• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

MÄ TUUN HULLUKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
:hug:

Minkä ikänen teijän esikko on? laita se pisulle,pesulle ja nukkumaan :D Huomenna uus päivä taas.
3v

Nukkumaan :LOL: :LOL: :LOL: se ei onnistu vaikka mä laitan häntä kylmä suihkuun
Laitat lapsen kylmään suihkuun? Oliko joku sanonta tapa?
Kun hän oli kiusanut pientä vauva liika mä olin laitanut häntä parvekkelle talvella,eikä hänellä ollut paljon vaateita,mutta se ei autanut vaikka noin 3-4 kerta tein sen,mä tiedän että se oli aika ilkeä mutta mä en voinut enää mitään kun hän ei ymmärrä ettei saa lyödä ja kiusa pientä :ashamed:
:eek:

Jos sulta loppuu keinot, niin hae apua jostai, kysy joltai mitä vaa. Tuollanen voi kuiteskin jo vahingoittaa lasta voi olla aika järkyttävää lapselle ja paleltuuhan tuo. No en tunne sua enkä tiedä asioistas, mutta tulee vaan mieleen...
Se oli talvella :kieh: ja mä soitin jo neuvolaan silloin
JA miten se voi vahingoita lasta?????Voi että tuntu että täällä on vain suuper täydellisiä äitejä tai lapsia :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
:hug:

Minkä ikänen teijän esikko on? laita se pisulle,pesulle ja nukkumaan :D Huomenna uus päivä taas.
3v

Nukkumaan :LOL: :LOL: :LOL: se ei onnistu vaikka mä laitan häntä kylmä suihkuun
Laitat lapsen kylmään suihkuun? Oliko joku sanonta tapa?
Kun hän oli kiusanut pientä vauva liika mä olin laitanut häntä parvekkelle talvella,eikä hänellä ollut paljon vaateita,mutta se ei autanut vaikka noin 3-4 kerta tein sen,mä tiedän että se oli aika ilkeä mutta mä en voinut enää mitään kun hän ei ymmärrä ettei saa lyödä ja kiusa pientä :ashamed:
:eek:

Jos sulta loppuu keinot, niin hae apua jostai, kysy joltai mitä vaa. Tuollanen voi kuiteskin jo vahingoittaa lasta voi olla aika järkyttävää lapselle ja paleltuuhan tuo. No en tunne sua enkä tiedä asioistas, mutta tulee vaan mieleen...
Se oli talvella :kieh: ja mä soitin jo neuvolaan silloin
Mitä sanoivat neuvolasta?
että pitäis selittä ettei näin saa :headwall: vaikka mä kerroin ettei hän ymmärrä ja ei vieläkään ymmärrä :/ toivottavasi uhmaikä ei kestää enää kauan :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
meillä on onneksi vain kaksi kolme iltaa kk tällästä ja tänää se osu tälle pävälle..
nyt yks laulaa sängyssään
"ovin poika nimeltä päivin enkä tienny sitä roomeo vai juuuuuviiiaaa" :D
melläkään ei monasti kuussa, pii pii pikkuinenlintu vetää pojan ihn herkäks
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
JA miten se voi vahingoita lasta?????Voi että tuntu että täällä on vain suuper täydellisiä äitejä tai lapsia :headwall:
Se voi vahingoittaa lapsen turvallisuuden tuntoa. Noin pienelle lapselle voi tulla hyvinkin pelkoja ja "traumoja" hylkäyksestä. Pienelle lapselle tärkeintä on perusturvallisuuden tunne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
JA miten se voi vahingoita lasta?????Voi että tuntu että täällä on vain suuper täydellisiä äitejä tai lapsia :headwall:
Se voi vahingoittaa lapsen turvallisuuden tuntoa. Noin pienelle lapselle voi tulla hyvinkin pelkoja ja "traumoja" hylkäyksestä. Pienelle lapselle tärkeintä on perusturvallisuuden tunne.
ymmärrän :( mutta en voinut silloin mitään muuta,ihan oikeasti,kun vauva oli vielä niin pieni,se oli niin rankka kun hän löi hänet jatkuvasti :( Mä tiedän etten ole täydellinen äiti ja joskus jopa PASKA :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Savanna :hug:
Meillä on kans neiti 3v. hirvee uhma päällä ja kaiken tekee mitä ei sais. Koko päivän melkein juoksee ja huutaa, onneks välillä rauhottuukin aina hetkeks. Vaan kyllä se on söpö nukkuessaan :heart:
Täältä kans löytyy yks 3v uhmaikäinen. Välillä tarvii tosissaan pitkää pinnaa ja hyviä hermoja mut osaa se olla nii ihana söpöläinenki :heart:
 
