Magnesiumin puutos oireet. Mitä teillä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierass

Vieras
Itse aloin syömään magnesiumia n. viikko sitten "suonenvetoihin" kun alkoi olla paljon ja häiritsevästi.
Nyt olen myös havainnut että olen ollut paljon pirteämpi kuin yleensä, mieliala virkeä ja sellainen "aivojen tukkoisuus" ja elohiiret vähentyneet.
Noh, nyt aloin tutkia mitä muita oireita magnesiumin puute aiheuttaa ja juurikin noita kyseisiä muunmuassa.
Ja minä kun olen ihan TODELLA kauan kärsinyt selittämättömästä väsymyksestä ja käynyt lääkärissäkin useasti tuon vuoksi ja apuko löytyi apteekin käsikauppa tavara hyllystä? Vaikka lääkärikään ei mitään vikaa löytänyt.

Mitä oireita teillä muilla ollut?

Pitääkin alkaa oikeasti syömään magnesiumia. Suonenvetojen olen ajatellutkin johtuvan magnesiumin puutoksesta, mutta näköjään tosiaan mm. tajuton väsymyksenikin voisi johtua siitä.

Pitääkin alkaa oikeasti syömään magnesiumia. Suonenvetojen olen ajatellutkin johtuvan magnesiumin puutoksesta, mutta näköjään tosiaan mm. tajuton väsymyksenikin voisi johtua siitä.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Ei siitä haittaakaan ole.
Itse olin myös aivan tautisen väsynyt. Vaikka ulkoilen säännöllisesti, syön, nukun. Niin ei mikään ei auttanut. Nyt olo on ihan toisenlainen. Ja vaikka heräisin aamu viideltä aamuvuoroon, en tarvitse päiväunia! Mikä on todella harvinaista!

Kiitos tästä tiedosta! Täytyy tosiaan kokeilla. Vaikka suonenvetoja mulla on aika usein, en ole saanut aikaiseksi käydä ostamassa magnesiumia. Mutta jos myös tämä hirveä väsymys voisi ollakin magnesiumin puutosta, niin olisipa hienoa saada vihdoin noinkin yksinkertainen apu asiaan!

Kiitos tästä muistutuksesta! eksä aina sanoi että saan liian vähän magnesiumia ja se näkyi esim kramppeina kun venyttelin. Myöskin vireystasoon ja ihan kaikkeen se vaikuttaa. Harmi vaan et se pureskeltava mitä mulla on maistuu aika pahalta :D

Hei ihanaa miten olen tuonut tällä apua monelle :D
Mun oli ihan pakko tehdä tästä avaus kun sain tänään tämän ahaa elämyksen. :laugh:
Aloin vaan ihmettelee että kuin en oo muuten ollut väsynyt nyt juuri olleskaan. Sit aloin googlettaa ja vola. Mihin sitä lääkärejä enää tarttekaan ;)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
mikä teillä on ollut tehokkain tuote? kun mulla ei auta enää mikään vaikka tupla-annoksen ottaisin niin joka ikinen yö varmasti kramppaa vähintään kerran.

oon kuullu myös että sairaalassa ovat kramppaajalle suositelleet jotain magnesuimmaitoa mut apteekissa kieltäytyivät myymästä sitä suonenvetoon. no sit lääkäri määräsi parkinsonin taudin lääkkeet, mut ne piti lopetttaa kun yöt meni unien puolesta ihan levottomaksi

[QUOTE="Sirkkeli";29710202]Katselin noita Magnesium-purkkeja eilen kaupassa, mutta en ostanut. Mitä magnesiumia ap käyttää?[/QUOTE]

Mulla on tällänen kun Magnex 375mg + B6 vitamiini. Tätä ne apteekista suositteli.

[QUOTE="Aloittaja";29710239]Mulla on tällänen kun Magnex 375mg + B6 vitamiini. Tätä ne apteekista suositteli.[/QUOTE]

Okei, kiitos paljon. Jos ei ole kovin kallista, niin ostan sitä.

[QUOTE="Sirkkeli";29710266]Okei, kiitos paljon. Jos ei ole kovin kallista, niin ostan sitä.[/QUOTE]

Alta 20€ oli tuo 70tbl:n purkki. Otin pienemmän ensin kokeiluun.

Mulle tulee pohkeisiin suonenvetoa/kramppia ja syön magnesiumia epäsäännöllisen säännöllisesti. Jos en oo pitkään aikaan syönyt sitä niin huomaan sen pohkeiden kireytenä ainakin ja tunteena että tulee paha kramppi pohkeisiin.
Oon syöny halpaa Pirkan magnesiumia mutta inhoan sitä rakeista purutablettia. Huomenna vois ostaa jonkun muun merkin apteekista kun sinne on muutenkin menoa..

Itselläni selittämätön väsymys, ja pohkeet meinaa krampata kävellessä. Ja ovat kipeät koko ajan. Kokeilen, jos johtuu magnesiumista. B-, C- ja D-vitamiinin puutteesta ei ainakaan johdu tuo väsy, olen sen verran kauan niitä syönyt.

[QUOTE="Sirkkeli";29710319]Itselläni selittämätön väsymys, ja pohkeet meinaa krampata kävellessä. Ja ovat kipeät koko ajan. Kokeilen, jos johtuu magnesiumista. B-, C- ja D-vitamiinin puutteesta ei ainakaan johdu tuo väsy, olen sen verran kauan niitä syönyt.[/QUOTE]

Millaisias muita suonenvetoja teillä on?
Mulla vetää just pohkeet, sormet, varpaat. Huh! Sormien krampit on kauheita.

Mulla on suonenvetoja vaan jaloissa, etupäässä varpaissa. Yleensä ne alkaa yöllä ja ovat niin hirveitä, että on pakko nousta ylös hyppimään tai varpaillaan kävelemään.

Ikinä en ole purkista ottanut, kun magnesiumia saa mantelijauhostakin! Päivittäin menee, eikä mitään sivuvaikutuksia. Tosin ei ole ollut asiaa apteekkiinkaan aikoihin:-)
Krampit, siis rankat suonenvedot ovat merkkejä puutoksesta. Sallisen 800g:n pusseja myyvät ainakin K-kaupat, kun pyytää tilaamaan, tulee, jos ei ennestään löydy hyllystä.

Uusimmat

Yhteistyössä