mä sitten vihaan elämääni!!!

no
Mikä maalla mättää? Oletko miettinyt etkö sopeudu koska "inhosit" jo valmiiksi koko paikkaa?
Eikö suuria kaupunkeja lähellä?

Me asutaan maalla ja kaupunkiin soppeli 23 km matka. Aina pääsee kaupunkiin jos tuntuu että pää hajoaa täällä.:)
 
ei mulla alunperin ollut mitään ennakkoasennetta, eb tiennyt millasta elämä täällä korvessa on! Aina joku paikka hajoo je olen paljon lasten kaa yksin enkä osaa tehdä asioille mitään. Nytkin sähköissä jotain häikkää ja yksin olen ja ihan helvetin kylmä tässä torpassa!!!
 
Tiedän miltä susta tuntuu
Alkuperäinen kirjoittaja Tia-Maaria:
Miehen mieliksi suostuin muutamaan maaseudulle ja nyt tuntuu, että multa pää leviää täällä!
Mies ei halua muuttaa kaupunkii takas mutta mä en halua olla täällä....mitenpä tilanteen ratkaisisi???
:O Olin just tulossa aloittamaan tismalleen samanlaisen aloituksen. Paitsi omassa versiossa asumme anopin kanssa viereisissä taloissa.
 
Mä ymmärrän sua hyvin! Mua ei sais kirveelläkään muuttamaan mihinkään korpeen... Mun mielestä me asutaan jo nyt liian kaukana kun kauppaan on 2km ja markettiin 4km... Olen nähnyt liian läheltä sitä että jos asuu kaukana niin kukaan ei tule käymään ja sitten nökötät lapsinesi yksin korvessa ja kellään ei ole kivaa...
 
niiloliina
Alkuperäinen kirjoittaja Tia-Maaria:
kaipaan kaupunki asumisen helpoutta...jos jotain hajoo niin talonmies korjaa B)
Ja sitä, että on ihmisiä lähellä. Niin kun sanoin olen paljon täällä yksin, öitäkin ja pelkään sillon :/
kuka sinne teille ees eksys jos korvessa asutte? suuremmalla tiheydellä niitä hulluja kaupungissa liikkuu.
 
joo nooin se menee, kesällä koko ajan joku kylässä kun asutaan rannalla mutta eipä talvella näy ketään!! Ja tosiaan tää yksinäisyys ahdistaa...mies ei ymmärrä ollenkaan miltä musta tuntuu, hän on elänyt maalla lähes koko ikänsä. Ja tämä että aina paikat hajoo kun oon lasten kaa yksin!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tia-Maaria:
joo nooin se menee, kesällä koko ajan joku kylässä kun asutaan rannalla mutta eipä talvella näy ketään!! Ja tosiaan tää yksinäisyys ahdistaa...mies ei ymmärrä ollenkaan miltä musta tuntuu, hän on elänyt maalla lähes koko ikänsä. Ja tämä että aina paikat hajoo kun oon lasten kaa yksin!!!!
missä sun miehes on ku oot niin paljon yksin?? Kyl toi kurjaa ja varsinki et ketää ei näy talvella mut kesällä kyllä päästään kyllä kylälle...
 
huh
Mä muuttaisin sinuna ihan tyylikkäästi kaupunkiin. Jos maalla ei viihdy, siellä ei todellakaan viihdy. Jos sieltä on kotoisin, niin sieltä ei pois halua. Tosi hankala tilanne teille. Paljonko teiltä on matkaa sivistyksen pariin? Onko lähellä edes mitään harrastusmahdollisuutta?
 
