Mä olen NIIN TÄYNNÄ tuota miehen kuorsausta!!!

• Viestiketjun aloittaja kärsivä.
  • Ensimmäinen viesti
kärsivä.
Se on siis jo niin hankalaa, että en saa edes nukuttua! Vähän väliä saa potkia että olis hiljaa, mut ei auta! Kuorsaa kyljelläänkin ihan yhtä isosti. Korvatulpat korvissa en voi nukkua, koska en kuule kun lapsi herää ja ne jotenkin painaa niin, että aamulla on sitten korvat kipeänä, kokeiltu siis on sekin. Mies ei voi nukkua sohvalla, koska se on niin lyhyt ja kapean mallinen. Lattialle jos laittaa patjan, on mies sitten sairaana kun meidän kämpässä vetää niin kamalasti. Joten ei voi nukkua muuallakaan.

Lääkärissä kävi tässä pari kk ennen joulua ja lääkäri vaan nauro sen sieltä pihalle. Sanoi, että ei ihminen koskaan kuorsaa kyljellään. No kun kuorsaa!!! Käski ommella pallon siis selkään pyjamaan, mutta mitäpä se auttaa. Ei uskonut miehen sanoja yms. Ei edes katsonut kurkkuun, että tällanen lääkäri täällä.

Kerronpa tässä välissä toisenkin tarinan tästä lääkäristä. Isäni joskus muinoin sai hirvittävän rannesäryn, lähti sitten lääkäriin, ja juu, tälle kyseiselle lääkärille. Äitini meni mukaan (on sairaanhoitaja) ja siinä lääkäri aikansa tutki. Käski sitten isäni ulos huoneesa ja käski äitini jäädä. No, se sano sit äitilleni kutakuinki näin: "Vie tuo miehesi hoitoon, mielisairaalaan, se kuvittelee kaiken, ei sillä mitään rannekipua ole. Minä kiroitan lähetteen kyllä." No, parin viikon päästä siitä sitten leikattiin hermopinne. Että sellanen lääkäri.

Pyysin sitten miestäni menemään uudestaan toiselle lääkärille, mutta nyt ei jostain syystä suostu. Meneekö se ihan oikeasti niin, että kun miehelle on suotu tällainen ärsyttävä tapa, niin minun ja lapsen pitää sitten kärsiä siitä, ja nukkua yöt huonosti. Lapsikin herää vähän väliä kun mies kuorsaa niin isoon ääneen. Paha on meidän vaihtaa huonetta kun asutaan kaksiossa... :/

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
MToi on hirvee vaiva, läheisille. Apteekista saa semmoista vaahtoa, mikä saattaa auttaa jonkun verran vaivaan.
Ei auta, kokeiltu on, sitä silencia vai mikä lie. Ihan turhaan meni siihenkin pulloon 20?. Kaiken lisäks mies inhos sitä ainetta, oli pahan makusta. Mut joo, se ei tosiaan auttanut yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
MToi on hirvee vaiva, läheisille. Apteekista saa semmoista vaahtoa, mikä saattaa auttaa jonkun verran vaivaan.
Ei auta, kokeiltu on, sitä silencia vai mikä lie. Ihan turhaan meni siihenkin pulloon 20?. Kaiken lisäks mies inhos sitä ainetta, oli pahan makusta. Mut joo, se ei tosiaan auttanut yhtään.
Joo, en mäkään huomannut apua siitä, kun mun ex kokeili. Ja oli aika tympee vissiin käyttääkin. Kai tuossa auta muu kuin saaha se mies lekuriin.

-Jonttu-
Mä oon huono saamaan unenpäästä kiinni, ja etenkin jos mies kuorsaa naama muhun päin. Mä oon niin ilkeä ja haluan ne jokaöiset uneni, että pukkaan kyynärpäällä kylkeen kun kuorsaa. Mies kiltisti vaihtaa kylkeä :D

