Mahdollisesti raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheHobitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TheHobitti

Uusi jäsen
15.10.2012
2
0
1
Eli tilanne on seuraava. Minulla on viimeiset kaksi viikkoa ollut huimausta (jopa silloin, kun olen ollut täysin paikoillani tai jopa makuulla), pahaa oloa (mutta oksennus ei ole tullut), viime viikonloppuna rintaa ahdisti ja muutaman kerran vatsaani on vihlonut. Verenpaine on ollut myös normaalia alempi, ei tosin mitenkään huolestuttavasti (yleensä n. 120/70, nyt alle 110/55).

Menkat alkoivat noin viikko sitten ja ehdin tehdä kaksi testiä, toisen kaksi päivää ennen menkkoja ja toisen samana päivänä. Kummatkin olivatkin kuitenkin negatiivisia. Mietin nyt, olisiko kuitenkin mahdollista, että olisin raskaana. Tuleehan joillekin vielä menkat, vaikka olisi raskaanakin. Ja nuo testit tein molemmat keskellä päivää, vaikka suositus onkin tehdä ne aamusta.

Menkat ovat minulla olleet aina tosi kivuliaat ja vuotoa tulee aina kohtalaisen paljon, eivätkä nämäkään sen helpommat olleet eli täysin normaalit tuntuivat olevan. Kestivät n. 4 päivää, sekin normaalia minulle.

Olisiko siis mitenkään mahdollista, että olisin kuitenkin raskaana? Jos oloni ei tästä kohene, aioin tehdä testin loppuviikosta, mutta haluaisin kuitenkin tietää, onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia ja millä tuloksilla.

En tiedä oletko saanut varmuuden raskauteesi, mutta halusin kumminkin vastata sinulle :)

Raskauden aikana menkat voi tulla, kyllä, mutta yleensä niukemmat kuin normaalisti. Raskauden alkuvaiheessa aamuvirtsasta näkyy parhaiten raskaushormonin eritys, joten aamulla testiä tekemään. Oireisiisi liittyen mietin omaa tilannettani mikä minullakin oli, eli onko raskaus odotettu / erittäin odotettu? Itse kärsin "haamuraskaudesta" eli oli oireita, mitkä keho itse tekee, koska raskaus on niin odotettu. Toivon kumminkin parasta ja toivotaan että plussa vielä ilmestyy! :)

Hei ja kiitos vastauksesta!

Olen tässä juuri tekemässä lähtöä lääkärille, jotta saadaan varmuus asiaan. Olen tehnyt vielä pari testiä, toinen näytti niin haaleaa plussaa, ettei siitä voinut olla varma oliko se nyt plussa vai miinus. Sen jälkeinen testi kuitenkin näytti taas varmaa miinusta. "Haamuraskauden" mahdollisuudesta en osaa sanoa, kun en itsekään tiedä onko raskaus nyt sitten miten toivottua. Mutta parin tunnin sisään tiedän taas enemmän. Olisihan se paljon kivempi olla raskaana kuin sairaana..

Yhteistyössä