firequeen
omakin mies haaveilee maalle muutosta, mutta miehän en ajokortittomana muuta minnekkään korpeen!! muutenkin vähän kavereita ja ne vähätkin katoaisivat siinä vaiheessa.. :/ lisäksi miula on vilkas mielikuvitus ja laittaisin p"""at housussa miehelle yövuoroon viestejä, kun luulisin ties minkä mörön kolistelevan nurkissa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mä muuttaisin sinuna ihan tyylikkäästi kaupunkiin. Jos maalla ei viihdy, siellä ei todellakaan viihdy. Jos sieltä on kotoisin, niin sieltä ei pois halua. Tosi hankala tilanne teille. Paljonko teiltä on matkaa sivistyksen pariin? Onko lähellä edes mitään harrastusmahdollisuutta?
mä olenmuuttoa harkinnutkinmutta toisaalta tuntuu, että onko järkevä syy erota...eromeille tulisi jos täältä pois muutan. Mutta toisaalta kauanko mun pitää elää toisen tahdon mukaan jos ei itellä oo hyvä olla??
Vaikee tilanne tosiaan...teen niin tai näin niin joku kärsii.
Kaupunkiin meiltä on 40km, itellä koulu siellä ja pienin päiväkodissa kaupungissa...lähimmät harrastus mahdollisuudetkin ovat siellä :|
 
yksi kommentti
Ihan vaan ajatuksena, että loppujen lopuksi sitä tulee tosi vähän käytyä lasten kanssa kaupungilla ja ulkoilemassakaan ei talvella kovin paljon muita näy, vaikka sivistyksen parissa asutaan. Ehkä se helpottaa, kun tarvittavat palveut on lähellä, mutta eipä niitä paljon tule käytettyä lasten kanssa. Näin meillä. Ehkä sua helpottais, jos löytäisit yhden-kaksi tuttua esim. netin avulla ko. alueelta ja voisit satunnaisesti tavata?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän miltä susta tuntuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tia-Maaria:
Miehen mieliksi suostuin muutamaan maaseudulle ja nyt tuntuu, että multa pää leviää täällä!
Mies ei halua muuttaa kaupunkii takas mutta mä en halua olla täällä....mitenpä tilanteen ratkaisisi???
:O Olin just tulossa aloittamaan tismalleen samanlaisen aloituksen. Paitsi omassa versiossa asumme anopin kanssa viereisissä taloissa.
Mun mies on vaatinut tätä anoppi-versiota 5 vuotta |O Nyt on vuoden ollut hiljaa, kun rakentaa omaa kesäpaikkaa sinne sukulaistensa seuraksi. Toivottavasti tämä hiljaiselo tällä rintamalla jatkuu eikä mua vaadita muuttamaan sinne kesämökkiin.
 
Voihan itku. Varmaan tosi kurja asua talossa jossa milloin mikäkin paikka hajoo. En mäkään jaksais. Mites ois sellainen järjestely, et asuisit talvet lapsen (lapsien) kanssa kaupungissa ja kesät maalla? Rahaahan se tietenki vaatii, mut helpottais elämää, kai.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Voihan itku. Varmaan tosi kurja asua talossa jossa milloin mikäkin paikka hajoo. En mäkään jaksais. Mites ois sellainen järjestely, et asuisit talvet lapsen (lapsien) kanssa kaupungissa ja kesät maalla? Rahaahan se tietenki vaatii, mut helpottais elämää, kai.
no joo. hyvä idea mutta tuo raha tulee vastaan... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olin jo ostamassa taloa miehen vaatimalta paikkakunnalta, mutta onneksi tulin järkiini ja sain pitää tämän oman kodin jota rakastan ja josta on 500 m lähimpään kauppaan. Tosin meillä se tarkoittaa kahdessa kodissa asumista. Parempi silti näinkin.
tää ois tietty unelma ratkaisu meillekkin mutta ei rahat riitä |O
 
niiloliina
mä kyllä sinuna vaatisin että jos siellä on välttämätöntä asua, niin talon tulee olla kunnossa. Eli ostasitte tai rakentaisitte paremman jos varaa. Ei siinä oo mitään mieltä että jäädyt sinne ja jos vastaavia ongelmia on usein.
 

Yhteistyössä