Mahan kasvu hidastunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku maha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku maha

Vieras
Moi

Kyselen kokemuksia viimeisen kolmanneksen ajalta kohdun pohjan korkeuden hidastuneesta kasvusta. Onko muita joilla korkeuskäyrä alkoi kaartua loppua kohden loivemmin kuin vertailukäyrä neuvolakortissa? Mitä se mahtaa tarkoittaa? Onko merkki lapsen kasvun pysähtymisestä vai lapsiveden määrästä?

Itselläni paino on kuitenkin hiukan jatkuvasti noussut. Silti mahan kasvu on hidastunut. Nyt raskausviikkoja 32.

Mulla on vähän sama ongelma. viikkoja suurinpiirtein samat. Oon vähän epävarma asian suhteen, mutta kai ne siellä neuvolassa tietää paremmin kun eivät ole mihinkään tutkimuksiin lähettäneet.

Ne vaan sanoo siellä että ei noin pienellä tytöllä voi isoa mahaa ollakaan. Silti mun paino on noussut normaaleissa rajoissa.

Mulla on maha kasvanut alusta alkaen yläkäyrien yläpuolella, jo tuolloin neuvolassa sanottiin että tasaantuu sitten loppuakohden.
Rv 17 sf oli 18, normaali jotain 12-13 cm.

Nyt rv 31+1 ja sf oli viime viikolla 30 joten kasvu on tasaantunut. Jos lasku olisi huolestuttavaa, kyllä ne neuvolassa ultraisivat vauvan.
Sf on muutenkin huono mitta vauvan kokoa arvioitaessa. Esim. vauvan asento saattaa vaikuttaa pari senttiä mittaan.

Olkaa huoleti vain!:)

Minulla raskausviikkoja vasta 27.Maha kasvoi aluksi tasaisesti keskikäyrän yläpuolella mutta nyt yhtäkkiä se oli pudonnut alakäyrälle.Kahden viikon päästä kontrolliin jotta nähdään miten kasvu jatkuu... tottakai huolestuin heti että mikä on hätänä ja kaksi viikkoa tuntuu ikuisuudelta.Onneksi vauva liikkuu suhteellisen paljon joten eiköhän sillä ole ihan hyvät oltavat.

Yhteistyössä