Mä olen NIIN TÄYNNÄ tuota miehen kuorsausta!!!

• Viestiketjun aloittaja kärsivä.
  • Ensimmäinen viesti
Kuulostaapa tutulta. Kotikonsteja ei enää meilläkään ole.. Kuorsaus on kovaa ja tapahtuu ihan missä asennissa tahansa (myös mahallaan). Korvatulpat eivät ole pitkäaikaisratkaisuna toimivat.. Itse kyllä ajattelin passittaa miehen lääkäriin. Yksityisellä ainakin luulisi otettavan tosissaan jos tk:sta ei löydy apua. :snotty:

Minä olen vielä käynyt pelkäämään, että miehelle tulee uniapnea. :( Hengityksessä on selvästi välillä katkoksia ja hengittää muutenkin nukkuessaan epätasaisesti.. Tästä on tulossa kierre: toivon, että mies ei kuorsaisi ja jos kuorsaus helpottaa hetkeksi, kuulostelen hengittääkö hän...

nielurisat
Mun mies kuorsas vaikka ois nukkunu mitenpäin. Kävi työterveyslääkärissä ja lääkäri sanoi heti nielurisojen olevan isot. Laittoi sitten lähetteen eteenpäin. Nielurisat leikattiin ja sen jälkeen ei mies ole kuorsannut =)

sara
Mulla kans mies, joka ajoittain kuorsaa aika tavalla :) Meillä kuorsausta lisää mm. pöly, joten petivaatteita tuuletetaan ahkeraan ja imuri heiluu.
Meillä kans on lääkärissä käyty ja yks nenäsuihke on auttanut jonkun verran kuorsaukseen ja toinen mistä on valtavasti apua, on NENÄN HUUHTELU!

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei mies sille kuorsaamiselle mitään voi, joten se potkiminen ei auta yhtään. Pahimmillaan mies on vaan väsyneempi siitä ja kuorsaa vielä enemmän.

Jos kuorsaus häiritsee untasi noin pahasti, kannattaa kokeilla, että toinen nukkuu eri huoneseessa. Ei siitä ainakaan haittaakaan ole ;)

ap.
Mä olen sanonut, että kävis työterveyslääkärillä, mutta mies työskentelee toisella paikkakunnalla, joten työterveyslääkäri on siellä. Ja mies on sanonut mulle, että heidän firmallaan on työterveyslääkäriin vain sellainen sopimus, että katsoo vain terveystarkastukset, ei ylimääräisiä. Ihmettelen!

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja sara :
Mulla kans mies, joka ajoittain kuorsaa aika tavalla :) Meillä kuorsausta lisää mm. pöly, joten petivaatteita tuuletetaan ahkeraan ja imuri heiluu.
Meillä kans on lääkärissä käyty ja yks nenäsuihke on auttanut jonkun verran kuorsaukseen ja toinen mistä on valtavasti apua, on NENÄN HUUHTELU!

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei mies sille kuorsaamiselle mitään voi, joten se potkiminen ei auta yhtään. Pahimmillaan mies on vaan väsyneempi siitä ja kuorsaa vielä enemmän.

Jos kuorsaus häiritsee untasi noin pahasti, kannattaa kokeilla, että toinen nukkuu eri huoneseessa. Ei siitä ainakaan haittaakaan ole ;)
Luitkohan aloitustani...???

mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mä olen sanonut, että kävis työterveyslääkärillä, mutta mies työskentelee toisella paikkakunnalla, joten työterveyslääkäri on siellä. Ja mies on sanonut mulle, että heidän firmallaan on työterveyslääkäriin vain sellainen sopimus, että katsoo vain terveystarkastukset, ei ylimääräisiä. Ihmettelen!
Edelleenkin yksityiselle! Katsoitko edes noita edellä laittamiani linkkejä?

Amatyllissi
Uniapnean vuoksi leikattiin, ei pelkkiä nielurisoja. Siis kuorsauksen aiheuttamat hengityskatkot varmaan pääsyynä. Uniapneasta oli silloin kokeissa kun nukkui kytkettynä joihinkin koneisiin sairaalassa ja sitä tutkittiin.
Ei auttanut leikkaus, seuraava leikkaus olisi jos menee sellainen että pitäisi leukaluuta siirtää pois paikalta ja leikellä, eikä mies ole valmis sellaiseen menemään.

Sitten täytyy mennä yksityiselle, vaikkakin se maksaa paljon.
Mutta kun vaakakupissa painaa myös äidin jaksaminen niin ehkä se menee kuitenkin myös rahan edelle.

