Mä vähän luulen että meidän ekaluokkalaista kiusataan koulussa, juttelee usein

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ei hän oikeastaan ole moksiskaan noista jutuista, vaikka TODELLA herkkä onkin. Eli ehkä siellä on vain tuollaista, ehkä se on hheidän leikkiään että viedään pipo jne
lapseni on todella herkkä itkemään ja ei ole kuulemma itkua tullut kun aina kysyn. Joka päivä kertoo kaiken mitä koulussa on tapahtunut, eli ei nosta noita juttuja pelkästään esille. Ei höpötä että häntä kiusataan tms, noiden juttujen perusteella on tullut vain sellainen tunne.
 
hesalainen
Alkuperäinen kirjoittaja Naurut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miksi veisin parturiin kun osaan itsekkin leikata? Lapsella oli hiukset olleet jo leikattuna toista viikkoa ja "haukkuminen" alkoi vasta kun oli sanonut jollekkin opettajalle että äiti on leikannut
Mä sanoin lapselleni että ovat vain kateellisia kun heidän vanhempansa eivät osaa leikata
Siis toki kiusaaminen on väärin, mutta mutta...joskus näkee lapsia joille on koneella leikattu siili. Siis ihan liian lyhyt ja siitähän taas saa aiheen kiusata, että pojalla mm. täitä. Siinä tulee mieleen, et miks vanhemmat huolehtii vaatteet ja puhtauden, mahdollisesti kaikenmaailman varusteet, muttei sit hiuksia?
Öööh, sorry mutta elätkö jotain -40-lukua? Siis kelle tulee ekaksi mieleen kun näkee pojalla siilin, että tuolla on varmasti täitä?
no mut hei, kyl tääl pk:seudull on välill kouluis ja päiväkodeiss täi epidemioit jos ett attumalta tiedä tai oo lukenu lehtii
 
Siis onko tää ketju joku vitsi vai miksi helvetissä täällä alettiin vänkäämään hiustenleikkuusta kun kyse oli alunperin koulukiusaamisesta? Voi jumalauta mitä sakkia!

Ap. Juttele lapsellesi ja ota selville kiusaajien nimet. Sitten yhteyttä opettajaan ja vaadit keskustelun järjestämistä. Ensin opettajan kanssa ja sitten opettaja kiusaajien kanssa. Sinä ja lapsesi tarvittaessa mukana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heh, mä osaan leikata ihan saksillakin :D eikä oo pää kynitty ihan lyhyeksi, itseasiassa tosi siisti malli mun mielestäni, ison pojan tukka :)
Mä en ole arvostellut sua, vaan puhun ihan omasta kokemuksesta ja siitä miten mun pojan kavereiden hiukset on pahimmillaan olleet. Kuvaahan et laittanut, eli se siitä. Kyllä joku kotikampaaja voi osatakin, mut ei kaikki.

Ja ehdottomasti yhteys opettajaan ja todella tiukka linja heti alkuunsa, et tollanen loppuu!
 
Naurut
Alkuperäinen kirjoittaja hesalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miksi veisin parturiin kun osaan itsekkin leikata? Lapsella oli hiukset olleet jo leikattuna toista viikkoa ja "haukkuminen" alkoi vasta kun oli sanonut jollekkin opettajalle että äiti on leikannut
Mä sanoin lapselleni että ovat vain kateellisia kun heidän vanhempansa eivät osaa leikata
Siis toki kiusaaminen on väärin, mutta mutta...joskus näkee lapsia joille on koneella leikattu siili. Siis ihan liian lyhyt ja siitähän taas saa aiheen kiusata, että pojalla mm. täitä. Siinä tulee mieleen, et miks vanhemmat huolehtii vaatteet ja puhtauden, mahdollisesti kaikenmaailman varusteet, muttei sit hiuksia?
Öööh, sorry mutta elätkö jotain -40-lukua? Siis kelle tulee ekaksi mieleen kun näkee pojalla siilin, että tuolla on varmasti täitä?
no mut hei, kyl tääl pk:seudull on välill kouluis ja päiväkodeiss täi epidemioit jos ett attumalta tiedä tai oo lukenu lehtii
Ei kai siellä Hesassakaan sentään silti kaikilla pojilla, joilla on siili, ole täitä? Ei nyt varmaan ihan se ensimmäinen selitys hiusmalliin, eikä ainakaan mikään syy kiusaamiseen. Voi hyvää päivää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miksi veisin parturiin kun osaan itsekkin leikata? Lapsella oli hiukset olleet jo leikattuna toista viikkoa ja "haukkuminen" alkoi vasta kun oli sanonut jollekkin opettajalle että äiti on leikannut
Mä sanoin lapselleni että ovat vain kateellisia kun heidän vanhempansa eivät osaa leikata
Siis toki kiusaaminen on väärin, mutta mutta...joskus näkee lapsia joille on koneella leikattu siili. Siis ihan liian lyhyt ja siitähän taas saa aiheen kiusata, että pojalla mm. täitä. Siinä tulee mieleen, et miks vanhemmat huolehtii vaatteet ja puhtauden, mahdollisesti kaikenmaailman varusteet, muttei sit hiuksia?
Siis voi ei taas mitä ihmisiä :D

Meillä on pojalla aina ollut siilitukka. Ja tulee olemaankin niin kauan kun minä saan päättää. Eikä ole poikaa koskaan kiusattu :D Ja kuule ihan parturilla käydään se siili leikkaamassa!

