"Mä pidän kaikenlaisesta musiikista"

• Viestiketjun aloittaja Femme85
  • Ensimmäinen viesti
Femme85
Tuli tossa töissä keskustelua musiikista ja yks nainen sanoi just näin. Ja saman olen kuullut aika monelta. Yleensä se tarkoittaa sitä, että kuuntelee just sitä soopaa mitä radiot pakkotoistaa. Oikeesti huvittaa kun jotkut kuvittelevat omaavasa laajan musiikkimaun NRJ:n, Suomipopin ja Novan kuuntelulla.

Yleensä nämä ihmiset eivät ole koskaan kuunnelleet klassista musiikkia, progea, heavy metallia tai technoa. Ja sitten kun radiosta tulee jotain vähän avartavampaa, niin heti ollaan kahvit väärässä kurkussa...

No joo, mut oikeesti, miten ihmiset voi olla niin sivistymättömiä musiikin suhteen. Ja yleensä tässä on kyllä rinnalla muukin sivistymättömyys.

"jep"
Noh, mä sanon, että kuuntelen kaikenlaista musiikkia ja tarkoitan todellakin kaikkea klassisesta heavy metalliin yms. Silti mulla on tiettyjä musiikkilajeja, joista pidän enemmän kuin toisista ja niitä siten tulee kuunneltua enemmän. Mielimusiikki myös vaihtelee aika laajastikin mielialan ja "kauden" mukaan (on siis kausia jolloin kuuntelee enemmän jonkun tyyppistä musiikkia ja taas kausia kuin kuuntelee jotain ihan muuta).

Femme85
[QUOTE="jep";29330465]Noh, mä sanon, että kuuntelen kaikenlaista musiikkia ja tarkoitan todellakin kaikkea klassisesta heavy metalliin yms. Silti mulla on tiettyjä musiikkilajeja, joista pidän enemmän kuin toisista ja niitä siten tulee kuunneltua enemmän. Mielimusiikki myös vaihtelee aika laajastikin mielialan ja "kauden" mukaan (on siis kausia jolloin kuuntelee enemmän jonkun tyyppistä musiikkia ja taas kausia kuin kuuntelee jotain ihan muuta).[/QUOTE]

Juu toki näitä ihmisiä on myös paljon, mutta hei eivät ehkä pidä samanlaista meteliä "kaikkiruokaisuudestaan". Nämä Nova-NRJ-kuuntelijat ovat kulinaristisessa vertailussa sellaisia ihmisiä, jotka syövät erilaisia valmisruokia. "Joo mä vedän ihan kaikenlaista ihan Saarioista, Atriaa ja HK:ta"...

Monipuoline
Just joo... No mä ite kuntelen kyl iha kaikkee. Tietty paskaa on paljo kans mut hyvä laulu on hyvä oli se sitten räppii tai hevii. Että mulle kelpaa kyllä Cheek tai Lordi ei oo siitä kii. Ja kaikki kanavat: NRJ, Nova, Aalto jne.... Mut ehkä mieluiten just semmosta vähän kevyempää mutta Lordi, Bon Jovi ja Nickelback esim. raskaasta hyvää. Ja Nightwishin jokku biisit.

"kaikenlaista"
Jollekin uudelle tuttavuudelle totesin kuuntelevani vähän kaikenlaista musiikkia. Jonkin ajan päästä oli tyyppi käymässä ja katseli läpi cd-valikoimaani. "Sä siis oikeesti tarkoitit sitä!"

Melkein loukkaannuin, mutta sain kuulla että monet sanovat samaa asianlaidan ollessa vallan toinen.

Joskus olen kyllä lisännyt itse loppukaneetiksi "... mutta iskelmää ja örinämusaa en kuuntele". Tähänkin tosin tulee poikkeuksia jos on kappaleessa tai lauluäänessä joku juttu, tai/ja musiikki on erityisesti taidolla tehtyä.

Eivätpä kai ihmiset tahallaan huijaile, mutta jotenkin on jäänyt tajuamatta miten monenlaista musiikkia on olemassa, laidasta laitaan ja potenssiin x eri variaatioineen ja yhdistelmineen.

"jep"
Juu toki näitä ihmisiä on myös paljon, mutta hei eivät ehkä pidä samanlaista meteliä "kaikkiruokaisuudestaan". Nämä Nova-NRJ-kuuntelijat ovat kulinaristisessa vertailussa sellaisia ihmisiä, jotka syövät erilaisia valmisruokia. "Joo mä vedän ihan kaikenlaista ihan Saarioista, Atriaa ja HK:ta"...
Tiedän. Tarkoitin vain, että kaikki eivät sellaisia ole.

Tällä hetkellä on tullut kuunneltua aika paljon kiinalaista ja arabimusiikkia.

