Mä olen niin loukkaantunut!

:snotty:

Hyvästi ja vimpan päälle mua on loukattu!

Ihminen on liki puolet elämästään jo ollut oikeutettu ostamaan alkoholia ja silti multa taas kysyttiin paperit. (Kun mä en ikinä muista että ellen tahdo ikääni tiedusteltavan, mun on syytä 'pukeutua' alkossa asiointia varten, eikä vain yhtäkkiä ruokakauppareissulla muistaessani piipahtaa ostoksille)

Näytin paperit ja ------------------ se rontti myyjä ei edes pahoitellut! Ei kertonut kuin hyvin säilynyt olen! Ei naureskellut yhtään että ohops, näyttää ikä riittävän.....

:O Pöy-RiS-Tyt-TÄvÄä!

Tokko se osas edes oikeasti laskea :snotty: Sellainen nuori sälli.....

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ai kauheeta,olipa huonoa asiakaspalvelua! Mä muistan yhen tapauksen kun olin vähän yli 20v,käytiin kaverin kanssa kesken rempan kaupassa ostamassa Simaa. Ei meinattu saada kun ei ollu papereita mukana..

Muutama kuukausi sitten Lidlissä nuori kassahenkilö stoppasi mun ostokset tupakka-askiin ja alkoi heilutella sitä siihen malliin että kauppoja askista ei tule. Mä ehdin ajattelin sekunnin verran että hemmetti, sehän kysyy paperit, toinen sekunti meni siihen kun mietin että mulla ei ole niitä, mitä mä teen ja kolmannella sekunnilla mun pokka petti :D

Mua ahdistaa aina mennä alkoon kun joudun näyttämään papereita.. Ja kun mulla ei ole muuta henkkaria kuin passi, niin se ei myöskään ole sitten yleensä muistunut mukaan..

Meille kävi jopa niin että kerran yritin ostaa jotain (viiniä tmv. kuitenkin jotain niin mietoa että vaadittaisiin 18-vuoden ikää!!) alkosta kun mies odotti ulkopuolella lasten kanssa. Yritin sanoa että en halua mennä kun ne kysyy papereita.. Mies sanoi vaan että "älä nyt viitti". No... Niinhän siinä sitten kävi että kysyivät niitä papereita. Mä en edes jaksa niitä heittoja "hyvin säilynyt" tmv. enää.

Onhan se kivaa jos on nuorekas mut siis.. Kyllä mä voisin jo alkaa näyttää täysi-ikäiseltä kun olen ollut sitä kohta kymmenen vuotta!!

"joku"
Mua ahdistaa aina mennä alkoon kun joudun näyttämään papereita.. Ja kun mulla ei ole muuta henkkaria kuin passi, niin se ei myöskään ole sitten yleensä muistunut mukaan..

Meille kävi jopa niin että kerran yritin ostaa jotain (viiniä tmv. kuitenkin jotain niin mietoa että vaadittaisiin 18-vuoden ikää!!) alkosta kun mies odotti ulkopuolella lasten kanssa. Yritin sanoa että en halua mennä kun ne kysyy papereita.. Mies sanoi vaan että "älä nyt viitti". No... Niinhän siinä sitten kävi että kysyivät niitä papereita. Mä en edes jaksa niitä heittoja "hyvin säilynyt" tmv. enää.

Onhan se kivaa jos on nuorekas mut siis.. Kyllä mä voisin jo alkaa näyttää täysi-ikäiseltä kun olen ollut sitä kohta kymmenen vuotta!!
No eikös niiden tarvi kysyä paperit jos näyttää alle 25 vuotiaalta? Joten ei se 28-vuotiaana (jos siis 10 vuotta oot ollu täysikänen) niin tavatonta ole, että kysytään papereita.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
BlingBling
[QUOTE="joku";25165921]No eikös niiden tarvi kysyä paperit jos näyttää alle 25 vuotiaalta? Joten ei se 28-vuotiaana (jos siis 10 vuotta oot ollu täysikänen) niin tavatonta ole, että kysytään papereita.[/QUOTE]

Ainakin ruokakaupoissa paperit pitää kysyä kaikilta alle 23-vuotiailta..

ticotico harmailee
Viimmex kysyttiin n. kuukaus sitten ku alkossa kävin...

