Mä säälin äitejä joilla on pelkkiä

• Viestiketjun aloittaja Pätevä
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pätevä:
Olen varma että jokainen pojan äiti vaihtaisi sen sukupuolen jos se olisi helppoa. Ja monet vaihtaisi sen pojan keneen tahansa tyttöön.
Höpölöpö. En totta mooses vaihtaisi poikaani yhtään kehenkään ja kaikista vähiten esimerkiksi sinuun. Olettaen, että sulla on kaksi X-kromosomia :)

Mulla on sekä tyttö että poika ja oikeasti tyttö on ihan pirun paljon vaikeampi tapaus kuin poika. Silti en tytärtänikään vaihtaisi kehen tahansa poikaan. Mutta en totta mooses vaihtaisi tota poikaa tyttöön. Varsinkaan mihinkään pissikseen. Ennemmin kuolisin.

Jos kelaisin elämäni taksepäin ja olisin taas teinien äiti, toivoisin, että mulla olisi pelkästään poikia. :)

hih
Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Hyvä ap että uskalsit avata keskustelun tästä vaikeasta ja vaietusta aiheesta.
Minulla on tyttöjä onneksi :heart: omat kauniit sievät prinsessani. No mutta nyt on tämmöinen tilanne, että minulla on uusi mies ja haaveilemme lapsesta, ainut pelko on että mitä jos se olisi poika, ruma pojan riiviö *hyi puistatus*, onko mitään keinoa tuhota mieheltä poikasiittiöt??

Säälin myös siskojani joilla on poikia, mahtaa heidän elämä olla masentavaa ja sitten joutuvat vielä katsomaan minua ja tyttäriäni kateellisina. Me ollaan aina iloisia ja nauravaisia, tiedättekö kun kuljetaan vaikka puistossa niin linnut ja perhoset lentävät meidän ympärillä, oravat ja puput kirmaavat hymyillen vierellämme. Hyppelehdimme ja hymyilemme ihmisille, minä ja prinsessa tyttöni! :heart:
ihana...

tyttöjen äiti mutta ei sukuopuolta itse valita
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen sitten varmaan ihan ûbersäälittävä. Mulla ei ole veljiä, sisko vaan. En koskaan päässyt lapsena kurkistamaan poikien maailmaan. Paitsi kun sinne kyynärpäilläni menin.

Mulle on ollut erittäin hieno kokemus päästä tutustumaan myös poikien maailmaan. Tyttöjen maailmaanhan mä sain tutustua jo ennenkuin tulin edes äidiksi. Mitä isommaksi toi kuopus on tullut, sitä enemmän alan ymmärtää exääkin. Ja poikien/miesten maailmaa.

Jos olisin vain tyttöjen äiti, kuvittelisin maailmaa ihan toisenlaiseksi paikaksi. Jos olisin vain poikien äiti, kuvittelisin maailmaa ihan toisenlaiseksi paikaksi. Kun on saanut olla molempia, on saanut aika paljon.
miksi vastaat ihan tosissasi tällaiseen provoon? heh

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Hyvä ap että uskalsit avata keskustelun tästä vaikeasta ja vaietusta aiheesta.
Minulla on tyttöjä onneksi :heart: omat kauniit sievät prinsessani. No mutta nyt on tämmöinen tilanne, että minulla on uusi mies ja haaveilemme lapsesta, ainut pelko on että mitä jos se olisi poika, ruma pojan riiviö *hyi puistatus*, onko mitään keinoa tuhota mieheltä poikasiittiöt??

Säälin myös siskojani joilla on poikia, mahtaa heidän elämä olla masentavaa ja sitten joutuvat vielä katsomaan minua ja tyttäriäni kateellisina. Me ollaan aina iloisia ja nauravaisia, tiedättekö kun kuljetaan vaikka puistossa niin linnut ja perhoset lentävät meidän ympärillä, oravat ja puput kirmaavat hymyillen vierellämme. Hyppelehdimme ja hymyilemme ihmisille, minä ja prinsessa tyttöni! :heart:
ihana...
Juu tää oli ihan paras! :D

Pätevä
No joo, ehkä te poikien äidit olette kiintyneet poikiinne. Jopa niin paljon ettette usko haluavanne vaihtaa niitä. Hyvähän se on. Teille.

Mutta kuitenkin mä säälin teitä. Ja tunnen olevani teidän yläpuolella.

Mun kokemuksen mukaan tytöt on mukavia, ja jos ei ole niin se on vain miesten syytä. Mun tyttäret on ihania ja moitteettomia kaikessa. Jos ne olisi poikia niin tuskin olisi läheskään niin älykkäitä ja kivoja. Olen sanonut sen heille ja kehun heille naissukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Älkää nyt tosissanne uskoko aapeeta. Koko tää juttu on vaan huono vitsi.
Näinpä, miten ihmeessä mammat menee näin täysillä tämmösiin mukaan? Sokiakin näkee ottallaan että ap provoaa. ja onnistuikin siinä näemmä aika hyvin....
Tää onkin just niin hauskaa kun porukka ottaa tän niin tosissaan. :whistle: :D

Pätevä
Mä todella luulin että täällä naiset uskaltaisi nimettömänä kertoa häpeästään poikiensa takia ja kateudesta tyttöjen äitejä kohtaan. Mutta tämä aihe taitaa olla niin arka ettei siitä voi keskustella täälläkään.

