Mä olen unohtanut rokottaa koiran...

:headwall: :headwall:
meillä oli kesä-heinäkuun vaihteessa muutto...
kesäkuun lopussa olis pitänyt olla koiran 7v rokotus...
3kk myöhässä...
pakko kiikuttaa ens viikolla...
voi että miten mä voin unohtaa.... |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cira-:
Elähän hätäile, jos oot rokattanut koiran vuosittain, niin ei mitään hätää. Ja toisaalta ne rokotukset on voimassa 2v (paitsi rabies), mitä monikaan ei tiedä.
oon rokottanu vuosittain...
siis mä olen viime kesänä 16.6-06 hakenu koiralle nää rokotteet
penikkatauti, tarttuva maksatulehdus, parvoviroosi, leptopiroosi ja kennelyskä (nämä tulee siis yhtenä piikkinä)
ja sit rokotuskortissa lukee että voimassa 16.6 -07

ja rabies rokotus on saatu -05 vuonna ja sekin on näköjään menny umpeen -07
eli rabies on uusittava mut tota toistako muka ei tarvis laittaa joka vuos vaan joka toinen vuos...??
 
Kennelliiton ohjeiden mukaan koira tulee rokottaa 3kk:n iässä (penikkatauti, parvo, tarttuva maksatulehdus), tehosteet noille 4 kk:n ikäisenä + rabies (tuolloin tai + 2 vk). Alle vuoden ikäisen koiran rokotukset ovat voimassa vuoden niiden antopäivästä, yli vuoden ikäisellä kaksi vuotta.

Luolakokeissa käyvillä rabies tulee uusia vuosittain. Mutta muuten siis kotimaassa viralliset rokotussuositukset täyttyvät kahden vuoden välein rokottamalla.

Nelosrokotteen kennelyskän osuus on periaatteessa voimassa vuoden, mutta senkin teho on eläinlääkäreiden mielestä muutenkin kyseenalainen. Ainakin meidän lekurin mielestä parempi teho saavutetaan annettaessa nenän kautta erikseen laitettava kennelyskärokote.

 
Meillä koirat on iät ajat rokotettu kahden vuoden välein, paitsi silloin kun käytiin luolilla. Sitten jos parvoa tai raivotautia tavataan enemmissä määrin, niin varsinkin harrastavat koirat on hyvä rokottaa vuosittain.
 

Yhteistyössä