Pari vuotta sitten olin kaverin kanssa vähän juomista ostamassa ja samalla puhuin miehen kanssa puhelimessa- tiskillä sitten myyjä papereita kysymään, miehelle puhelimeen kovaan ääneen tokasin, että v***u se kysy paperit ja nauroin päälle :D hiukan oli myyjä nolona.

Isoin syy varmaan että multa kysytään papereita on se että en oo pituudella pilattu. Ja ikää mulla on 32 :)

Laulava Lomittaja
Kuules,hyvä Aamuäree...Minä oon jo 36v - ja yhtään kertaa en oo ilman paprujen näyttämistä päässy alkosta ulos..Paras oli,kun hain Joensuun ärrältä kolme toppaa tupakkaa.."ja sit mä haluan nähdä sun henkkarit"..

En mie mieltäni pahoittanu..koomista se oli jotenkin..Myyjä kyllä pahoitteli tupakkaoston yhteydessä,mutta kuittasin sen sillä että hän teki vain työtään..

Kysyttiin multakin papereita viimeksi kun alkossa kävin, ostin vielä aikuismaisesti viinipullon. Hymyilin vaan ovelasti sille kassatädille kun kysyi, enkä edes polttanut päreitäni.

Kohta (mutta ei nyt sentää ihan vielä!) kolmekymmentä.

Siis enhän mä nyt pahoittanut mieltäni siitä että papereita kysyttiin- se on tuttua :D

Mutta siitä mossahdin, ettei ohotellut sitä yhtään, koska sehän kuuluu asiaan, kun reilusti yli 30-vuotiaan papereita kysyy.... silloin pitää mainita kuinka nuorelta hän näyttää tai mainita ettei olis uskonut...

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25168390:
Siis enhän mä nyt pahoittanut mieltäni siitä että papereita kysyttiin- se on tuttua :D

Mutta siitä mossahdin, ettei ohotellut sitä yhtään, koska sehän kuuluu asiaan, kun reilusti yli 30-vuotiaan papereita kysyy.... silloin pitää mainita kuinka nuorelta hän näyttää tai mainita ettei olis uskonut...
Oi kuinka nuor naene sie oot ulukopuoleltaas! Saapikos riiuulle viijä ehanaa neitosta? Ai sinootkin nuin moni kesääne, no eihä se olleskaas näy sinuusta ulospäinne!

(helepottiko? :D )

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25168422:
:LOL:

Helpotti! Oikea asenne asiakaspalveluun :D
Tarttis varmaan hakea töihin johonkin kassalle :D flirttaaminen kun on hauskaa, eilen joku naishenkilö lähti naama loistaen paikallisen ostoshelvetin parkkikselta kun kävelin tien poikki ja kumarsin hymyillen kun antoi tietä :D Joskus hirmu pienikin asia saa ihmisen elämän hymyilemään loppupäivän :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Täällä oli vielä vuosi sitten yhdessä ruokakaupassa kaksi nuorta miestä kassalla.
Heillä ei ollut ikinä kiire vaikka tehokkaita olivatkin- eivät siis hitaita, mutta eivät näyttäneet sitä tehokkuuttaan siirtämällä ostoksia hirmuisella nopeudella hihnalta pakkauspäähän.
JA he rupattelivat siinä ohessa asiakkaalle- joka ikiselle sanoivat jotain 'ylimääräistä', ystävällisesti ja hymyillen.

Ei tarvinne mainita että jono heille oli kaikkein pisin.

"vieras"
Nom un pojalta 29v on nyt 2 kertaa kysytty kassalla papereita, kun se on ostanut energiajuomaa. Nyt viimeksi mä kysyin siltä kassalta, että
- onko noihinkin joku ikäraja?
- Joo 18
- mä sitten tyhmänä, että luulin sen suosituksen olevan 15.
- siideriin on 18
- Joo mutta ne oli energiajuomaa
- ai oli vai, mutta kun noi nuoret ei yleensä halua näyttää papereitaan.
Ei varmaankaan , jos ei osta mitään mihin papereita tarvitaan.

Yhteistyössä