Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
monista vaihtoehdoista, tuntu vain 2 sellaista juttua nyt oikealta. Mutta haluan varma joku vanhan aikainen kahvila. Missä hieno sisustus, sellainen vanha ranskalainen tyyli, myös astiat pitää olla sellaiset ja vähän erikiset... myynnissä kaikenlaista vanhalla reseptillä tehty, ranskalaista, englanttilaista, venäläistä ja virolaista ruokaa, tarkoitan leivokset ja muuta kiva. Myös luomua löytyy, eli erilaista ja hyvää, jokaisen asiakkaan makuun. Erilaisiä drinkkejä kan... Sen ajatelin aloita äidin kanssa:) ja joku kokki kans pitää löytä, joka vois auttaa.

Puhuimme miehen kanssa, hän pitää sen hyväänä ideana myös, pääasia että tykkään ja halu löytyy...

kertokaa mielipideitä....


Joskus kerroin että haluan strippibaari tai merkkivaateliike... mutta yötyö tuntu että ei käy ihan nyt, mulla ei jää lapsille taas aika ollenkaan melkein... Merkkivaate liike tuskin menestyy ja tänne jo tuli yks joka myy samoja vaateita mitä minun oli tarkoitus myydä ja jopa olen jo tehnyt tukusta joskus kevällä, viime vuonna ensimäinen tilaus, mutta en aloitanut kun raskaaksi tulin ja alkuraskaus oli vaikea(joskus kerroin senkin täällä)....eli näin...
 
"mamaa"
Muista että paikka on todella todella tärkeä! Minun ystäväpariskuntani aloittivat tosi kivan kahvilan jokunen vuosi sitten, filosofiana oli tehdä kaikki itse ja tuotteet olivat todella hyviä, mutta aivan liian huonossa paikassa. Meni vuodessa konkkaan. Eikä ole ainoa.

Itse olen aivan eri alalla (sosiaalialalla), mutta aina Tintåssa käydessä haaveilen että vitsi kun olisin ehtinyt+voinut+osannut perustaa tämän itse :)
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja entäs;25604957:
Oisko se myös lapsiystävällinen? Jos, niin kunnolliset tilat vauvanhoitohuoneelle ja leikkinurkkaus lapsille..
kyllä, mä haluan just tehdä sellaista että asiakkaat viihty. Hyväät tilat, myös lapsi ystävällinen paikka ja mun mielestä just se hygieenia on niin tärkeä, mitä nykyään joka paikassa puutu
 
"vieras"
Mihin ajattelit laittaa sen pystyyn? Turussa riittää kahviloita keskustan joka nurkkaan ja kilpailu on kovaa. Joku aina tippuu pois pelistä, kun rahkeet ei riitä. En oikein jaksa uskoa kannattavuuteen.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="mamaa";25604966]Muista että paikka on todella todella tärkeä! Minun ystäväpariskuntani aloittivat tosi kivan kahvilan jokunen vuosi sitten, filosofiana oli tehdä kaikki itse ja tuotteet olivat todella hyviä, mutta aivan liian huonossa paikassa. Meni vuodessa konkkaan. Eikä ole ainoa.

Itse olen aivan eri alalla (sosiaalialalla), mutta aina Tintåssa käydessä haaveilen että vitsi kun olisin ehtinyt+voinut+osannut perustaa tämän itse :)[/QUOTE]

tottakai paikka on tosi tärkeä
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25604972]Mihin ajattelit laittaa sen pystyyn? Turussa riittää kahviloita keskustan joka nurkkaan ja kilpailu on kovaa. Joku aina tippuu pois pelistä, kun rahkeet ei riitä. En oikein jaksa uskoa kannattavuuteen.[/QUOTE]

vaikka Turku on täynnä kahviloita, ei noissa kahviloissa ole mitään, joka paikassa vaan pieni valikoima, samat leivokset(huono makuiset) samat sämpylät:x Stocka on ainoa paikka missä voi syödä
 
entäs
kyllä, mä haluan just tehdä sellaista että asiakkaat viihty. Hyväät tilat, myös lapsi ystävällinen paikka ja mun mielestä just se hygieenia on niin tärkeä, mitä nykyään joka paikassa puutu
Uskon kyllä, että jos satsaat siihen lapsiystävällisyyteen ja kivoihin leivonnaisiin+hinnat kohdallaan, niin saatat saada todella laajan ja uskollisen asiakaskunnan!! Liian vähän on Suomessa kunnon kahviloita, joihin uskaltautuu myös lasten kanssa, ja kelläpä muulla kuin kotiäidillä lapsineen on tarvetta kahvilalle! Tsemiä tähän hommaan<3
 
Minne? Jos Turkuun niin en usko, että tulee menestymään. Meillä on Cafe Brahe joka on niin suosittu että siihen on vaikeaa saada toista paikkaa iskettyä viereen.
Moni on yrittänyt mutta ne ovat kaatuneet. Jokirannan kahvilat ovat menestyneet sillä ne ovat kaikki erilaisia mutta..En tiedä missä kahviloissa olet käynyt mutta kyllä Cafe Brahen syötävät ovat omaa luokkaansa ja laaja valikoima vielä kaiken lisäksi. Stocka ei todellakaan ole sen veroinen.
 
