mä olen selvinnyt ilman työntekoa koko elämäni

  • Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti
m
I know. Olin 27v kun menin eka kertaa töihin. Tällä hetkellä mulla on vakipaikka mutta työttömänä jäis enemmän rahaa käteen (huono palkka, osa-aikainen paikka, 3 lasta päiväkodissa)
 
mm
Toisaalta harmi esim. seuraavan sukupolven takia: he eivät näe, että työnteossa olisi mitään järkeä kun kerran töitä ikinä tekemättäkin pärjää. Yhteiskunnan kannalta surullista.
 
haluaisin vain harrastella ja olla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en minä ainakaan töissä käy rahan takia,vaan ihan oman hyvinvointini takia.onhan se raha kiva houkutin,muttei pääasia

minä käyn vain rahan takia. Työ on rasittavaa, kun joka päivät täytyy tehdä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jos soppii udella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en minä ainakaan töissä käy rahan takia,vaan ihan oman hyvinvointini takia.onhan se raha kiva houkutin,muttei pääasia

Mikä työ sulla on?
lasten parissa työskentelen.tykkään oikeasti työstäni ja työkaverit ovat todella mukavia.
 
työfobia
Mullaki työnteko maistuu ehkä viikon ja sit alkaa ahdistaa ne rutiinit ja kasvava vastuu. Oon kuitenki ollu jotai 4kk töissä putkee ku kotiäitiyttä ei kaikki ymmärrä eli just ympäristön paineesta vaik rahatki riittäis. En pysty ees nukkuu yöl ku tiedän et aamul pitää lähtee töihin. Kotona hoidan lapset ja kodin hyvin enkä siis ryypiskele ym etten vois töissä käydä siks vaan se ei vaan oo mun juttu ja mun onni et miehen mielestä edes on ok et oon kotona. Sit ku lapset menee kouluu niin kammottaa ajatus mut oon ajatellu mennä töihin siks just et lapset vois sanoo koulus jos joku kysyy muutaki ku et imuroin kotona. Mun vanhemmat on tehny 15v asti rankkaa duunia ja eläkkeelle jääminen on ollu niille kova pala et ei omena aina putoo lähelle puuta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja haluaisin vain harrastella ja olla:
minä käyn vain rahan takia. Työ on rasittavaa, kun joka päivät täytyy tehdä.
Mun työni on mielenkiintoista ja haastavaa. Työkaverini ovat mukavia ja tienaan työstäni hyvin. Mutta en tekisi tätä hommaa ilmaiseksi, joten rahan vuoksi mä tätä teen enkä siksi, että suurin osa tästä työstä on myös mun harrastustani. En ole koskaan ollut työpaikassa, jossa olisin edes sekunnin sadasosan ajatellut, ettei mulle tarvitsisi maksaa siitä työstä palkkaa.

 
Elmerin kana
Mä olen työhullu! Aina tehnyt töitä ja ennen lapsia olin lähes aina töissä! Nyt lasten takia täytynyt työintoa rajoitella! Etenkin nykyisestä työstäni tykkään satasella ja vaikka saisin lottovoiton, niin harrastaisin työntekoa!
 
Olisi kiva tietää mikä on ap:n elämänsisältö, jos hän ei koskaan tee mitään työtä.

Ymmärrän sen, jos vaikka on kotiäitinä tai -isänä vaikka siihen asti, kun nuorinkin lapsista muuttaa pois kotoa. Oman perheen hyvinvoinnista vastaaminen on minusta ihan fiksua ja oikeaa elämänsisältöä tuovaa työtä, vaikka siitä ei maksetakaan rahaa.

Toki voi myös tehdä hyväntekeväisyysmielessä talkootyötä esim. seurakunnassa tai yhdistyksessä, mikä myös minusta on ymmärrettävää ja tuo tunnetta siitä, että hyödyttää elämällään yhteiskuntaa, vaikka siitäkään ei makseta rahaa.

