Magneettikuvaus, kukaan käynnyt ?

"vieras"
Gammakuvaus? Radioaktiivista isotooppia suonensisäisesti, tai ruuan joukossa, kai sitä juodakin voi (en tiiä, en muista sellaista nähneeni itse), ja sitten ihan oikeasti säteilee eikä vaan "säteile". Kuvataan päästä varpaisiin jos koko kehon luustoa tutkitaan. Kuvauslaite ei kyllä mene mihinkään vaan pysyy paikallaan, mutta peti liikkuu hitaasti laitteen alta pois.
No, sehän se oli. Voi ollakin, että peti liikkui, en muista.
Se kuvaus aloitettiin päästä ja ja se oli kamala, kun se vekotin oli melkein naamassa kiinni ja aika tuntui tooosi pitkältä, hoituri rauhoitteli vieressä.

Hei Kais, mulla on vuosi sitten tuo aivolisäkkeen kasvain todettu ja sen seurauksena olen saanut melko lailla tuossa magneettikuvauksessa juosta. Mulle eka kerta oli niin järkyttävä trauma, etten meinannut millään päästä siitä yli. Siis ne äänet olivat sellaisia että näin ihan oikeasti niistä painajaisia myöhemminkin. Pääsin yli vasta kun aloin ajattelemaan, että ne äänet tulevat niistä magneettien liikkeistä. Nykyisin se ahtaus aiheuttaa enemmänkin ahdistusta, mutta laitan aina silmät kiinni ennen kuin laittavat sen häkkyrän päähän ja yritän hengitellä rauhallisesti ja ajatella muita asioita niin kuvauskin sujuu ihan ok.

Jos tuosta kasvaimesta haluat jutella lisää niin laittele vaikka yv:tä, mulla on leikkaus tässä seuraavana edessä, koska toiveita lapsen saannista on.

[QUOTE="vieras";25727020]No, sehän se oli. Voi ollakin, että peti liikkui, en muista.
Se kuvaus aloitettiin päästä ja ja se oli kamala, kun se vekotin oli melkein naamassa kiinni ja aika tuntui tooosi pitkältä, hoituri rauhoitteli vieressä.[/QUOTE]
Gammakamera tulee alussa tosiaan melkein nenään kiinni. Uskon ettei ole maailman mukavinta maata siinä, paketoituna. Parikymmentä minsaa se yleensä kestää.

"leena"
Mä kävin magneettikuvauksessa tammikuussa vauvan perätilan takia ja koin kuvauksen ahdistavana. En ole aikaisemmin ajatellut, että mulla olisi mitään ahtaan paikan kammoa tms. mutta vissiin sit on. Vatsakin oli sen verran iso, että juuri ja juuri mahduin sinne putkeen. Pää jäi hieman putken ulkopuolelle, mutta paniikki iski, kun yhtäkkiä kesken kuvauksen mua siirrettiin vähän lisää sinne sisään. Painoin paniikkinappulaa ku pelästyin niin paljon. Onneks sit ei ollu enää ku minuutti jäljellä. Tuskan hiki oli koko ajan.

pakko sanoa
Ekalla kerralla makasin siellä n.30 minuuttia ja toisella kerralla tunnin putkeen. Silmät laitoin kiinni jo ennen sinne menoa. Pään takana oli tuuletin ja korvissa soi musiikki. Ei ollut ollenkaan paha.

"miia"
Mulla edessä maaliskuussa kolmas magneettikuvaus vuoden sisällä ja pelkkä ajatuskin saa minut paniikkiin!

2007 olin eka kerran ja kokemus oli minulle ihan kauhea! En todellakaan tiennyt omasta ahtaanpaikan kammosta ja minkälaisia tuntemuksia siitä tuli. Kylmä hiki valui norona ja sydän hakkas tuhatta ja sataa ja sitä ahdistuksen tunnetta, hui....aivan hirveä olo!

Tuon jälkeen ei puhettakaan, että uskaltautuisin ilman rauhoittavia sinne menemään. Ei vaikka kuin yrittää puhua itselle järkeä.

Yhteistyössä