"mmmmm"
Itse ainakin koen hankalaksi lokeroida itseäni musiikin kuuntelijana, kuuntelen tosiaan niin "kaikenlaista" musiikkia. Ahdistaa myöskään luetella artisteja esimerkkeinä, kun tuntuu että joutuisi aika listan luettelemaan että se antaisi oikeanlaista ja kattavaa kuvaa. Monia artisteja on myös hyvin hankala genrettää, enkä ylipäätään aina osaa nimetä tarkkaa genreä kun en välitä sen suuremmin mitä genreä artisti edustaa jos kuulostaa hyvälle. Eli on vaikeaa alkaa listaamaan kuuntelemiani genrejäkään. Jos joku musiikkimausta kysyy niin saatan kertoa kuuntelevani musiikkia laidasta laitaan tai sitten mainita mitä artisteja olen viime aikoina tehokuunnellut - kuitenkin tuoden esille että kuuntelen paljon muutakin.

Tiedän mitä ap tarkoitat, ja useinhan se menee noin, mutta ei läheskään aina.

vierass
mä sanon yleensä noin, mutta musamaku on oikeasti suht laaja. Ainoot lajit joita en siedä on hevi ja rap. Tai no niistäkin löytyy kierosti muutama suosikki, mutta noin yleensä genrenä en välitä. Suurin osa omista tutuista kuvailisi omaa musiikkimakuaan noin ja joukkoon mahtuu aika monta innokasta musiikkiharrastajaakin. En siis allekirjoittaisi ap:n väitettä tai sitten mulla sattuu olemaan jotenkin harvinaisen supersivistynyt tuttavapiiri (epäilen).

Entäs minä sitten? Kuuntelen sitä mitä radiosta sattuu tulemaan koska en juurikaan edes pidä musiikista. Autossa yksi lempikanavistani on Yle Puhe koska siellä ei ole sitä jatkuvaa renkutusta ja jollotusta.
En omista yhden yhtä äänitettä muutamaa karaokelevyä lukunottamatta.

Femme85
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29330598:
Entäs minä sitten? Kuuntelen sitä mitä radiosta sattuu tulemaan koska en juurikaan edes pidä musiikista. Autossa yksi lempikanavistani on Yle Puhe koska siellä ei ole sitä jatkuvaa renkutusta ja jollotusta.
En omista yhden yhtä äänitettä muutamaa karaokelevyä lukunottamatta.
No olet vain jonkinsortin antimusikaali. Ei siinä mitään, itse tykkään Yle Puheesta valtavasti. Siis paras radioasema ehdottomasti.

viaras
Mulle musiikki on yksi taiteen laji, pala tunnetta, pala taitoa, pala sielua..

Minulle olisi totaalinen turnoff naisessa, jos kysyttäessä mielimusiikkia, kertoisi että en tiedä, sitä mitä radiossa soi.

sekasikiö
Minä kuuntelen norjalaista black metallia, japanilaista anime-aiheista teknoa ja suomalaista runolaulantaa noin muunmuassa, mutten pysty väittämään olevani musiikin suhteen kaikkiruokainen. En nimittäin tykkää 60-luvun Beatles ym. musiikista ja samoin lajityyppi nimeltä rockabilly saa minut raivarin partaalle. En pidä myöskään sellaisesta räpistä, jossa ei ole mitään muuta sanomaa kuin toisiaan ampuvat neekerit ja huumeet.

t. sekasikiö

loi
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29330651:
Vaikka ulosantisi onkin lähes moitteeton niin soisin sinun täsmentävän hiukan.
Junttiurpouden määräkö on käänteisesti verrannollinen hyllyssä olevien CD-levyjen määrään?
Junttiurpouden määritelmä taitaa olla se, että ainoa musiikki mitä omistaa on karaoke! Toivottavasti vielä Jamppa Tuomista ja Mattia&Teppoa!

"hjs"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29330651:
Vaikka ulosantisi onkin lähes moitteeton niin soisin sinun täsmentävän hiukan.
Junttiurpouden määräkö on käänteisesti verrannollinen hyllyssä olevien CD-levyjen määrään?
Cd-levy on vanhentunut formaatti.

Koneella se musiikki pääsääntöisesti on, tietty nostalgian, mediaseksikkyyden ja äänen takia on mukava kuunnella sillointällöin vinyyleitä.

Määä
No kaikesta sitä voikin alkaa vääntää. Pitänee sitten sanoa etten mä tiedä, jos joku kysyy.
Mä valitsen kuuntelemani musan biisin perusteella, oli se mitä lajia hyvänsä. Klassista ei paljon mahdu soittolistalle, mutta joku kipale kuitenkin. Joten jos mä sanoisin kuuntelevani kaikenlaista, niin sithän mä osoittaisin junttiuteni kun en soittelekaan klassisia levyjä tuntikaupalla kynttilänvalossa punaviiniä siemaillen...
Radiokanavien musa mulle ei oikein iske, samat kuluneet biisit siellä pyörii.
Enää ei taida olla yhtään esittäjää jolta jaksaisin koko levyä kuunnella.
Nytkin mulla on tässä soittolistalla 69 eyesiä, tauno paloa, rautavaaraa, t. Kansaa, tannaa, yötä, depeche modea, ultravoxia ja ties mitä. Mitähän mun pitäis sanoa kuuntelevani?

Yhteistyössä