Harmaa harmaana
Mulla on 3v ja pieni vauva (5kk). Minun 3v kyllä osaa olla lyömättä ja menee nukkumaan joka päivä klo 21. Ilman ongelmia ja huutoja. Kasvatusasiat on meillä kunnossa.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
JA miten se voi vahingoita lasta?????Voi että tuntu että täällä on vain suuper täydellisiä äitejä tai lapsia :headwall:
Se voi vahingoittaa lapsen turvallisuuden tuntoa. Noin pienelle lapselle voi tulla hyvinkin pelkoja ja "traumoja" hylkäyksestä. Pienelle lapselle tärkeintä on perusturvallisuuden tunne.
ymmärrän :( mutta en voinut silloin mitään muuta,ihan oikeasti,kun vauva oli vielä niin pieni,se oli niin rankka kun hän löi hänet jatkuvasti :( Mä tiedän etten ole täydellinen äiti ja joskus jopa PASKA :/
Ymmärrän täysin tuntojasi. Myös meillä uhmakas 3-v ja hermoja todella tarvitaan. Onko teillä jäähypenkkiä käytössä? Tai muuten lapselle opetettu rajoja aiemmin?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa harmaana:
Mulla on 3v ja pieni vauva (5kk). Minun 3v kyllä osaa olla lyömättä ja menee nukkumaan joka päivä klo 21. Ilman ongelmia ja huutoja. Kasvatusasiat on meillä kunnossa.
Kaikki 3-v ei ole samanlaisia. Lapsilla on erilaisia temperamentteja. Ole onnellinen ettei teillä ole vaikeasti uhmakasta lasta. Välttämättä ei aina kasvatuksesta ole kiinni.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ehkä mä olin kasvanut häntä vääri ja liian hemmoteltu hän on,en tiedä en osaa sanoa :/
Voi olla ihan siitä ettei pienellä ole ollut kunnon rajoja aiemmin. Ja nyt ei tiedä/osaa erottaa oikeaa ja väärää. Vaikea tilanne on. Voisitteko varata aikaa vaikka neuvolaan ja kävisitte siellä juttelemassa? Onko päiväkodissa ollessa ollut ongelmia uskomisessa/toisten satuttamisessa vai esiintyykö sitä vain kotona? Voi olla myös mustasukkaisuutta sisarukselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ehkä mä olin kasvanut häntä vääri ja liian hemmoteltu hän on,en tiedä en osaa sanoa :/
Voi olla ihan siitä ettei pienellä ole ollut kunnon rajoja aiemmin. Ja nyt ei tiedä/osaa erottaa oikeaa ja väärää. Vaikea tilanne on. Voisitteko varata aikaa vaikka neuvolaan ja kävisitte siellä juttelemassa? Onko päiväkodissa ollessa ollut ongelmia uskomisessa/toisten satuttamisessa vai esiintyykö sitä vain kotona? Voi olla myös mustasukkaisuutta sisarukselle.
vain kotona hän on tommonen ja kyllä mustasukkainen myös hän on ja oikeasti mulla jopa huoli tästäkin kun must tuntu etten mä en voi antaa hänelle enemmän aika tai olen tommonen laiska,en vaan ole vielä oma itseäni,monien asioiden takia,mutta juu mä haluan itsekin varata aika neuvolaan,kun parempi sielä puhua ja kertoa ja kysyä myös miten on parempi =)
 
vieras
Juuh, mitä voi odottaa lapselta, jos äippä istuu koneella ja kattelee vierestä ku lautaset lentelee... Hohhoh.. Ja eihän oo juu mtn haittaa, et muksu viedää talvella partsille, mahtava rangaistus!! Nyt meni pikkasen niinko yli tää sun juttus, ei elämä!!!!!! Oiskohan kenties kasvatuksessa pientä vikaa vikaa???
 
voi hittolainen,ainahan se taas on kasvatuksesta kiinni,ei todellakaan ole!! mulla on monta tuttua joilla on epäjohdonmukaisempi ja höllempi kuri kuin meillä ja silti mun lapsi on sellanen kiva 3v 8kk riiviö joka tekee kaikka mahdollista ja mahdotonta vaikka joka kerran napsahtaa jäähypenkki ja keskustelu ja aina täytyy pyytää anteeksi. mutta silti se on aivan kauheaa välillä viikko tolkulla putkeen vaan kiusaa,saattaa tulla yhtäkkiä lyömään jollain, sylkee päin naamaa kun vie jäähylle+lyö+potkii. heittelee kovia tavaroita ja vielä nauraa jos kielletään/annetaan varoitus jäähystä. kiskoo hiuksista,repii lehdet lattialle, kaataa juomat tahalleen pitkin,kieltäytyy syömästä ina kun on ruokaa, heittelee ruokaa pitkin. huutaa kuin pieni eläin,hermostuu sekunnissa jostain tosi pienestä asiasta.koettaa vetää tietokoneen alas yrittää karata kiipeilee kun apina,jokaiseen kiellettyyn paikkaan,

-mutta siltikin meillä on aina jämäkästi pidetty kiinni siitä että ketään ei satuteta aina seurannut rangaistus,sen jälkeen aina pyritty sanoittamaan lapsen tunteita ja reagtioita,annettu ymmärrystä mutta samalla kerrottu että lyöminen ei ole sallittua vaikka olisi kuinka paha olo. mutta ei auta!

 

Yhteistyössä