mä olen selvinnyt ilman työntekoa koko elämäni

• Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti
joojoo
Alkuperäinen kirjoittaja pes:
Alkuperäinen kirjoittaja uutta?:
Niinhän tällä palstalla suurin osa. Mikäs siinä, sossu maksaa, eihän sitä tarvitsekaan. Ja jos uhkaa sellainen tilanne, että pitäisi mennä töihin, niin aina voi alkaa suunnittelemaan uutta ihanaa tuhisevaa vavvaa!
PEESI
Joo ja sitten kun on liian vanha tekeen lapsia niin puhkeaakin yllättäen masennus...sit saikkuillaan kunnes eläkeikä koittaa.

plah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Toisaalta harmi esim. seuraavan sukupolven takia: he eivät näe, että työnteossa olisi mitään järkeä kun kerran töitä ikinä tekemättäkin pärjää. Yhteiskunnan kannalta surullista.
Niin just , ja tässä on kasvattanut muutaman uuden veronmaksajan , ei olekkaan minkään arvoinen. Minkähän ihmeen takia tuota kotityötä ei lasketa miksikään, ja meillä on korostettu aina koulunkäynnin tärkeyttä jos meinaa elämässään töitä tehdä. On vaan tilanteita että huonolla koulutuksella varustettu ihminen ei edes saa mitään töitä ja kun sattuu asumaan korvessa, kulkuyhteydet on mitä on. Eli niitä ei ole.Kaikki ei ole niitä jotka vaan löhöää sohvalla ja nostaa työttömyyskorvauksia, on muitakin vaihtoehtoja.Kaikki eei ole niin mustavalkoista kuin eräät luulevat.
No kun se kotityö ei nyt vaan ole oikeata työtä, josta menee verot ja saa palkkaa, siksi. Vai mitä nyt tarkoitit kotityöllä? Esim. kotiäitiys ei ole työtä, se on oman perheen kasvattamista ja siitä saa sen muutaman vuoden tukia, sen pitäisi riittää eikä siitä tulisi saada yhtään enempää. Kyllä lapsenkin pitää saada muitakin kontakteja kuin äiti jossain vaiheessa. On ihan ok, jos joku tahtoo olla muutaman vuoden kotona, mutta sen jälkeen se alkaa jo mennä yli, kotiäitiyttä EI voi laskea oikeaksi työksi hyvällä tahdollakaan, vaikka se voi raskasta ollakin.

vieras
Niinhän tällä palstalla suurin osa. Mikäs siinä, sossu maksaa, eihän sitä tarvitsekaan. Ja jos uhkaa sellainen tilanne, että pitäisi mennä töihin, niin aina voi alkaa suunnittelemaan uutta ihanaa tuhisevaa vavvaa!
PEESI
ja kun palstalaiselle alkaa tulla lapsenteossa ikä vastaan, alkaakin olla jo niiiiiiin raihnainen, että ei ole työkykyinen

martin
PEESI
ja kun palstalaiselle alkaa tulla lapsenteossa ikä vastaan, alkaakin olla jo niiiiiiin raihnainen, että ei ole työkykyinen
Sääliks käy ne miehet jotka jaksaa tämmösiä eukkoja katella.

vieras
Minä käyn töissä. Koska on pakko, rahan takia. En kuitenkaan halua niin alhaista elintasoa kuin mitä sossun tuella saa ja tahdon myös matkustella. Mutta jos pääpotin lotossa voittaisin, en enää töihin menisi. Kyllä minä tekemistä keksisin itselleni: maalaisin, valokuvaisin, huovuttaisin, ompelisin, rakentaisin jurtan, lähtisin lasten kanssa reilaamaan, kunnostaisin vanhan mökin...

