Mahataudissa maitoa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äityli

Vieras
Lapset, 1v ja 4v aloitti oksentelun eilen, lähes yhtäaikaa. Onko mahatautia
liikkeellä? Ja voiko antaa maitoa vai olisiko joku mehu,yms parempi? Molemmat pyysivät itse maitoa, itse olen juottanut vettä ja sokerilientä. Toistaiseksi maito on pysynyt molemmilla sisällä ja nukahtivat kun saivat maitoo. Taidan mennä itsekin torkuille kun yö meni harakoille!

Maitoa voi antaa jos maistuu. Nykyään suositellaan annettavaksi mitä vaan saa menmään. Itselläni kyllä maito ei passaa mahataudissa ja menee alas viimeisenä toipuessa. Gefilusta otan sitten mehukeitossa/mehussa.

Kokemusta mahataudista ja maidosta...ei hyvä yhdistelmä....maitotuotteita ei kannata antaa mahataudissa...maito piimii mahassa ja aiheuttaa uutta oksentelua...ensin muuta nestettä ja sitten kun olo kohenee, niin maitotuotteita...Mutta eri juttu on siis jos maito pysyy sisällä. Mutta jos oksentelee maidon jälkeen, en antaisi ainakaan sitten maitoa...mehu ja vesi ja jos pitkittyy, niin osmosal.

Voihan se olla ettei paras vaihtoehto ole, mutta parempi maitokin kuin ei mitään. Miettikääs vaikka tissiruokinnalla olevaa lasta jolle pääasiallinen ravinto on vain maitoa. Pitäiskö olla antamatta sitten mitään?? :headwall: