suomen hallitseva pokkarisysteemi ole LOISTO-pokkarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Silberfeldt Oy:n yhtenä toimialana on kustantaminen.

Silberfeldtin ensimmäinen julkaisu on Oksasen Baby Janen pokkariversio. Näillä näkymin Silberfeldt keskittyy ainoastaan pokkarien julkaisemiseen.

- Uskon pokkareiden voimaan. Niiden avulla on mahdollista saada edullista lukemista kaikille ja kaikkialla, Sofi Oksanen sanoo uuden yhtiönsä tiedotteessa.

- Suomen pokkarimarkkinat ovat kehittyneet, mutta pokkarit eivät kuitenkaan ole nousseet yhtä ripeästi ilmiöksi kuin esimerkiksi Ruotsissa. Olen kuitenkin vakuuttunut, että pokkareiden suosio kasvaa Suomessakin, Oksanen jatkaa.

Loisto lopetti toimintansa vuoden 2010 alussa.
Uudelle yritykselle voivat olla vähän haasteellisia myynti, markkinointi ja logistiikka.
Painattaminen on helppoa, ja kun kyseessä on valmiiksi toimitetut työt ei tarvii kustannustoimittajaakaan.

Olisiko kyse enemmän siitä, että Oksanen saa kirjojensa pokkarioikeudet itselleen, eli välistä jää kustantamo ottamasta omaa osuuttaan. Eihän tuohon tarvitse enää järjestää kuin painatus ja jakelu, jakelusopimuksen voi tehdä jonkun jo olemassaolevan firman kanssa ja se on siinä. Mitä vähemmän välikäsiä, sitä enemmän kirjailija tienaa omalla teoksellaan ja voi pitää kirjan hinnan kilpailukykyisenä.

Like ja Tammi ovat aika suuri pokkarikustantajia, vieläkö Seven ja Book Studio ovat hengissä? Minun mielestä uudelle pokkarikustantajalle ei ole kyllä mikään huutava tarve, en oikein muutenkaan diggaa pokkareita...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;23271452:
Like ja Tammi ovat aika suuri pokkarikustantajia, vieläkö Seven ja Book Studio ovat hengissä? Minun mielestä uudelle pokkarikustantajalle ei ole kyllä mikään huutava tarve, en oikein muutenkaan diggaa pokkareita...

Pokkarit on just kätevää loma/matkalukemista, halpaa ja helposti saatavissa.

[QUOTE="vieras";23271516]Pokkarit on just kätevää loma/matkalukemista, halpaa ja helposti saatavissa.[/QUOTE]

No se on kyllä totta. Monesti tulee ostettua ulkomaan kielisiä pokkareita, kun niitä harvoin kovakantisina saa... ja silloin kyllä kustantajakaan ei ole suomalainen.

Yhteistyössä