rouva79
Minä käyn töissä. Koska on pakko, rahan takia. En kuitenkaan halua niin alhaista elintasoa kuin mitä sossun tuella saa ja tahdon myös matkustella. Mutta jos pääpotin lotossa voittaisin, en enää töihin menisi. Kyllä minä tekemistä keksisin itselleni: maalaisin, valokuvaisin, huovuttaisin, ompelisin, rakentaisin jurtan, lähtisin lasten kanssa reilaamaan, kunnostaisin vanhan mökin...
Joo saattas mullakin työnteko jäädä. Töissä käyn siksi koska haluan hyvän elintason perheelleni, omaisuutta, harrastusmahdollisuuden, mahdollisuuden käydä kuntosalilla, kampaajalla, laitattamassa kynnet, kauneushoidoissa yms yms. En näe itseäni homssuisena kotiäitinä joka kulkee verkkareissa ja tukka paskasena.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rouva79:
Joo saattas mullakin työnteko jäädä. Töissä käyn siksi koska haluan hyvän elintason perheelleni, omaisuutta, harrastusmahdollisuuden, mahdollisuuden käydä kuntosalilla, kampaajalla, laitattamassa kynnet, kauneushoidoissa yms yms. En näe itseäni homssuisena kotiäitinä joka kulkee verkkareissa ja tukka paskasena.
Minä olen kyllä ns. homssuinen, vaikka töissä käynkin :D mutta olenkin tämmöinen ( itu ) hippi ja säästän ne rahani matkusteluun =) kun ei sitä lottovoittoa ole tullut.

oot
Alkuperäinen kirjoittaja työfobia:
Mullaki työnteko maistuu ehkä viikon ja sit alkaa ahdistaa ne rutiinit ja kasvava vastuu. Oon kuitenki ollu jotai 4kk töissä putkee ku kotiäitiyttä ei kaikki ymmärrä eli just ympäristön paineesta vaik rahatki riittäis. En pysty ees nukkuu yöl ku tiedän et aamul pitää lähtee töihin. Kotona hoidan lapset ja kodin hyvin enkä siis ryypiskele ym etten vois töissä käydä siks vaan se ei vaan oo mun juttu ja mun onni et miehen mielestä edes on ok et oon kotona. Sit ku lapset menee kouluu niin kammottaa ajatus mut oon ajatellu mennä töihin siks just et lapset vois sanoo koulus jos joku kysyy muutaki ku et imuroin kotona. Mun vanhemmat on tehny 15v asti rankkaa duunia ja eläkkeelle jääminen on ollu niille kova pala et ei omena aina putoo lähelle puuta.
Älä laita lapsia kouluun vaa anna heidän oppia kotona :) Tee kotona olostasi merkityksellistä ja tarpeellista. Voi antaa lapsillesi jotain sellasta, mitä työssäkäyvä ei ikinä...

vieras
Minä en tunne yhtään homssuista verkkareissa ja tukka paskaisena kulkevaa kotiäitiä, sen sijaan tunnen monta kiukkuista asiakaspalvelijaa, jotka vihaavat työssä oloa ja levittävät sitä työinhoaan toisiin työntekijöihin ja asiakkaisiin. Sen sijaan tunnen monta lempeää ja päivästä toiseen ahkerasti lapsiansa hoitavaa kotiäitiä. Nämä äidit todellakin hoitavat hyvin lapsensa ja ulkoilevat, leikkivät yms lasten kanssa. Päivissä on selkeä rytmi ja miehet ovat heihin tyytyväisiä, arvostavat naista joka asettaa oman perheensä etusijalle materialismin sijaan. Kotia ja kodin sisällä/ympärissä tehtäviä asioita arvostetaan aivan liian vähän tässä maailmassa.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Riittäneet mihin? Johonkin vuokraloukkoon ja ruokaan. Siinäpä sitä sitten.
Mä ymmärsin niin, että riittäneet siihen, mitä elämältään haluaa.
Niin minäkin ymmärrän. On vaan täysin edesvastuutonta tulla sanomaan, että rahat on riittäneet. Ei voi riittää, jos ei sitä omasta takaa ole tai tienaa. Sossun rahoilla eläminen koko iän on törkeää, mikäli työkuntoa riittäisi. Erti asia on, jos töitä ei saa, vaikka hakee. Minusta siinä pitäisi olla joku raja ja sääntö, et rahaa ei tipu, jos ei edes hae.

