Mä oon ihan paniikissa!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24502295]Olen mummo ja sen tukan leikkuu on ollut puheena, mutta eivät ole saaneet aikaan ja lapsi hieroi koko ajan silmiään, kun kutitti.[/QUOTE]

Riippuu vanhemmista. Itse nirhaisin jos joku menisi tytön tukkaa leikkelemään. :D

pikkuvinkkinä voisi vaikka seuraavalla kertaa vastaavassa tilanteessa kysyä vanhemmilta saako viedä lapsen kampaajalle...

[QUOTE="aloittaja";24502325]Lapsi on vasta 1,3 vuotias.[/QUOTE]

Jos sillä on tukkaa leikeltäväksi niin veisin kampaajalle, iästä riippumatta. Niin teen omille lapsillekin enkä menisi missään tapauksessa toisen lapsen tukkaa leikkaamaan.

Aries 78
[QUOTE="vieras";24502272]Leikkasin lapsen otsatukan, kun se oli ihan silmillä ja meni vähäsen liian lyhyeksi. Nirhaakohan sen vanhemmat minut?[/QUOTE]

Ei ne mummua nirhaa. Varsinkaan jos on lapsi mummulla hoidossa =)
Jos lapsen äiti ei ole sinun lapsi, niin voi tulla pientä mutinaa ja kitinää

"aloittaja"
Jos sillä on tukkaa leikeltäväksi niin veisin kampaajalle, iästä riippumatta. Niin teen omille lapsillekin enkä menisi missään tapauksessa toisen lapsen tukkaa leikkaamaan.
Voi herrajumala, mitä menin tekemään! Kyllä se näyttää kuitenkin ihan söpöltä. Varmasti tuo muutos säikäytti, kun se tukka roikkui ihan silmillä. *lohduttelee itseään*

[QUOTE="aloittaja";24502364]Voi herrajumala, mitä menin tekemään! Kyllä se näyttää kuitenkin ihan söpöltä. Varmasti tuo muutos säikäytti, kun se tukka roikkui ihan silmillä. *lohduttelee itseään*[/QUOTE]

No, itse tunnet nuo vanhemmat paremmin eli voinet arvella reaktioa.

Jos ovat näissä asioissa kovin boheemeja niin eivät ehkä ole moksiskaan, voivat jopa olla kiitollisia kun homma tuli hoidettua.

Jos taas ovat kovinkin tarkkoja niin ehkä et edes olisi uskaltanut mennä leikkaamaan kysymättä lupaa...

Jos mun äiti taikka anoppi olis leikannu ton kuopuksen tukan vähän niin ja näin niin mua lähinnä naurattais. Eri asia jos sen olis joku muu esim. kaveri menny sössimään. Mummut saa meillä paljon anteeksi. Jospa teilläkin :saint:

• Tykkää
Reactions: HEI!
"vieras"
Jos anoppini tai oma äitini menisi leikkelemään ilman lupaa lasteni hiuksia, en ehkä ihan hetkeen veisi lapsia sinne hoitoon. Ties mitä muita ideoita saisi päähänsä...

täh
Mitä ihmeellistä siinä on jos mummo leikkaa pari senttiä lapsen otsatukkaa? Voi pyhä jysäys! Kyllä mun äitini saa leikata ja on leikannutkin jos en itse ole ehtinyt, parivuotiaan tukka kasvaa sellaista vauhtia.

"vieras"
juupajuu. Taitaa olla porvoon juttuja tämä.

Vaikka noinhan tapahtuu ilmeisesti useinkin. Ja EI, en tykännyt yhtään, kun mummu omin päin oli mennyt leikkaamaan lapsen otsiksen kerran. Höpötti ja höpötti siitä, että eikö leikattais. Iahn nopeaan se kävis jne. Ei auttanut, vaikka sanoin meidän olevan menossa kampaajalle. Heti kun lapsi jäi mummun kanssa kahden, oli tukka nirhitty.

Onneksi se tosiaan kasvoi pian sen verran, että päästiin sinne kampaajalle. Eikä se nyt nii-in kauhena näköinen ollut, mutta se periaate... Ettei voi omaan äitiinsä luottaa ja se päätäntävalta lapsenlapsen asioista on ensisijaisesti sen vahemmilla, ei mummulla!

Yhteistyössä