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mä oon huono saamaan unenpäästä kiinni, ja etenkin jos mies kuorsaa naama muhun päin. Mä oon niin ilkeä ja haluan ne jokaöiset uneni, että pukkaan kyynärpäällä kylkeen kun kuorsaa. Mies kiltisti vaihtaa kylkeä :D
No noin mäkin teen, tai sitten potkin tosiaan, mutta ei ole siis miehen kyljen vaihdolla mitään väliä, huone raikaa oli missä asennossa vain! Ja me ollaan tosiaan oltu yhdessä jo 4 vuotta, että tuskinpa totun asiaan, kun en ole vieläkään tottunut.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja neppis:
pistä vaan ne korvatulpat ja itkuhälytin kehiin, siihen kyllä herää tulpatkin päässä. Näin meillä, lapsi 1vuotta.
No mitä se itkuhälytin auttaa??? Ja johan sanoin, että korvat tulee niin kipeäksi ja araksi, että en pysty laittaan. Ihan sama olenko nukkumatta kun mies kuorsaa, vai olenko nukkumatta niin että kärsin kipeistä korvista.

neppis
pistä vaan ne korvatulpat ja itkuhälytin kehiin, siihen kyllä herää tulpatkin päässä. Näin meillä, lapsi 1vuotta.
No mitä se itkuhälytin auttaa??? Ja johan sanoin, että korvat tulee niin kipeäksi ja araksi, että en pysty laittaan. Ihan sama olenko nukkumatta kun mies kuorsaa, vai olenko nukkumatta niin että kärsin kipeistä korvista.
Oletko kokeillu niitä pieniä korvatulppia, kokoa S? Isommat sattuu mullakin. Itkuhälytin auttaa siihen, että voit nukkua tulpat päässä eikä tarvii pelätä ettei heräis lapsen itkuun.

Amatyllissi
Mulla samaa kärsimystä, nytkin juuri sain korvan kuntoon korvatulehduksesta joka johtuu jatkuvasta tulppien käytöstä, välillä korvakäytävät niin kipeät ja arat ettei voi laittaa tulppia, sitten pakko laittaa patja lastenhuoneen lattialle ja nukkua siellä.
Patja ohut ja tulee lonkat kipeeksi, miestä ei voi laittaa siihen kun vaivaisempi kuin minä ja saisi särkyjä..
Mies on kertaalleen leikattu kuorsauksen vuoksi mikä ei auttanut, jokin painepumppu voisi tuoda avun --> todella eroottista ja romanttista kaikin puolin sellainen pumppuun sidottu äijä, no eipä se olisi pääasia tietenkään, kunhan vain tuli mieleen :-D
suihkeita ja nenälaastareita ukko itse karsastaa, hölynpölyä tuumaa.
Yöt mennään siis miten mennään :-( Se on sanottava positiiviseksi että voin käyttää tulppia sen puolesta että mies herää itkuhälyttimeen ja menee katsomaan tilanteen jos en herää tulppien vuoksi. Asia tietty eri jos imetys vielä käynnissä niin herättävä kuitenkin, mutta meillä jo isompi lapsi.

ap.
Oletko kokeillu niitä pieniä korvatulppia, kokoa S? Isommat sattuu mullakin. Itkuhälytin auttaa siihen, että voit nukkua tulpat päässä eikä tarvii pelätä ettei heräis lapsen itkuun.
No, olen kokeillut kaikki mahdoliset tulpat, kaikki sattuu. Mulla on niin pienet korvakäytävät ja korviini kehittyy niin suuri paine aina (lapsena olleet putket, en tiedä vaikuttaisko). Itkuhälytin nyt ei tässä auta mitään, kun lapsi itse nukkuu lähes korvan juuressa.

Amatyllissi
ja kyljellään kuorsaa tämäkin mies, ei yhtä kovaa kuin selällään mutta ihan tarpeeksi.
Jostain luin että tummat ja pitkät miehet kuorsaa eniten ? Mulla juuri siihen sopiva mies, ylipainoakaan ei ole kiloakaan.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Amatyllissi:
ja kyljellään kuorsaa tämäkin mies, ei yhtä kovaa kuin selällään mutta ihan tarpeeksi.
Jostain luin että tummat ja pitkät miehet kuorsaa eniten ? Mulla juuri siihen sopiva mies, ylipainoakaan ei ole kiloakaan.
Joop, tumma ja pitkä mies löytyy täältäkin :O Miten se muka voi vaikuttaa :O :D Ylipainoa on mun miehellä ihan vähän, mutta kuorsasi kyllä ihan samalla tavalla silloin, kun oli kroppa hyvässä kunnossa.

