Mä teen nyt pohjanoteerauksen palstalaisten mielestä...?

  • Viestiketjun aloittaja talvivaateasiaa
  • Ensimmäinen viesti
talvivaateasiaa
Mulla on ekaluokkalainen poika, joka kulkee tulevan talven haalarissa (on kyllä myös 2-os. pukukin varalla) ja nyt sitten aion ostaa vielä villahaalarinkin... Johan pomppas? Poika itse pitää enemmän haalarista, koska on helpompi ja nopeampi pukea. Ja äiti tykkää haalarista, koska ainakin edes päällimmäinen kerros vyötärön seudulla on kokonaan peitetty. Tällä palstalla kun pohditaan onko kurahousut 5-v:lla lapselliset tai haalari liian lapsellinen 4-vuotiaalle. Mä uskon vielä maalaisjärkeen ja siihen että lapset saavat olla lapsia (toki lapsenkin mielipidettä kuunnellen)
 
Höh. No eihän tuo kenellekään kuulu.

Pääasiahan on että lapsi pysyy lämpimänä. Ja jos itse tahtoo haalarin niin tottakai sellainen hänelle sitten!

Mä pidin itsekin haalaria alaluokilla.. :snotty:
 
vieras
No kyllä ainakin lapseni luokkakavereilla (ekaluokka) oli haalareita. Nyt tokaluokkalainen lapseni haluaisi talveksi haalarin. Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Kyllähän niitä haalareita on aikuisillekin.
 
upeeta
Hienoa! Lapsi kannattaa pukea järkevästi, eikä ajatella mitä muut sanoo tai ajattelee. Vanhemmiltaan he oppivat sen mikä on tyhmää/lapsellista pukeutumista. Meidänkin ekaluokkalainen kulki haalarissa koulussa ja myös tokalla, ja kuomat jalassa koska oli nopeampi päästä välitunnille näin!
 
täälä päin ei vissiin juurikaan myydä edes haalareita noin isoille lapsille. sukulaiseni tuskaili kun ei eskarilaiselle löytänyt haalaria.. löysi pitkän etsinnän jälkeen mutta kuitenkin paljon tuo kertoo kyllä siitä ettei täälä haalareita käytetä enää koululaisille. ite muistan käyttäneeni toppahaalaria koulussa vielä 5. luokalla :LOL: se oli sitä aikaa se. nythän se kuulostaa aika pirun nololta :LOL:
 
Meillä oli pojalla koulussa ekalla kaksosanen puku ja kotosalla tykkäs pitää haalaria. Minusta lapsen pitää antaa valita mitä haluaa pitää ettei tarvi väkisellä laittaa mitä äiti haluaa jos siitä koulussa sitten ilkutaan. Jos ap:n lapsi haluaa haalarin laittaa niin tottakai haalari sitten! Käytännöllisempikin se lumessa möyriessä on. :)
Se villahaalari voi koulussa olla jo hankala, meillä ollut käytössä fleece paita+housut-väliasu, ne hengittää niin että voi vaikka jättää luokkaan päälle, mutta kuitenkin pitävät toppapuvun alla lämpimänä.
 
metsänpeitto
Mä luulen, että meidänkin poika mielummin pitäis tänäkin talvena vielä haalaria. Epäilen kyllä, että ei löydy kovin helpolla enää riittävän suurta, viime vuonna kävi hyvä tuuri kun löysin kirpparilta ihan pitämättömässä kunnossa olevan 140cm Reimatecin :)D ) kun kaupoista en löytänyt riittävän isoa. Kyllä se mun puolesta saa edelleen käyttää täällä pihalla talvihaalaria, kouluun varmaan tarvii ostaa kaksiosainen mutta ihan vaan siksi että koossa 146 on niin hankala löytää enää haalareita. Mä voisin olettaa, että talvella saan kuulla valitusta siitä, että miks pitää laittaa housut ja takki, kun haalari on nopeampi :)

Villahaalarinkin hankkisin, jos noin isoille olisi haalareita. Joten täytyy varmaan ostaa vaan villakerrasto.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukerin Nelli:
Meillä oli pojalla koulussa ekalla kaksosanen puku ja kotosalla tykkäs pitää haalaria. Minusta lapsen pitää antaa valita mitä haluaa pitää ettei tarvi väkisellä laittaa mitä äiti haluaa jos siitä koulussa sitten ilkutaan. Jos ap:n lapsi haluaa haalarin laittaa niin tottakai haalari sitten! Käytännöllisempikin se lumessa möyriessä on. :)
Se villahaalari voi koulussa olla jo hankala, meillä ollut käytössä fleece paita+housut-väliasu, ne hengittää niin että voi vaikka jättää luokkaan päälle, mutta kuitenkin pitävät toppapuvun alla lämpimänä.
Tuo villahaalari piti munkin jättää hankkimatta, ja käyttää fleecepaitaa ja -housua. Mutta kuitenkin sittenkin villahaalari on sittenkin parempi. Ja jos toppavaate on haalari niin eipä tuo toinen haalari enää asiaa pahenna. Tosin ostaisin mieluiten fleecehaalarin, jos niitä löytäisin varsinkaan 130cm koossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja upeeta:
Hienoa! Lapsi kannattaa pukea järkevästi, eikä ajatella mitä muut sanoo tai ajattelee. Vanhemmiltaan he oppivat sen mikä on tyhmää/lapsellista pukeutumista. Meidänkin ekaluokkalainen kulki haalarissa koulussa ja myös tokalla, ja kuomat jalassa koska oli nopeampi päästä välitunnille näin!

:flower: :flower: JUURI NÄIN!
 

Yhteistyössä