Mutta jos vain lusmuilee tekemättä mitään järjellistä ja elämä pyörii oman navan ympärillä, niin sellaista elämää en kyllä itselleni haluaisi. Ennen kuolemaani haluan kuitenkin tehdä jotakin, joka jotenkin rakentaa tätä maailmaa eikä vain hyödytä itseäni.
 
Keittiönoita
evita: Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Mä pidän piirtämisestä, maalaamisesta, kirjoittamisesta, neulomisesta, ompelemisesta ja askartelemisesta. Mikään noista ei ole sellainen, että niitä tekemällä pystyisi asuntolainaansa makselemaan ja perhetään elättämään. Joten raha on hankittava työstä ja elämän sisältö muista asioista. Mulle myös eläimet ovat lähellä sydäntä, joten jos ei tarvitsisi tehdä töitä, tekisin vapaaehtoistyötä eläinten hyväksi. Nyt, kun teen töitä, mulle ei jää aikaa vapaaehtoistyölle.
 
poikien äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Elmerin kana:
Mä olen työhullu! Aina tehnyt töitä ja ennen lapsia olin lähes aina töissä! Nyt lasten takia täytynyt työintoa rajoitella! Etenkin nykyisestä työstäni tykkään satasella ja vaikka saisin lottovoiton, niin harrastaisin työntekoa!
ihan täysi peesi. ennen lapsia tein kolmea eri työtä kerralla, kotona kävin vaan nukkumassa. nyt oon rajoittanu§ työntekoa. mutta rahasta en tuota työtä tee, vaan sen takia, kun niin työstäni tykkään.
 
Kiinnostaa tosiaan tuo AP:n ikä, koulutus ja elämän tilanne....
Onneksi on meitä työssä käyviäkin....Aika hurja tilanne, jos kaikki työikäiset/kykyiset jäisivät kotiin: kukahan maksaisi sen kotona elämisen ja olemisen??????
 
vieras
Mikäs siinä jos mies elättää.

Jos on fyysistä vaivaa tai tuntuu että töissäkäynti on liian stressaavaa, niin kannattaa hankkia lääkäriltä diagnoosi, niin voi päästä muutaman vuoden päästä työkyvyttömyyseläkkeelle... saa oikeutuksen sille, ettei tarvii yrittääkään tehdä mitään.
 
uutta?
Niinhän tällä palstalla suurin osa. Mikäs siinä, sossu maksaa, eihän sitä tarvitsekaan. Ja jos uhkaa sellainen tilanne, että pitäisi mennä töihin, niin aina voi alkaa suunnittelemaan uutta ihanaa tuhisevaa vavvaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Toisaalta harmi esim. seuraavan sukupolven takia: he eivät näe, että työnteossa olisi mitään järkeä kun kerran töitä ikinä tekemättäkin pärjää. Yhteiskunnan kannalta surullista.
Niin just , ja tässä on kasvattanut muutaman uuden veronmaksajan , ei olekkaan minkään arvoinen. Minkähän ihmeen takia tuota kotityötä ei lasketa miksikään, ja meillä on korostettu aina koulunkäynnin tärkeyttä jos meinaa elämässään töitä tehdä. On vaan tilanteita että huonolla koulutuksella varustettu ihminen ei edes saa mitään töitä ja kun sattuu asumaan korvessa, kulkuyhteydet on mitä on. Eli niitä ei ole.Kaikki ei ole niitä jotka vaan löhöää sohvalla ja nostaa työttömyyskorvauksia, on muitakin vaihtoehtoja.Kaikki eei ole niin mustavalkoista kuin eräät luulevat.
 
pes
Alkuperäinen kirjoittaja uutta?:
Niinhän tällä palstalla suurin osa. Mikäs siinä, sossu maksaa, eihän sitä tarvitsekaan. Ja jos uhkaa sellainen tilanne, että pitäisi mennä töihin, niin aina voi alkaa suunnittelemaan uutta ihanaa tuhisevaa vavvaa!
PEESI
 

Yhteistyössä