Mä pelkään lähteä opiskelemaan

Alkuperäinen kirjoittaja åbolle kys:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
sanoo hän joka menee ensi viikolla (jo :eek: :eek: :eek: ) ammattikorkeaan ja pelkää kuollakseen |O :ashamed: . Siis sitä, etten jaksa, etten pärjää, että illat eivät riitä lasten & opiskelun kanssa tasapainoiluun, että ala ei olekaan oikea....toisaalta, ainahan sieltä pääsee pois jos siltä tuntuu :xmas:

Turun AMK:uun?
Miten sä jo ens viikolla menet? -mulla alkaa vasta vk:lla 3...
:wave:
Mulla on jännitystä "sopivasti",miten sitä yh:na pärjää ja jaksaa...
Joo, Turkuun. Mulla alkaa koulu 8.1.
Eikös se oo ensi viikolla? :ashamed: :D
mitä sä lhdet opiskelemaan? :)
aikuisopiskelulinjalla vai ihan perus?
Radiografiaa, ja ihan nuorisolinjalla (oon nuori :D :LOL: ).
 
esim
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
lähihoitajakoulu :whistle:

:D
Joka toinen vastaantulija on lähihoitaja tai haluaa opiskella lähihoitajaksi,ei ihme että ammatin arvostus on 0...
:LOL:
No miten se hoitajien määrä liittyy ammatin vähäiseen arvostukseen?
no kun kaikki , esim narkkarit, pääsee opiskelemaan lähäriks :D
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja esim:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
lähihoitajakoulu :whistle:

:D
Joka toinen vastaantulija on lähihoitaja tai haluaa opiskella lähihoitajaksi,ei ihme että ammatin arvostus on 0...
:LOL:
No miten se hoitajien määrä liittyy ammatin vähäiseen arvostukseen?
no kun kaikki , esim narkkarit, pääsee opiskelemaan lähäriks :D
No fakta nyt vaan sattuu olemaan, että niitä narkkareita on lähestulkoon joka alalla. Entisiä, nykyisiä ja tulevia.
 
ope
Hei Ap. Mie oon hoitotyön ope, ja opetan perusopinnoissa tulevia hammashoitajia :) Ensin lähihoitajan perusopinnot, sitten koulutusohjelmaopinnot-joissa voit suuntautua suun- ja hammashoitoon.

Työvoimapoliittisena lähihoitajakoulutus kestää vajaat 2 vuotta. Tosin sieltä koulutetaan pääasiassa sairaanhoitoon- ja huolenpitoon/ vanhustyöhön, koska näillä aloilla on pulaa työntekijöistä tulevaisuudessa. Mutta jossain päin saatetaan varmaan kouluttaa suupuolellekin :)

Kysäisehän lähioppilaitoksista opolta tai työkkäristä jos ala kiinnostaa :) Opiskelu kannattaa aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja esim:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
lähihoitajakoulu :whistle:

:D
Joka toinen vastaantulija on lähihoitaja tai haluaa opiskella lähihoitajaksi,ei ihme että ammatin arvostus on 0...
:LOL:
No miten se hoitajien määrä liittyy ammatin vähäiseen arvostukseen?
no kun kaikki , esim narkkarit, pääsee opiskelemaan lähäriks :D
Ai et mä olen narkkari :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
lähihoitajakoulu :whistle:

:D
Joka toinen vastaantulija on lähihoitaja tai haluaa opiskella lähihoitajaksi,ei ihme että ammatin arvostus on 0...
:LOL:
Mulle nyt ole yhtään väliä arvostetaanko mun työtä kaksplussalla vai ei, olenhan kotiäitinäkin (ja siivoushommia siinä sivussa tehny, tosi arvostettua!) viihtynyt jo näin pitkään ja kaikkihan me tiedetään miten sitä arvostetaan :D Mä opiskelen itselleni ammatin, teen sitä työtä ja saan siitä rahaa ja asiakas saa toivottavasti hyvän mielen :). Enkä ota siitäkään paineita että päättäisin nyt opiskella esimerkiksi hammaslääkäriksi, vaan pikkuhiljaa eteenpäin, eka askel nyt opiskella hammashoitajaksi. Varsinkin kun tää kouluun lähtö jännittää näin paljon.. opiskelen sen verran kuin itseä kiinostaa :)
 
kolmekymppisenäkouluun?
löytyyköhän aikuisopiskeluna työvoimapoliittisena ilötaopiskeluna lähihoitajaksi-tommosta koulutusta onkohan olemassa?tulipa kamalan sekava,anteeksi!!
 
ope
Joo, valitettavasti osa pitää lähihoitajan ammattia pilipalitutkintona :( Muutaman vuoden koulutuksessa opettaneena tiedän, että opiskelu vaatii kovaa työtä, ja ei todellakaan suju ihan vasemmalla kädellä veistäen-varsinkin tv-koulutuksessa olevat ovat aika tiukoilla joskus; lyhyempi koulutsaika, mahdollisesti perhe ym. taustalla. Me hoidonopettajat olemme opiskelleet ensin opistotason/amk-tutkinnon, sen jälkeen työskennelleet alalla, ja opiskelleet vielä terveystieteiden maistereiksi opettajapuolelta-itselläni meni siihen aikaa 3,5v, kun olin koko ajan töissäkin.

Mie ainaskin arvostan lähihoitaja ammattia ihan kympillä.

