Mä taidan olla alkoholisti.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
kyllä olisin mielestäni holisti ja aivan varmasti rahaton! On se vaan niin kallista lientä.... Eli ei tulisi mieleenkikään tuollainen tissuttelu, elämässä paljon muuta mukavaa...

Alkoholismia on aika vaikee "diagnosoida" pelkkien määrien perusteella.
Ennemminkin kyse on siitä että alkoholistille juominen on pakonomaista,se ei ole enää hallinnassa.
Mutta monestihan alkoholisti ei tätä myönnä,edes itselleen :(

Hiu
Alkuperäinen kirjoittaja :
Eiköhän alkoholismi ole vähän muuta kuin tollanen.
On ihan sama, paljon ottaa. Jos et voi olla ottamatta, sinulla on ongelma. Ärsyttää tollanen harhaluulo, että alkoholismi tarkoittaisi automaattisesti alkoholin suurkuluttamista.

ap
Ei ole pakko ottaa, ei ole sellasta tarvetta. Kalja on vaan niin hyvää ja voisin toki alkoholitontakin juoda =).
Anoppi vaan sai kerran slaagin, kun otin saunan jälkeen yhden oluen ja risti mut alkoholistiksi, jolta pitäis ottaa lapset pois.
Onneksi anoppi ei tiedä mitä touhuan muuten

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole pakko ottaa, ei ole sellasta tarvetta. Kalja on vaan niin hyvää ja voisin toki alkoholitontakin juoda =).
Anoppi vaan sai kerran slaagin, kun otin saunan jälkeen yhden oluen ja risti mut alkoholistiksi, jolta pitäis ottaa lapset pois.
Onneksi anoppi ei tiedä mitä touhuan muuten
No jos se, että juo illalla kaksi pulloa kaljaa, tekee ihmisen alkoholistiksi, olen minäkin sellainen ja lähes jokainen eteläeurooppalainen viininlitkuttaja. Suomalaiset ajattelevat alkoholin aina negatiiviseksi asiaksi, vaikka ihan totta jotkut osaavatkin käyttää sitä.

Jos koet ongelmaksi juomisesi itse tai pakonomaiseksi, etkä pysty lopettamaan vaikka haluaisit, hommat jää alkoholin takia tekemättä jne. , voisi mielestäni puhua alkoholismista. Mutta jos juot illalla lasin viiniä tai pullon olutta, ollaan minusta tosi kaukana alkoholismista. Itse asiassa: tutkimusten mukaan lasi punaviiniä päiväsä on parempi asia terveydelle kuin se, että sitä ei ota.

fia
AP sanoi, että muutaman. Jääköhän tuo kahteen?? Millaisen mallin lapset saavat kun äiti vetää kaljaa joka ilta?? Alkoholismista puhutaan, kun alkoholi alkaa hallita elämää, esim. kaljaa tai viiniä on pakko saada. Perseitä ei tartte toko vetää, toisille riittää se muutama lasi...jonkin aikaa. Valitettavasti kroppa tottuu noihin nesteisiin ja jossain vaiheessa vaatii jo enempi. Sen yhden viini lasin kanssa ihan sama juttu... et huomaakaan kun annos on jo kohta kaksi lasia ... uudet selitykset, kaksi lasia vielä ihan ok...

Kannattaa jarruttaa kun vielä pystyy. Enemmän alkottomia päiviä viikkoon!! Muista malli jonka lapsillesi annat. Elämässä on paljon muuta arvokasta.

Yhteistyössä