En mäkään kerro pelkkien poikien äideille että halveksin heitä, tai niille joilla on myös tyttöjä, kerro että säälin heitä poikiensa takia. Siis IRL. Kun tiedän että heille tulisi paha mieli eikä ne voisi kuitenkaan myöntää häpeäänsä. Mutta halusin kerrankin avautua, kun tuo tulee mulle aina mieleen kun tapaan poikien äitejä. Ajattelen, että onnneksi MULLA ei ole poikia. Kiva että sain kerrankin sanoa sen jossakin!

vieras
Mä inhoan muiden tyttöjä, varsinkin sellaisia pikkuvanhoja diivoja. Tekis mieli...enpä kehtaa sanoakaan.
Mutta onhan se OIKEASTI aika säälittävää kun ei mies sitä poikaa saa tehtyä. Raukka.

tyttöjen äiti mutta...
Mä todella luulin että täällä naiset uskaltaisi nimettömänä kertoa häpeästään poikiensa takia ja kateudesta tyttöjen äitejä kohtaan. Mutta tämä aihe taitaa olla niin arka ettei siitä voi keskustella täälläkään.

En mäkään kerro pelkkien poikien äideille että halveksin heitä, tai niille joilla on myös tyttöjä, kerro että säälin heitä poikiensa takia. Siis IRL. Kun tiedän että heille tulisi paha mieli eikä ne voisi kuitenkaan myöntää häpeäänsä. Mutta halusin kerrankin avautua, kun tuo tulee mulle aina mieleen kun tapaan poikien äitejä. Ajattelen, että onnneksi MULLA ei ole poikia. Kiva että sain kerrankin sanoa sen jossakin!
siis olitko ihan tosissasi? Kyllä minä ainakin toivoin poikia, koska pääsisi helpommalla. Maailma on miesten. heitä arvostetaan ja kuullaan ja saavat riehua, ja tämän takia oppivat olemaan ryhmässä, riehumaan. tyttöjen riehumista katsotaan pahasti, minkä takia oppivat kyräilemään ja supisemaan ja olemaan vaan yhden kanssa ja se on raskasta seurata sellaista, varsinkin jos omat lapset eivät osaa tuollaista kyräilyä ja syrjimistä jos heidtä on kasvatettu sukupuolineutraalisti.

Keittiönoita

Mä en ole koskaan hävennyt poikaani. Kummallinen ajatuskin. Mutta mun poikani kuuluu myös sukuun, jossa poikia ei ole ollut tapana hävetä. Pikemminkin päinvastoin :)

Ei muuten ole siskonikaan ikinä hävennyt poikaansa. Ja tiedän myös sen, että vaikka isäni aikoinaan joutuikin hieman pettymään saadessaan aikaiseksi vain tyttöjä, noi tytärten pojat on olleet ukille ne pojat, joita itse hän ei koskaan saanut.

Pojat on kivoja. Mitä vanhemmaksi ne tulee, sitä helpompia ne on. Paljon helppompia kuin tytöt.

Pätevä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä inhoan muiden tyttöjä, varsinkin sellaisia pikkuvanhoja diivoja. Tekis mieli...enpä kehtaa sanoakaan.
Mutta onhan se OIKEASTI aika säälittävää kun ei mies sitä poikaa saa tehtyä. Raukka.
Sä olet hyvä esimerkki sellaisesta joka ei voi myöntää häpeäänsä ja kateuttaan...

Mieheni ei halua poikaa. Varmaankin se voisi "saada" sellaisenkin mutta mä en sitä synnyttäisi.

Huoh, tämä keskustelu ei mennyt niinkuin luulin prkl...

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mä en ole koskaan hävennyt poikaani. Kummallinen ajatuskin. Mutta mun poikani kuuluu myös sukuun, jossa poikia ei ole ollut tapana hävetä. Pikemminkin päinvastoin :)

Ei muuten ole siskonikaan ikinä hävennyt poikaansa. Ja tiedän myös sen, että vaikka isäni aikoinaan joutuikin hieman pettymään saadessaan aikaiseksi vain tyttöjä, noi tytärten pojat on olleet ukille ne pojat, joita itse hän ei koskaan saanut.

Pojat on kivoja. Mitä vanhemmaksi ne tulee, sitä helpompia ne on. Paljon helppompia kuin tytöt.
niin, kun kuulut juuri niihin äiteihin, siihen ikäluokkaan, jotka on opetettu häpeämään itseään ja kasvattamaan lapsensakin (tytöt) siihen häpeään.

Yhteistyössä