 
Kerrohan ope, kun mä ton alan hommissa eniten nyt pelkään sitä, miten sitä pystyy työskentelmään niiden ällötysjuttujenkin kanssa? Eli tottuuko niihin ajan kanssa kun niitä näkee ja katselee, vai onko se oltava jo nyt se piirre, että kykenee katsomaan hirveämpiäkin näkyjä? Esim. todella mädät hampaat jonkun suussa :x
 
vieras
käy ihmeessä kaksoistutkinto jos siltä tuntuu. Kielitaitoa ainakin saat lukiossa huimasti enemmän mitä pelkästä lähärikoulusta. Siitä voi olla hyötyä sitten töissäkin. itse lukion ja lähihoitajakoulun käyneenä ainakin olen tyytyväinen. töissä olen päiväkodissa ja meillä ruotsin ja englannin hyvästä taidosta on todella hyötyä, lisäksi olen päässyt hyödyntämään myös noita lukion ranskan kursseja leiriohjaajana. Vanhuspuolella olisin tarvinnut venäjää, mut sitä ei ole tullut opiskeltua. Nykyään varmaan tuo venäjänkin kieli löytyy monen lukion kurssitarjottimelta, meilläkin oli, mut meni päällekkäin ton ranskan kans. Psykologiaa on myös mahdollisuus lukea lukiossa enemmän kuin ähihoitajakoulussa. Lukion kursseistahan saat sitten hyväksilukua niihin lähihoitajakoulun kursseihin.
 
ope
No, itse ennen sh opintoja pelkäsin kuollakseni verikokeita, pistämisiä jne. Pelot lähti koulun ja työssäolon myötä :)

Opiskelujen yksi tavoite on paitsi hankkia käden taitoja, myös hiljalleen kasvaa ammattiin-löytää ammatillisuus. Usko pois, työelämässä ne mädät hampaat voi näyttää hirveiltä, mutta niitä vaan kykenee ihan hyvin ulkopuolisena katsomaan :) Ja ihan oksentamatta :)

Jos ala kiinnostaa, hae ihmeessä. Perusvaiheen työharjoittelujen myötä voi koulutusohjelmahaavekin vaihtua-eräs minun opiskelijani halusi suuntautua lapsiin ja nuoriin, mutta loppujen lopuksi löysi oman alansa vanhustyön puolelta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Joo, valitettavasti osa pitää lähihoitajan ammattia pilipalitutkintona :( Muutaman vuoden koulutuksessa opettaneena tiedän, että opiskelu vaatii kovaa työtä, ja ei todellakaan suju ihan vasemmalla kädellä veistäen-varsinkin tv-koulutuksessa olevat ovat aika tiukoilla joskus; lyhyempi koulutsaika, mahdollisesti perhe ym. taustalla. Me hoidonopettajat olemme opiskelleet ensin opistotason/amk-tutkinnon, sen jälkeen työskennelleet alalla, ja opiskelleet vielä terveystieteiden maistereiksi opettajapuolelta-itselläni meni siihen aikaa 3,5v, kun olin koko ajan töissäkin.

Mie ainaskin arvostan lähihoitaja ammattia ihan kympillä.

Eli hoidollisia aineita opetat? Opettajia taitaa olla aika erilaisilla taustoilla noissa kouluissa, onhan aineetkin laidasta laitaan. Mun kaksi ystävääni opettajana lähäreille, toisella kaks maisterin tutkintoa yliopistosta plus työkokemusta esim sosiaalijohtajana, opettajana, erityisopena jne. Toinen suunnilleen samoilla taustoilla.
Muistelen että tyttärelläni oli sh opena, työsknteli open hommien lomassa leikkaussalissa.
 
ope
Kyllä, hoidollisia aineita :) Hoitotyön opettaja on "toiminimeni"

Peruskoulutukseltani olen sisätautien- ja kirurginen sairaanhoitaja (valmistunut joskus joulupukin aikoihin) ja lisäkouluttauduin terveystieteiden maisteriksi 12 työvuoden (erikoissairaanhoidon päivystys) jälkeen.

Minun työpaikallani kaikki hoidonopet ollaan aika samalla koulutuspohjalla, sh tutkinto ei riitä, joitain sijaisuuksia korkeintaan tekevät. Itse ajoittain keikkailen lomilla sh:na, ei pääse tärkeät taidot ruostumaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
No, itse ennen sh opintoja pelkäsin kuollakseni verikokeita, pistämisiä jne. Pelot lähti koulun ja työssäolon myötä :)

Opiskelujen yksi tavoite on paitsi hankkia käden taitoja, myös hiljalleen kasvaa ammattiin-löytää ammatillisuus. Usko pois, työelämässä ne mädät hampaat voi näyttää hirveiltä, mutta niitä vaan kykenee ihan hyvin ulkopuolisena katsomaan :) Ja ihan oksentamatta :)

Jos ala kiinnostaa, hae ihmeessä. Perusvaiheen työharjoittelujen myötä voi koulutusohjelmahaavekin vaihtua-eräs minun opiskelijani halusi suuntautua lapsiin ja nuoriin, mutta loppujen lopuksi löysi oman alansa vanhustyön puolelta :)
Mulla myös pistopelko ollut ja on edelleen, mutta paljon lieventynyt pojan sairauden vuoksi kun pistoksia näkee nyt viikottain. Jospa sitä pikkuhiljaa tottuu sit kaikkeen muuhunkin ja tekemään niitä myös itse :)
 

Yhteistyössä