Nuo sopimukset on niin erilaisia. Mun mies on nyt töissä firmassa jossa tehtiin työterveyden kanssa sopimus että se kattaa kaiken mahdollisen. Ja sitten on näitä jotka tosiaan katsoo suurinpiirtein vain sen työhöntulotarkastuksen ja sairaslomat.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Edelleenkin yksityiselle! Katsoitko edes noita edellä laittamiani linkkejä?
Katsoin! Ja tuossa ne onkin auki, jotta saa mies lukea kun tulee salilta! Kiitos niistä :) En vain kerennyt vastaamaan sulle! Pitää kysellä yksityiseltä. Oonki sanonut miehelle, mutta maksaa kuulemma liikaa, joten ei mene. Todellinen syy on se, että mies ei uskalla mennä, kun pelkää toimenpiteitä.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mutta kun vaakakupissa painaa myös äidin jaksaminen niin ehkä se menee kuitenkin myös rahan edelle.

Nuo sopimukset on niin erilaisia. Mun mies on nyt töissä firmassa jossa tehtiin työterveyden kanssa sopimus että se kattaa kaiken mahdollisen. Ja sitten on näitä jotka tosiaan katsoo suurinpiirtein vain sen työhöntulotarkastuksen ja sairaslomat.
Paljonkohan se maksaa?? Pitääkö ne toimenpiteetkin itse maksaa???

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

Paljonkohan se maksaa?? Pitääkö ne toimenpiteetkin itse maksaa???
En tiedä, mun mies pääsi työterveyden kautta kunnalliselle joten tuo nukula tuli maksamaan polimaksun verran muistaakseni pari kolmekertaa kävi siellä.

Mutta edelleen, äidin jaksaminen on TÄRKEÄÄ! Miehen on tajuttava myös se.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
MToi on hirvee vaiva, läheisille. Apteekista saa semmoista vaahtoa, mikä saattaa auttaa jonkun verran vaivaan.
Ei auta, kokeiltu on, sitä silencia vai mikä lie. Ihan turhaan meni siihenkin pulloon 20?. Kaiken lisäks mies inhos sitä ainetta, oli pahan makusta. Mut joo, se ei tosiaan auttanut yhtään.
miksi ette palauttaneet sitä silencea? siitähän olisi saanut rahat takaisin.
meillä se kyllä toimi tosi hyvin, oli ainoa mikä auttoi
No siinähän lukee jotain, että pitää käyttää ennenku alkaa vaikuttaan. No puoli pulloo kokeiltiin, mut ei vaikutusta. Eikai sellaisesta enää rahoja takas saa!
no lukeehan siinä pullossa, että kymmenen päivän asiakastyytyväisyystakuu. palauttavat ostohinnan ja postikulut jos sen palauttaa

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
MToi on hirvee vaiva, läheisille. Apteekista saa semmoista vaahtoa, mikä saattaa auttaa jonkun verran vaivaan.
Ei auta, kokeiltu on, sitä silencia vai mikä lie. Ihan turhaan meni siihenkin pulloon 20?. Kaiken lisäks mies inhos sitä ainetta, oli pahan makusta. Mut joo, se ei tosiaan auttanut yhtään.
miksi ette palauttaneet sitä silencea? siitähän olisi saanut rahat takaisin.
meillä se kyllä toimi tosi hyvin, oli ainoa mikä auttoi
No siinähän lukee jotain, että pitää käyttää ennenku alkaa vaikuttaan. No puoli pulloo kokeiltiin, mut ei vaikutusta. Eikai sellaisesta enää rahoja takas saa!
no lukeehan siinä pullossa, että kymmenen päivän asiakastyytyväisyystakuu. palauttavat ostohinnan ja postikulut jos sen palauttaa
:O No en ole huomannut :D No, siitä on kohta puolivuotta.! :D

väsy
Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Täällä yks kohtalontoveri!! Mut meillä mies joutuu sohvalle, joka yö :)
Täällä myös. Mies kuorsaa myös kyljellään. Mä nukun korvatulppien kanssa, mutta ei ne vaimenna tarpeeks miehen korinaa. Ukko ei suostu käyttämään apteekkien "kuorsauksen estolääkkeitä". Sohvalla ei mahdu nukkumaan ja patjalla ei myöskään suostu nukkumaan. Mun taas pakko nukkuu sängyssä, mun selkä ei kestä sohvaa eikä patjaa.
Ei taida auttaa tohon asiaan mulla ainakaan muu kun pistää ukko pellolle.

väsy
Alkuperäinen kirjoittaja Amatyllissi:
ja kyljellään kuorsaa tämäkin mies, ei yhtä kovaa kuin selällään mutta ihan tarpeeksi.
Jostain luin että tummat ja pitkät miehet kuorsaa eniten ? Mulla juuri siihen sopiva mies, ylipainoakaan ei ole kiloakaan.
Joop, tumma ja pitkä mies löytyy täältäkin :O Miten se muka voi vaikuttaa :O :D Ylipainoa on mun miehellä ihan vähän, mutta kuorsasi kyllä ihan samalla tavalla silloin, kun oli kroppa hyvässä kunnossa.
Mullakin tumma ja suht pitkä mies kanssa, mutta sillä on ylipainoa varmaan 30kg, siinäkin varmaan suuri syy kuorsaukseen.

neuvoja
Tuo kuorsaus ei tule mihinkään häviämään, joten suosittelisin vakavissani järjestelemään kämppänne uudestaan niin, että kummallakin on kunnollinen sänky ja patja eri huoneissa. Ja siis niiden täytyy olla niin hyvät, että niillä pystyy nukkumaan selkäänsä hajottamatta ihan vakituisesti, ei mitään vuodesohvaa tai ohutta superlonpatjaa. Eli joko sulle oma sänky lastenhuoneeseen tai miehelle olohuoneeseen, sitä voi vaikka päiväaikaan naamioida sohvaksi tyynyjen avulla. Lattialla nukkuminen ei varmasti ole kummallekaan mikää vaihtoehto vedon takia.