mie
Oliko lääkäri yksityinen? Jos ei, niin mars matkaan yksityiselle! http://www.terveystalo.com/WebRoot/1009679/Levea-kapea.aspx?id=1134147&utm_source=Google%20Haku&utm_medium=CPC&utm_campaign=Suomen%20Terveystalo%20Suomi&utm_content=Google%20Haku%20Kuorsaushoito

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Amatyllissi:
Mulla samaa kärsimystä, nytkin juuri sain korvan kuntoon korvatulehduksesta joka johtuu jatkuvasta tulppien käytöstä, välillä korvakäytävät niin kipeät ja arat ettei voi laittaa tulppia, sitten pakko laittaa patja lastenhuoneen lattialle ja nukkua siellä.
Patja ohut ja tulee lonkat kipeeksi, miestä ei voi laittaa siihen kun vaivaisempi kuin minä ja saisi särkyjä..
Mies on kertaalleen leikattu kuorsauksen vuoksi mikä ei auttanut, jokin painepumppu voisi tuoda avun --> todella eroottista ja romanttista kaikin puolin sellainen pumppuun sidottu äijä, no eipä se olisi pääasia tietenkään, kunhan vain tuli mieleen :-D
suihkeita ja nenälaastareita ukko itse karsastaa, hölynpölyä tuumaa.
Yöt mennään siis miten mennään :-( Se on sanottava positiiviseksi että voin käyttää tulppia sen puolesta että mies herää itkuhälyttimeen ja menee katsomaan tilanteen jos en herää tulppien vuoksi. Asia tietty eri jos imetys vielä käynnissä niin herättävä kuitenkin, mutta meillä jo isompi lapsi.
Leikattiinko ihan vain sen kuorsauksen vuoksi? Kun mun miehelle lääkäri oli todennut, että koskaan ei nielurisoja leikata, ellei ole jokin vika, siis esim. uniapnea tms. Että pelkän kuorsauksen takia ei leikata koskaan, missään... :O

:)
miksi ette palauttaneet sitä silencea? siitähän olisi saanut rahat takaisin.
meillä se kyllä toimi tosi hyvin, oli ainoa mikä auttoi

vieras
Miehet lääkäriin. Minun mies meni ja sai lähetteen heti uniapnea tutkimuksiin. Tutkimuksissa selvät happitason laskut. Nielurisat ja pikkukieli leikattiin pois sekä kitalakea avarrettiin polttamalla. Hampaisiin sai kiskot, joilla suu pysyy auki nukkuessa. Kuorsaus loppui heti. Sairautta seurataan noin kerran vuodessa.

Meillä oli sama ongelma, ihan sama missä asennossa mies nukkui kuorsasi silti.

Hänellä työterveydessä onneksi oli lääkäri joka otti asian todesta kun mies sanoi että alkaa perhesuhteetkin kärsimään kun hän kuorsaa.

Aluksi tehtiin uniapnea testi, sai sen laitteen kotiin. Koska uniapneaa ei ollut sai lähetteen hammaslääkärille joka sitten teki hänelle vetokiskot joka vetää alaleukaa eteenpäin ja näin ollen jää enemmän tilaa hengittää. Kuorsaus loppui siihen paikkaan.

Näinkin yksinkertaisesti se on ratkaistavissa, toinen hoito on se nielun poltto, missä ylimääräistä kudosta poltetaan pienemmäksi ettei se värähtele hengittäessä.

Silloin kun kuorsaus johtuu nielun ongelmista mistään vaahdoista, suihkeista tai nenälaastareista ei ole apua.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja :):
miksi ette palauttaneet sitä silencea? siitähän olisi saanut rahat takaisin.
meillä se kyllä toimi tosi hyvin, oli ainoa mikä auttoi
No siinähän lukee jotain, että pitää käyttää ennenku alkaa vaikuttaan. No puoli pulloo kokeiltiin, mut ei vaikutusta. Eikai sellaisesta enää rahoja takas saa!

Yhteistyössä