Mä löysin lakua kaupasta! (ällö varoitus)

Niin yllättävää kuin se onkin, mutta siis löysin lakua kaupasta (tai oikeastaan apteekista, mutta kun ei se vastaa Suomalaista apteekkia niin kauppa lienee parempi nimitys). Jenkeissä!?! Se maistui ihan oikealta, koostumus ei ollut uhan täydellinen, mutta todella hyvää vaikka ei ollutkaan täydellistä. Mutta..... Olen kyllä tottunut siihen että Suomalainen laku värjää kakin mustaksi (jos siis syö paljon). Jenkki lakupa saikin aikaan vihreää tuotosta, että jotain vikaa siinä täytyy olla.









Ja mitä tämä kertookaan minusta että koin tarpeelliseksi kertoa tästä palstalla. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;28283782:
kiintoisaa, todellakin!

laitoin sulle sinappireseptiä eilen...koita vielä sitäkin, pohjaanpalanutta versiota.
Mitä tuotoksia se saa aikaan...ja raportti viipymättä tänne palstalle.

teitko jo pahaa sinappia eilen?
Kiitos muistutuksesta, olin jo unohtanut ton ketjun, kun meille on tällä viikolla tulossa vieraita Suomesta ja he kysyivät mitä halutaan tuliaisiksi niin tuli sitten tilattua sinappia.

Eli keittelen omiani sitten parin viikon kuluttua (tai tietty riippuu jos tuovatkin useamman putelin).

Lupaan kyllä raportoida palstalle tuotoksista.
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
"vieras"
Missä päin Yhdysvaltoja olet? Minä asun Kaliforniassa ja täältä löytyy ihan tavallisesta ruokakaupasta (Whole Foods) Pandan mustaa lakritsia. Olen tainnut nähdä sitä myös World Market- ketjun liikkeissä.
 
[QUOTE="vieras";28283839]Missä päin Yhdysvaltoja olet? Minä asun Kaliforniassa ja täältä löytyy ihan tavallisesta ruokakaupasta (Whole Foods) Pandan mustaa lakritsia. Olen tainnut nähdä sitä myös World Market- ketjun liikkeissä.[/QUOTE]

Georgia

Mä en ole vielä löytänyt Whole Foodsia, olen kyllä kuullut puhuttavan. Eli kannattais etsiä aktiivisemmin. World Marketista en ole kuullutkaan.

Täällä on pari Suomalaista nuorta miestä joilla on tuontifirma (nettimyyntiä ja sitten ovat päässeet yhteen Farmer's Marketiin). Heidän valikoimissaan on mm. geisha patukoita ja pätkistä.
 
Lupaan kyllä raportoida palstalle tuotoksista.
:ashamed:ja mä vitsailin siinä niistä tuotoksista, eli se final lopputuotos - hmm, ei tarvitse kuvia sitten laittaa lopputuotoksesta kuitenkaan, vaikka olisi hienoa violetinväristä :D

nyt taidan koittaa nukkumaan menoa, on niin ihanaa kun saa nukkua öisin, kun olen lomalla ja ihan pallo hukassa taas tämän "oikeaoppisen " unirytmini kanssa...

adios :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;28283850:
:ashamed:ja mä vitsailin siinä niistä tuotoksista, eli se final lopputuotos - hmm, ei tarvitse kuvia sitten laittaa lopputuotoksesta kuitenkaan, vaikka olisi hienoa violetinväristä :D

nyt taidan koittaa nukkumaan menoa, on niin ihanaa kun saa nukkua öisin, kun olen lomalla ja ihan pallo hukassa taas tämän "oikeaoppisen " unirytmini kanssa...

adios :wave:
Mä ajattelin hiukan kiertää ja raportoida välituloksen en sitä lopullista... :D
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
"vieras"
Georgia

Mä en ole vielä löytänyt Whole Foodsia, olen kyllä kuullut puhuttavan. Eli kannattais etsiä aktiivisemmin. World Marketista en ole kuullutkaan.

Täällä on pari Suomalaista nuorta miestä joilla on tuontifirma (nettimyyntiä ja sitten ovat päässeet yhteen Farmer's Marketiin). Heidän valikoimissaan on mm. geisha patukoita ja pätkistä.
Täältä voit katsoa onko sun lähellä Whole Foodsia: Store Locations | Whole Foods Market. Täällä ainakin heidän valikoima on varsin hyvä ja ostan sieltä melko paljon ruokaa, etenkin jos etsin jotain hyvää ja tuoretta. :)

World Market on pienempi ketju kuin Whole Foods, ja heillä on paljon muutakin kuin ruokaa. Siinä liikkeessä, missä minä käyn on pieni ruokaosasto takana, mutta sieltä löytyy monesti kaikkea kivaa - ja omituistakin (monista maista siis). Niitä näyttää olevan kolme Georgiassa: Savannah, Atlanta ja Buford. Googlettamalla löydät osoitteet jos sattuu olemaan lähellä. :)
 
"Vieras"
Pandan lakua loytyy myos Briteista mm Holland & Barrots:sta ja viimeksi ostin jostain kaupasta amerikkalaista pehmeaa lakritsia mika oli kylla myos hyvaa :p Etsiva loytaa ja mm tavan suuremmista ruokakaupoista loytyy Briteissa suomalaista hapankorppua (mit aunohdin ostaa tanaan kun tein ostokset ja unohdin listan kotiin...)
 
[QUOTE="Vieras";28283880]Pandan lakua loytyy myos Briteista mm Holland & Barrots:sta ja viimeksi ostin jostain kaupasta amerikkalaista pehmeaa lakritsia mika oli kylla myos hyvaa :p Etsiva loytaa ja mm tavan suuremmista ruokakaupoista loytyy Briteissa suomalaista hapankorppua (mit aunohdin ostaa tanaan kun tein ostokset ja unohdin listan kotiin...)[/QUOTE]

USAssakin yksi kauppaketju myy hapankorppua, se meillekin kerrottiin jo silloin kun vasta harkittiin muuttoa.
 
"vieras"
USAssakin yksi kauppaketju myy hapankorppua, se meillekin kerrottiin jo silloin kun vasta harkittiin muuttoa.
Teitahan on hyvin informoitu, mulla meni vajaat 10 vuotta ennenkuin ensimmaisen paketin bongasin, lieko sitten sita ennen ollutkaan myynnissa. Pari muuta tuotetta joiden keksimiseen meni aikaa on piima, hiiva (tuore) ja maitorahka (eivat tosin tietty suomalaisia). Tays xylitoli purkkaa olen yrittanyt etsia mutta se ei ole viela osunut silmiin missaan joten sukulaiset joutuu sita rahtaamaan.
 

Yhteistyössä