uuniomena
peesi

LOL
Minä en tunne yhtään homssuista verkkareissa ja tukka paskaisena kulkevaa kotiäitiä, sen sijaan tunnen monta kiukkuista asiakaspalvelijaa, jotka vihaavat työssä oloa ja levittävät sitä työinhoaan toisiin työntekijöihin ja asiakkaisiin. Sen sijaan tunnen monta lempeää ja päivästä toiseen ahkerasti lapsiansa hoitavaa kotiäitiä. Nämä äidit todellakin hoitavat hyvin lapsensa ja ulkoilevat, leikkivät yms lasten kanssa. Päivissä on selkeä rytmi ja miehet ovat heihin tyytyväisiä, arvostavat naista joka asettaa oman perheensä etusijalle materialismin sijaan. Kotia ja kodin sisällä/ympärissä tehtäviä asioita arvostetaan aivan liian vähän tässä maailmassa.
Hahhaa eiköhän ne miehet arvosta sitä että saavat tulla valmiisene ruokapöytään ja kotityöt on valmiiksi tehty kuin sitä että akka asettaa perheensä etusijalle. Tää on kuultu niin monta kertaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oot:
Alkuperäinen kirjoittaja työfobia:
Mullaki työnteko maistuu ehkä viikon ja sit alkaa ahdistaa ne rutiinit ja kasvava vastuu. Oon kuitenki ollu jotai 4kk töissä putkee ku kotiäitiyttä ei kaikki ymmärrä eli just ympäristön paineesta vaik rahatki riittäis. En pysty ees nukkuu yöl ku tiedän et aamul pitää lähtee töihin. Kotona hoidan lapset ja kodin hyvin enkä siis ryypiskele ym etten vois töissä käydä siks vaan se ei vaan oo mun juttu ja mun onni et miehen mielestä edes on ok et oon kotona. Sit ku lapset menee kouluu niin kammottaa ajatus mut oon ajatellu mennä töihin siks just et lapset vois sanoo koulus jos joku kysyy muutaki ku et imuroin kotona. Mun vanhemmat on tehny 15v asti rankkaa duunia ja eläkkeelle jääminen on ollu niille kova pala et ei omena aina putoo lähelle puuta.
Älä laita lapsia kouluun vaa anna heidän oppia kotona :) Tee kotona olostasi merkityksellistä ja tarpeellista. Voi antaa lapsillesi jotain sellasta, mitä työssäkäyvä ei ikinä...
Huh, en ihmettele yhtään näitä väliinputoaja nuoria jos jo kotona kasvatetaan siihen ettei töitä tarvitse tehdä!

miniä
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Älkää sitten valittako eläkeiässä sitä, että rahaa ei tule mistään, kun ette ole sitä eläkettäkään oikein kerryttäneet mistään.
Aivan!

Mun anoppi oli sellanen että oli 15 vuotta putkeen kotona lasten kans, oli yrittäny viedä vuoden ikäsenä hoitoon esikoistaan mutta itkeny vaan kaikki työpäivät ikäväänsä joten appi sano että jää kotia hoitamaan. No 15 vuotta siinä vierähti kun kuopus pääs ekalle luokalle niin anoppi lähti lukeen uutta ammattia kun eihän olis enää pärjänny vanhalla alallaan.

On nyt sitte 53-vuotias ja ollu viimeset 10-vuotta työelämäs ja kovasti se jo haluais eläkkeelle. Eli kyllä noin pitkä kotonaolo voi johtaa siihen että ei sitä työtä enää jaksais tehdä ja odottelee taas aikoja jolloin voi luvan kans olla kotona. Hämmästyttävintä tuossa on se että rakensivat talon lasten ollessa pieniä ja kituuttelivat apen palkalla. Hän sitten paisko ympäri vuorokauden töitä että anoppi psyty olla kotona.

Mun mies muistaa vieläkin että usein saatto olla ruokana kaks perunaa ja voita, eli kyllä heillä on köyhää ollu.

vieras
Minä en ole koskaan ollut töissä, syynä teini-iässä tapahtunut kolari ja siitä seurannut halvaannus. Mitä vaan antasin että saisin tehdä töitä, olla kuin normaalit ihmiset.

Yhteistyössä