mäkikuismaa

• Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti
mari
Onko joku kenties käyttänyt mäkikuismaa vaihtareiden masennuksen/alakulon/unihäiriöiden hoitoon?
Miten on tehonnut? Onko ollut sivuoireita?
En haluaisi varsinaisia mielialalääkkeitä, niistä ainakin on paljon sivuvivahteita, olen kokeillut nääs kahta merkkii!

mari
Aluksi sain unta antavaa Mirtazapin nimistä, tai jotain sinnepäin se pahenti vain kaikkia oireita ja sitten vaihdettiin Optipar 20 mg ja se kyllä auttoi n.kolmen kuukauden kuluttua ja söin sitä n. puoli vuotta ja lopetuskin oli melko hankalaa meinasi viedä yöunet, nyt olen ollut kaksi kuukautta ilman ja nyt kun alakulo taas ilmaantui niin ajattelin kokeilla tuota mäkikuismaa, sitä kun kehutaan ettei se antaisi mitään oireita aloittaissa eikä lopettaissa. Nyt olen syönyt reilun viikon ja eipä tunnu ainakaan hassummalta!!!!

Olen
vuosia sitten syönyt mäkikuismaa alakuloon ja se auttoi jo kolmen viikon jälkeen. Unet muuttuivat syvän rauhallisiksi ja nukahtaminen oli helppoa. Söin niitä muistaaksen n. kaksi kuukautta ja lopetin, eikä vaiva ole uusiutunut.

SH
Eiköhän se ole siirretty apteekkiin ja sillä on sitten usean lääkkeen kanssa kontraindikaatioita, joten omalta lä'äkäriltä kannattaa kysäistä voiko kyseistä tuotetta käyttää!

???
Mistähän tuollaista tietoa olet saanut?

Tietopaketti:
http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=6713095

Mäkikuisma alkaa tehoamaan parin viikon käytön jälkeen, jos tehoaa. Itse aloitin viikko sitten, ei ole vielä tietoa, onko apua minulle.

lilja
Hei!

Olen käyttänyt mäkikuismaa (Esbericum) masentuneisuuteen. Minulla auttaa selvästi, vaikka en käytä max. suositeltuja annostuksia. Sitä ostan apteekista. Myös Vogelilla on Hyperiforce Nova -valmiste masentuneisuuden lievittämiseen. Sekin toimii minulla.

Jos käyttää ehkäisypillereitä, on oltava selvillä, että mäkikuisma laskee ehkäisytehoa. Itse käytän estrogeenia vaihdevuosivaivoihin ja huomaan pientä lääkkeen tehon laskua.

Pidän kuitenkin tärkeämpänä, että masennusoire lievittyy, pyyhkäisen sitten mieluummin hikeä otsalta useammin.

mari
Söin itsekin noita molempia mainitsemiasi merkkejä n. kuusi viikkoo, en tullut oikein vakuuttuneeksi niiden tehosta, koska mieliala teki samanlaisia vaihteluita kuin ilman rohtojakin, nyt olen ollut kaksi viikkoo syömättä noita ja mieliala pomppii taas laidasta laitaan.

Yhteistyössä