Mä olen lihonut +10kg ruisleivällä ja kaurapuurolla

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
Naurattaa aina kun väitetään että joku ruoka laihduttaa/lihottaa. Eräskin ihmetteli ettei laihtunut vaikka lisäsi kasviksia ruokavalioon. Jep, harvoin sitä mitään lisäämällä laihtuu. :)
Niinhän sitä luulisi. Tuttuni ei syö kasviksia juuri ollenkaan. Löin hänen kanssaan vetoa mitä käy, jos hän yrittää syödä edes melkein puoli kiloa päivässä kahden viikon ajan. Laihtui vähän yli 3kg.

[QUOTE="Anne";26059412]Niinhän sitä luulisi. Tuttuni ei syö kasviksia juuri ollenkaan. Löin hänen kanssaan vetoa mitä käy, jos hän yrittää syödä edes melkein puoli kiloa päivässä kahden viikon ajan. Laihtui vähän yli 3kg.[/QUOTE]

Kaverisi ei varmaankaan lisännyt tuota puolta kiloa kasiksia vaan jätti myös jotain pois?

........................
[QUOTE="pikkuinen";26059283]kyllä kaura puurosta proteiinia saa[/QUOTE]
Saa kyllä, mutta se on niin vähäistä/huonolaatuista, ettei kyllä riitä täyttämään kenenkään proteiinin tarvetta, vaikka sitä söisi kuinka paljon.

aapeen äiti vastaa
Ap on keittänyt kaurapuuronsa kulutusmaitoon ja kyllästänyt sen lisäksi voisilmällä ja sokerilla. Puuron keralla hän on nauttinut ruisleipää voideltuna paksusti voilla ja päällystettynä lauantaimakkaralla, Ihme on kyllä kun on lihonut joo!

"Jon"
No se on selvää, että hiilihydraatteja mätetään liikaa, ja aika vaikea niitä on vältelläkään, kun länsimainen ravinto perustuu niihin. Söit melkein mitä tahansa, niin aina on vähintään lisukkeena jotain hiilihydraattipitoista mahantäytettä. Itse syön kyllä kaurapuuroa ja joskus korvaan sillä varsinaisen aterian, mutta ei tulisi mieleenkään syödä vain viljoja. Jos vaikka aamulla syön lautasellisen kaurapuuroa, niin sitten lopun päivää syön jotain muuta, enkä koske leipään.

sewf
10 kilon lihominen vaatisi noin 70 000 ylimääräistä kilokaloria. Jos oletettaisiin, että olisit syönyt vaikka sitä kaurapuuroa kulutuksesi verran, pitäisi päivässä syödä 33 ruisleipää saadakseen 10 kg lisää painoa. Sitä saa ihan urakalla mättää sitten.

Yhteistyössä