Venakko Milanna
Minne? Jos Turkuun niin en usko, että tulee menestymään. Meillä on Cafe Brahe joka on niin suosittu että siihen on vaikeaa saada toista paikkaa iskettyä viereen.
Moni on yrittänyt mutta ne ovat kaatuneet. Jokirannan kahvilat ovat menestyneet sillä ne ovat kaikki erilaisia mutta..En tiedä missä kahviloissa olet käynyt mutta kyllä Cafe Brahen syötävät ovat omaa luokkaansa ja laaja valikoima vielä kaiken lisäksi. Stocka ei todellakaan ole sen veroinen.
Mutta ne ei menesty siks kun aika samanlaisia ovat tai liian pienet huonossa paikassa:)
 
"vieras"
ja mihin kaffelasi perustat? Yliopistonkadulle vai jokirantaan? Sieltä on paremmatkin liikeideat kaatuneet, Turku on käpykylä, missä ei ole mitään kahvilakulttuuria, saati "mummotunnelia".
 
"diu"
kyllä, mä haluan just tehdä sellaista että asiakkaat viihty. Hyväät tilat, myös lapsi ystävällinen paikka ja mun mielestä just se hygieenia on niin tärkeä, mitä nykyään joka paikassa puutu
Mitä tarkoitat että joka paikasta puuttuu hygienia?

Itse en pahemmin kahvilabisneksestä tiedä, mutta ainakaan ei kannata tehdä sellaista että haalii kaikkea mahdollista saman katon alle. Yleensä paremmin menestyy ne joissa keskitytään yhteen tiettyyn juttuun eikä yritetä miellyttää kaikkia.
 
"vieras"
Kuulostaa hyvältä. Jotenkin surullinen olin, kun sitä strippipaikkaa suunnittelit.
Kyllä Turkuun kahviloita mahtuu, Bossaliinakin lopetti. Moni vakiasiakas jäi tyhjän päälle. Persoonallisella tyylillä ja hyvälle paikalle, siitä se lähtee, ja aivan ihanaa, jos äitisikin tulee mukaan :)
 
"Sanna"
Tuollainen vaikuttaa ihan mukavalta jutulta. itse tykkään käydä kahviloissa ja tuo Cafe Brahe on suosikkini, aivan mahtavia leivoksia ja pullia ja patonkeja

Mutta uusiakin tarvitaan ja jos tarjoat hiukan erikoisempia leivoksia ja vielä lapselle tekemistä siinä sivussa, niin hyvältä kuulostaa.

Mutta siinä perustamisessa on kaikenlaista paperisotaa ja lupaa.
Sinulle on vauvakin tulossa.
Jaksatko tuon kaiken järjestää

Ja sitten se opiskelu hygieniapassia varten tai onko sinulla jo se
 
"vieras"
Minne? Jos Turkuun niin en usko, että tulee menestymään. Meillä on Cafe Brahe joka on niin suosittu että siihen on vaikeaa saada toista paikkaa iskettyä viereen.
Moni on yrittänyt mutta ne ovat kaatuneet. Jokirannan kahvilat ovat menestyneet sillä ne ovat kaikki erilaisia mutta..En tiedä missä kahviloissa olet käynyt mutta kyllä Cafe Brahen syötävät ovat omaa luokkaansa ja laaja valikoima vielä kaiken lisäksi. Stocka ei todellakaan ole sen veroinen.
Mun mielestä Brahe ei ole hyvä kahvila. ainakin Yliopistonkadun Brahe on ahdas ja palvelu ei ole ihan priimaa... Lisäksi: kuka HALUAA syödä pään kokoisen pullan tai kroisantin? Laittaisivat kalorimäärät sit niihin kanssa... (niin, mä käyn kahvilassa vain kun olen kaupungilla YKSIN)
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25605114]ja mihin kaffelasi perustat? Yliopistonkadulle vai jokirantaan? Sieltä on paremmatkin liikeideat kaatuneet, Turku on käpykylä, missä ei ole mitään kahvilakulttuuria, saati "mummotunnelia".[/QUOTE]

no mut jos tänne jokainen alkaa ajatella niin ettei onnistu tai ettei tänne käy, niin se jää sellaieks p... paikaksi, kun ei täällä ole muutenkaan mitään erikoista
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Sanna";25605156]Tuollainen vaikuttaa ihan mukavalta jutulta. itse tykkään käydä kahviloissa ja tuo Cafe Brahe on suosikkini, aivan mahtavia leivoksia ja pullia ja patonkeja

Mutta uusiakin tarvitaan ja jos tarjoat hiukan erikoisempia leivoksia ja vielä lapselle tekemistä siinä sivussa, niin hyvältä kuulostaa.

Mutta siinä perustamisessa on kaikenlaista paperisotaa ja lupaa.
Sinulle on vauvakin tulossa.
Jaksatko tuon kaiken järjestää

Ja sitten se opiskelu hygieniapassia varten tai onko sinulla jo se[/QUOTE]

on passi ja alkoholi passi, eli nou hätä, on jopa kokemusta=)

kyllä jaksan, koska jos jotain mulla löytyy hoitaja lapsille, mä en halua jäädä kotiin pitkääksi ajaksi
 

Yhteistyössä