Magneettikuvauksen tulokset

Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä...:
Mitä oireita sulla oli?

Kävitkö yksityisellä vai saitko tk:sta lähetteen?

voimia!

Väsymystä, päänsärkyjä ja maidon eritys. Prolaktiini oli selvästi koholla kun tk:ssa otettiin labrat ja sitten sain lähetteen sairaalaan sisätautipoliklinikalle.

Kiitos! =)

Alkuperäinen kirjoittaja juhannustaika:
Jeps!
Kävin pari viikkoa sitten pään magneettikuvauksessa ja aivolisäkkeen kasvain sieltä löytyi. Hyvälaatusia ovat.

Sellasta tänä aamuna.

Samanlaisen tiedon sain muutama kuukausi sitten. Nyt oli verikoe, jossa tsekataan onko lääkekuuri alkanut tehota.

Kasvain oli mulla vielä melko pieni - 9 mm - joten löytyi aika varhaisessa vaiheessa.

En tiedä johtuuko lääkekuurista, mutta usein toistuvat pitkät päänsärkykohtaukset ovat tämän muutaman kk:n aikana kadonneet kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jeps!
Kävin pari viikkoa sitten pään magneettikuvauksessa ja aivolisäkkeen kasvain sieltä löytyi. Hyvälaatusia ovat.

Sellasta tänä aamuna.

Samanlaisen tiedon sain muutama kuukausi sitten. Nyt oli verikoe, jossa tsekataan onko lääkekuuri alkanut tehota.

Kasvain oli mulla vielä melko pieni - 9 mm - joten löytyi aika varhaisessa vaiheessa.

En tiedä johtuuko lääkekuurista, mutta usein toistuvat pitkät päänsärkykohtaukset ovat tämän muutaman kk:n aikana kadonneet kokonaan.

Minkä lääkkeen sinä sait? Toivottavasti vie päänsäryt pois multakin, ovat aika rajuja säryt olleet ja usein ollut.

Minkä lääkkeen sinä sait? Toivottavasti vie päänsäryt pois multakin, ovat aika rajuja säryt olleet ja usein ollut.

Cabaser. Vaikuttava aine cabergoliini: http://en.wikipedia.org/wiki/Cabergoline

Olen aiemmin ollut varma, että päänsäryt ovat seurausta niska-hartia -ongelmista mutta tämän lääkekuurin aikana olisi pitänyt olla jo useita särkyjaksoja -> alan uskoa, että lääkkeellä on jokin merkitys.

Lääkärin mukaan useat potilaat ovat raportoineet päänsärkyjen hellittäneen lääkekuurin seurauksena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Cabaser. Vaikuttava aine cabergoliini: http://en.wikipedia.org/wiki/Cabergoline

Olen aiemmin ollut varma, että päänsäryt ovat seurausta niska-hartia -ongelmista mutta tämän lääkekuurin aikana olisi pitänyt olla jo useita särkyjaksoja -> alan uskoa, että lääkkeellä on jokin merkitys.

Lääkärin mukaan useat potilaat ovat raportoineet päänsärkyjen hellittäneen lääkekuurin seurauksena.

Minä olen kanssa aikasemmin pistänyt päänsäryt niskan- ja selän piikkiin, mutta taitavatkin johtua tästä kasvaimesta.
Täytyy tänään käydä hakemassa tuo lääke ja minulle määrättiin myös tuo cabaser.
Onko sinulla ollut joitain haittavaikutuksia lääkkeestä?

Onko sinulla ollut joitain haittavaikutuksia lääkkeestä?

Ekan tabletin jälkeen suuta kuivasi melko lailla, mutta tämän jälkeen ei mitään oireita. Lääke suositellaan otettavaksi aterian yhteydessä, mutta olen kokeillut tyhjäänkin vatsaan ilman haittavaikutuksia.

Nämä ovat toki hyvin yksilöllisiä seikkoja; tuolle lääkkeelle listataan suuri joukko erilaisia sivuoireita joista osa on hyvinkin yleisiä.

mulla oli vuosia sitten 2 kystaa päässä, löyty sattuma löydöksenä... ovat kuulemma voineet olla jo sikiöajalta. sain vahvat kortisonit ja jotain muuta lääkettä ja nyt ovat oleet pois. käyn kerran 2 vuodessa magneetissa.

Yhteistyössä