Ap:n ongelman kohdalla soittaisin opettajalle ja kyselisin mitä mieltä hän on. Ja voihan tuo olla ihan normaaliakin. Ainakin mun esikoisen luokalla välillä kiusataan jotakuta ja välillä toista. Semmosta leikkiä tavallaan. Ja anteeksi tää peruslause: pojat on poikia. En huolestu asiasta niin kauan, kun kuitenkin leikkivät keskenään ja mitään syrjintää ei ketään kohtaan tapahdu. Ja ovat kyllä yhdessä ihan vapaa-aikanakin tällaisista jutuista huolimatta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naurut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miksi veisin parturiin kun osaan itsekkin leikata? Lapsella oli hiukset olleet jo leikattuna toista viikkoa ja "haukkuminen" alkoi vasta kun oli sanonut jollekkin opettajalle että äiti on leikannut
Mä sanoin lapselleni että ovat vain kateellisia kun heidän vanhempansa eivät osaa leikata
Siis toki kiusaaminen on väärin, mutta mutta...joskus näkee lapsia joille on koneella leikattu siili. Siis ihan liian lyhyt ja siitähän taas saa aiheen kiusata, että pojalla mm. täitä. Siinä tulee mieleen, et miks vanhemmat huolehtii vaatteet ja puhtauden, mahdollisesti kaikenmaailman varusteet, muttei sit hiuksia?
Öööh, sorry mutta elätkö jotain -40-lukua? Siis kelle tulee ekaksi mieleen kun näkee pojalla siilin, että tuolla on varmasti täitä?
Ehkä sen pojan vanhemmilta voi tällänen ajatusmalli periytyä...??? Siis sen kiusaajan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Säästö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miksi veisin parturiin kun osaan itsekkin leikata? Lapsella oli hiukset olleet jo leikattuna toista viikkoa ja "haukkuminen" alkoi vasta kun oli sanonut jollekkin opettajalle että äiti on leikannut
Mä sanoin lapselleni että ovat vain kateellisia kun heidän vanhempansa eivät osaa leikata
Mä olen parturi-kampaaja, et kyllä mä ainaki osaan leikata ja säälittää ne lapset, joiden hiukset on kotona rouhittu koloille. Olenki usein niiden lasten vanhemmille luvannu leikata ilmaseks lasten päät.
Hei!
Minulla olisi 6 lasta joilta pitäisi leikata hiukset ja koska nyt en voi enään heidän hiuksiaan leikata niin tuonpa ne luoksesi ilmaiseen hiusten leikkuuseen!
Laita osoite ja aika jolloin voimme tulla!
Sä et ole mun tai mun lasteni ystävä.
 
ap
siis leikkivät kuitenkin yhdessä, tekis mieli sanoa lapselle että ei kannata tuollaisten poikien kanssa leikkiä, mutta ihan kavereita ovat. Siksi mietinkin että jos on vain jotain leikkiä tms.

ketään ei syrjitä, eikös jos jotakuta kiusataan niin sen kanssa ei sitten myöskään leikitä
 
JaS
Alkuperäinen aihe kuitenkin lapsen kiusaaminen.Se tuskin OIKEASTI johtuu siitä kuinka lapsen hiukset leikataan,hyvä toinen kampaaja täällä palstalla.Kiusaamiseen siis pitää puuttua,ei siihen minkälainen hiusmalli lapsella on.Sehän antaisi kiusaajille vain valtaa.näin minä tämän kampaajan ja maallikon aivoilla ajattelen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis leikkivät kuitenkin yhdessä, tekis mieli sanoa lapselle että ei kannata tuollaisten poikien kanssa leikkiä, mutta ihan kavereita ovat. Siksi mietinkin että jos on vain jotain leikkiä tms.

ketään ei syrjitä, eikös jos jotakuta kiusataan niin sen kanssa ei sitten myöskään leikitä
Joo en olisi sinuna huolissani. Jos poikasi on vaikka minun poikani kanssa samalla luokalla :) Juttele lapsesi kanssa. Pidä huolta, että hän avautuu asioista jotka vaivaavat. Ja pidä huolta, että lapsesi tietää, että vika on aina kiusaajissa, jos kiusaamista tapahtuu!
 
Koulukiusaaminen on vakava asia, jota ei missään tilanteessa tulisi "painaa villaisella".
Nykypäivänä opet ovat kovin työllistettyjä opetustoimensa puitteissa ja myös siitä syystä, että joissain tapauksissa ovat tuon ikäisille myös eräänlaisia varavanhempia/varahuoltajia. Vanhempien odotukset nykyresurssien puitteissa ovat koulun ja opettajien suhteen selvästi epärealistisia.
Tässä tilanteessa kehoitan ottamaan yhteyttä kouluterveydenhoitajaan. Heidän osaamisalueisiinsa kuuluu myös psykososiaalisten ongelmien selvittely; kuinka ongelmat voivat vaikuttaa lapsen terveen minäkuvan kehitykseen. Ja yleensäkin hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen kouluympäristössä kuuluu heidän toimenkuvaansa. He voivat edelleen konsultoida eri asiantuntijatahoja lähtiessään selvittämään tilannetta.
Ja näin saattavat myös salatuista ongelmistaan kärsivät kiusaajan -roolissa olevat lapset saada huomiota ja apua omiin ongelmiinsa.
 

Yhteistyössä