Mä oon niin surullinen...

:hug:

alkoholistillakin on parempia ja huonompia aikoja... mutta päätös on kuitenkin tehtävä itse.

voimia sinulle jotta jaksat olla hänelle tukena, mutta pidä silti kiinni omasta perhe-elämästäsi =)

Tiedän! Toi on tosi rasittavaa :(
Olen katsellut, että mutsilla alkaa mennä jo liian kovaa viikonloppuisin.
Kaikki viikonloput melkosen humalassa jo. Iskä yrittää houkutella sitä pois baarista, niin ei. Tappiin asti pitää olla.

Veljelleni asiasta mainitsin, niin hän on sitä mieltä, että kun hoitaa työnsö viikolla, niin ei ole mitään ongelmaa. Tosin ei hänkään sylje lasiin :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 19:59 Rahtarinvaimo kirjoitti:
Jospa äitilläsi on joku kriisi meneillään, tai muuten yrittää viinalla parantaa oloaan. Monestihan ihmiset juo suruun/pahaan oloon ym.

Tiedän tilanteen ku olen vähän samanlaisessa tilanteessa itsekkin.
Onhan hänellä varmaan paha oloki ja kokoajan pahempi mitä enempi juo.Viime keväänä putki meni deliriumiin asti :'( :/

[/quote]

Onhan hänellä varmaan paha oloki ja kokoajan pahempi mitä enempi juo.Viime keväänä putki meni deliriumiin asti :'( :/
[/quote]

Onko äitilläsi juttu kaveria? Vois helpottaa pahaa oloa jos pystyis juttelemaan jonkun kanssa.

Voimia! Raskasta on vierestä seurata. Oma äitini onneksi ollut nyt monen retkahduksen jälkeen melkein 2v selvinpäin. Mutta kävi kyllä lähellä kuolemaa.

Että kyllä siittä selvitäkkin voi. Vaikka vieläkin se on jatkuvaa pelkoa, että ratkeaako vielä. Tukea vaan täytyy. Vaikka se suurin muutos alkoholistista itsestään lähteekin. Mutta tuki silti tarpeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 19:49 tiivitaavi kirjoitti:
Miksi mun rakas äitini tuhoaa elämänsä?Miksei hän voi jo selvitä?Miksi juuri hänestä piti tulla alkoholisti?Mä en voi käsittää :'( :'( :'(
Mä tiedän ton tunteen :hug: Mun äitini tuhosi elämänsä juuri alkoholilla :( Apua tarjottiin,mutta ei halunnut ottaa vastaan.Mutta muista päätös selviintymisestä tulee lopulta sun äidiltä itseltään.Ole tukena,mutta muista myös oma elämäsi vaikka kipeää tekeekin :hug: <br><br>

\Onhan hänellä varmaan paha oloki ja kokoajan pahempi mitä enempi juo.Viime keväänä putki meni deliriumiin asti :'( :/
[/quote]

Onko äitilläsi juttu kaveria? Vois helpottaa pahaa oloa jos pystyis juttelemaan jonkun kanssa.

[/quote]

No onhan sillä ainaki minut.Ollaan kuin parhaimmat kaverit.Olemme tekemisissä päivittäin ja hän on mitä ihanin ihminen minua kohtaan.Auttaa kun apua tarvitsen.Samalla käyttäen minua kuitenkin kalja-ja viinakuskinaan.Työpäivisin menee niinki,hän tissuttelee olutta iltaisin,mutta kun tulee vapaat niin sit pitää olla kirkasta ja sitäpä ei enää viitti kukaan katella ja kuunnella.Varmaan viikko menny nyt kunnolla kännäten :'( ja hänen puheet olivat jo tänä iltana sitä luokkaa että huh,huh :( Oikeastaan ihan omissa maailmoissa.Huominen sillä on vielä vapaata ja kyllä minua huolettaa meneekö psykoosiin taas ku joutuu selviämään :(

En oikein tiedä pitäiskö mun katkaista välit kokonaan että se alkoholin saaminen ei hänelle olisi niin helppoa ku minun ei sitä tarvitsisi hänelle kuskata, vai mitä mun pitäis tehdä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 20:37 tiivitaavi kirjoitti:
\Onhan hänellä varmaan paha oloki ja kokoajan pahempi mitä enempi juo.Viime keväänä putki meni deliriumiin asti :'( :/

[/quote]

No onhan sillä ainaki minut.Ollaan kuin parhaimmat kaverit.Olemme tekemisissä päivittäin ja hän on mitä ihanin ihminen minua kohtaan.Auttaa kun apua tarvitsen.Samalla käyttäen minua kuitenkin kalja-ja viinakuskinaan.Työpäivisin menee niinki,hän tissuttelee olutta iltaisin,mutta kun tulee vapaat niin sit pitää olla kirkasta ja sitäpä ei enää viitti kukaan katella ja kuunnella.Varmaan viikko menny nyt kunnolla kännäten :'( ja hänen puheet olivat jo tänä iltana sitä luokkaa että huh,huh :( Oikeastaan ihan omissa maailmoissa.Huominen sillä on vielä vapaata ja kyllä minua huolettaa meneekö psykoosiin taas ku joutuu selviämään :(

En oikein tiedä pitäiskö mun katkaista välit kokonaan että se alkoholin saaminen ei hänelle olisi niin helppoa ku minun ei sitä tarvitsisi hänelle kuskata, vai mitä mun pitäis tehdä :ashamed:

[/quote]

Älä katkase välejä. Saattaa pahentaa tilannetta, mutta voisit yrittää kieltäytyä siitä kuskin hommasta...

Oi tiedän tuon tunteen,tosin mulla ei ole juuri mitään sanottavaa äidilleni.Puhdistin mieleni hänelle 2 kk sitten ja nyt odotan vastakaikua.Ei ota yhteyttä ei.Siskolleni oli sanonut,että hävettää ottaa minuun yhteyttä---eli on ehkä tajunnut jotenkin ongelmansa syvyyden.
Sama meillä töissä käy ja on siellä pidetty,mutta vapaa-ajat viettää suurimman ajan kuin pulimamma.Ihmeellisten karvaperseiden seurassa.Seuralaisten ulkonäkö vuosi vuodelta vaan pahentunut.Niin on kyllä äitinikin jo täysin tunnistettavissa viinasiepoksi

Yhteistyössä