Kyllä ihmisen pitää yöunet saada nukkua, uni on kuitenkin perustarve. Se, että joutuu nukkumaan eri huoneissa ja ihmiset saattavat ajatella jotain tai kämppä näyttää tyhmältä kun sänkyjä on "väärissä" paikoissa, ei oo mikään syy. Jos muuten ei mahdu, luopukaa vaikka siitä parisängystä kokonaan, jolloin makuuhuoneeseen saa ehkä siirrettyä huonekaluja muualta. Seksiä mahtuu kyllä harrastamaan yhden hengen sängyssäkin. Myöskin sohva on paljon turhempi huonekalu kuin kunnon sänky. Hätätilassa siinä sängylläkin voi istua vieraat tai katsoa telkkaria eikä siitä mene kenenkään terveys toisin kuin unettomuudesta tai pitkäaikaisesti sohvalla nukkumisesta.

Se lopetti kierteen. Nyt nimittäin nukutaan jo ihan kohtuullisesti. Vauva enää herättelee syönneille. Meillä oli ihan hirvee tilanne kun vauva valvotti ja miehen kuorsaukseen joutui heräämään monta kertraa yössä. Ei saanut ikinä nukkua tarpeeksi. Mies vaan aina nukahti uudelleen kun yritin herätellä ja kyllä välillä käämit paloi ihan kokonaan. Tai sitten oli niin väsynyt että vaan itketti kaikki.

Mä löysin netistä tän nukkulan ihan sattumalta. Varattiin aika ja menin vielä mukaankin vauvan kanssa että varmasti kaikki menee mun kannalta hyvin.
Ekasta yöstä lähtien kuorsaus on vähentynyt niin paljon että se ei enää herätä mua. Nyt mä jaksan päivällä olla kiva miehelle ja pitää vauvasta hyvää huolta.
Kannatti yrittää tehdä jotain.

kärsivä
Hei, löysin tän ketjun kun etsin neuvoja kuorsaukseen, me ollaan miehen kanssa nukuttu jo vuosia eri huoneissa kun hän kuorsaa niin kovasti. Mitään itsekorjattavaa hänellä ei ole, on laiha (vähän liiankin), ei tupakoi, nukkuu aina mahallaan. Olen yrittänyt tulppien kanssa, mutta kuuluu sittenkin läpi liikaa. Vasta olimme lomalla missä jouduimme nukkumaan samassa huoneessa ja kumpikin oli aivan väsynyt kun minä en saanut kuorsaukselta nukuttua ja mies ei saanut enää unta kun jouduin herättämään hänet yöllä. Suihkeet ja laastarit on kokeiltu, ei apua! Olisi mukava päästä joskus takaisin miehen viereen nukkumaan, mutta mitä kautta tätä kannattaisi lähteä ratkaisemaan? Mitä maksaa yksityisellä käynti ja esim RFA-hoito? Noita nukkuloita ei kai saa kuin Helsingistä? (olemme liian kaukana sieltä).

samma här
Meillä ihan samanlaista. Ei jaksaisi kuunnella, olen niin onnellinen jos mies nukahtaa illalla sohvalle, en tosiaan herätä sänkyyn vieree. Meillä nukkuu myös vastasybtybyt ja taapero samassa huoneessa joten korvat auki on nukuttava.

Miehellä on kyllä vieläkin ylipainoa, vähän helpotti kun mies pudotti painoaan yli 20 kiloa, se auttoi tuohon kuorsaamiseen paljon. Nykyään en uskalla paljon edes herätellä, mies on muuttunut varmaan vanhemmiten kiukkuiseksi nukkuessaan, ärähtää tosi rumasta jos pyydän kääntymään yöllä. Ei se mitään aamulla siitä edes muista. Mutta jostain syystä pahoitan aina mieleni siitä, väsyneenä ei oikein jaksa näköjään muutakaan.

Se kuorsauksen ääni on jotain ihan kamalaa. Kuin joku huutaisi suoraa huutoa aivan vieressä. Sama ääni hengitti sisään tai ulos. Ja siihen päälle ne pelottavat katkokset, just kun luulet että nyt se kuoli niin ei kun kahta kauheammalla volyymilla alkaa se kuorsaus.

Eipä se auta muu kuin laihdutella ukkoa lisää....

Yhteistyössä